Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Publikacja:
Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Praca we współczesnej służbie zdrowia wymaga od personelu nie tylko wykonywania określonych procedur medycznych, ale również troszczenia się o komfort psychiczny pacjenta. Działania, które należy podjąć w celu zaspokojenia wszystkich potrzeb pacjenta określa się mianem trójkąta satysfakcji.

Trójkąt satysfakcji pacjenta jest szczególnie istotny w przypadku wszystkich placówek medycznych, które rywalizują między sobą o pacjenta. Eksperci podzielili ich potrzeby na trzy grupy – zaspokojenie każdej z nich wpływa na zadowolenie pacjenta z udzielonych usług, a także jego lojalność względem konkretnego gabinetu.

1. Potrzeby merytoryczne

Określa się je jako jakość dostępnych dla pacjenta produktów i usług, ich ceny oraz możliwość wyboru. Do potrzeb merytorycznych zalicza się więc:
• fachowa wiedza i profesjonalne podejście personelu,
• informowanie o planowanym leczeniu,
• możliwość wyboru między usługami o różnych cenach, dostosowanych do indywidualnych możliwości finansowych,
• zastosowanie skutecznych i nowoczesnych metod leczenia.

2. Potrzeby proceduralne

Pod pojęciem tym rozumie się sposób i czas, w jakim są spełniane oczekiwania danego pacjenta. Wśród potrzeb proceduralnych można wyróżnić:
• łatwość kontaktu (osobistego, telefonicznego, mailowego) z kliniką,
• przestrzeganie przez personel terminu wizyt (punktualność, brak nagłego odwołania wizyty),
• ustalanie możliwie jak najszybszych termin wizyt,
• dopasowanie ich do możliwości czasowych pacjenta,
• łatwość dostępu do dokumentacji medycznej.

3. Potrzeby psychologiczne

Mianem tym określa się szereg zachowań, dzięki którym pacjent czuje się zadowolony i obsłużony w należyty sposób. Zalicza się do nich:
• życzliwość i zrozumienie,
• okazanie zainteresowania problemami pacjenta,
• realna troska o jego zdrowie,
• odnoszenie się do pacjentów w sposób kulturalny,
• drobne życzliwe gesty (zaproponowanie wody, wskazanie szatni czy miejsca w poczekalni).

Asystentka stomatologiczna może – a nawet powinna – stosować w swojej pracy wszystkie powyższe elementy. Z jednej strony sprzyja to postrzeganiu gabinetu jako miejsca profesjonalnego, a z drugiej – daje osobistą satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Stomatologia się zmienia. Nowoczesne technologie, zaawansowane rozwiązania i znakomite znieczulenia sprawiają, że legendarny „strach przed dentystą” stał się już tylko wspomnieniem. A czy są wśród nas tacy, którzy wciąż boją się wizyty u stomatologa? Sprawdzaliśmy to na ulicach Łodzi.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

empatia
Sztuka słuchania pacjenta – empatia jako narzędzie pracy Asysta

W codziennej pracy w gabinecie stomatologicznym liczą się nie tylko kompetencje kliniczne, ale także komunikacja z pacjentem. Umiejętność empatycznego słuchania to nieodzowny element pracy higienistek i asystentek stomatologicznych, który przekłada s...

ROZWIŃ WIĘCEJ
dokumentacja medyczna 1
Wskazane łączenie dokumentacji stomatologicznej i medycznej pacjenta Lekarz

Dostępne badania naukowe potwierdzają słuszność prób łączenia leczenia stomatologicznego i ogólnomedycznego dla dobra pacjentów. Pierwszy krok w tym kierunku został podjęty przez Uniwersytet Kalifornijski w San Francisco (UCSF), gdzie dokumentację me...

bol pozabiegowy
Ból pozabiegowy - jak przewidzieć go u pacjenta? Lekarz

Czynniki kliniczne, w tym nasilenie bólu przed i w trakcie leczenia kanałowego, mogą wskazywać na ryzyko wystąpienia pooperacyjnych dolegliwości bólowych bardziej niż cechy socjodemograficzne, takie jak rasa lub poziom dochodów. To wnioski płynące z ...

Kanada
Kanada zachęca do pracy asystentki z zagranicy Asysta

Zawody asystentki stomatologicznej i pracownika laboratorium dentystycznego zostały pod koniec 2022 roku dopisane do kanadyjskiego programu Federal Skilled Worker (FSW). Oznacza to, że wykonujące je osoby (także z Polski) będą miały ułatwiony dostęp ...

areszt
USA: areszt dla fałszywej asystentki stomatologicznej Asysta

Zgodnie z doniesieniami serwisu internetowego „Courier Times”, w stanie Pensylwania aresztowano kobietę, która podawała się za wykwalifikowaną asystentkę stomatologiczną. Deklarując posiadanie licencji asysty z rozszerzonym zakresem obowiązków, wykon...

asystentka
USA: zmiany w zawodzie asystentki stomatologicznej Asysta

W Stanach Zjednoczonych wprowadzane są różne modyfikacje w zawodzie asystentki stomatologicznej. Ze względu na specyfikę tamtejszego systemu prawnego, na samodzielne kroki decydować się mogą nie tylko władze federalne, ale również stanowe. W niektóry...

leczenie stomatologiczne 1
Zakład karny w Iławie szuka dentysty i asystentki stomatologicznej Lekarz

Dyrektor zakładu karnego w Iławie ogłosił konkursy ofert dotyczące udzielania świadczeń stomatologicznych przez lekarza dentystę oraz asystentkę stomatologiczną dla osób pozbawionych wolności. Czas pracy ma wynosić 50 godzin miesięcznie. Jak czytamy...

asystentka stomatologiczna
Wymagania i wyzwania w pracy asystentki stomatologicznej Asysta

Praca asystentki stomatologicznej cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a sama asystentka jest prawą ręką dentysty i współpracuje z nim podczas zabiegów. Do jej licznych zadań należy m.in. zadbanie o przygotowanie odpowiednich narzędzi dentysty...