Future Market Insights: Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów będzie rosnąć
Future Market Insights: Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów będzie rosnąć
Popularność elektrycznych szczoteczek do zębów wśród pacjentów będzie rosnąć. Z najnowszego raportu amerykańskiej firmy badawczej Future Market Insights (FMI) wynika, że wartość globalnego rynku tego typu produktów osiągnie do 2033 r. poziom 9,8 mld dolarów przy średniorocznym wzroście wynoszącym 7,8%.
W ostatnich latach szczoteczki elektryczne ewoluowały z przedmiotów luksusowych do niezbędnych, codziennych akcesoriów do higieny jamy ustnej. Konsumenci sięgają po nie przede wszystkim ze względu na rosnącą świadomość dotyczącą ich większej skuteczności w usuwaniu płytki nazębnej w porównaniu do szczoteczek manualnych, co przekłada się na lepszą profilaktykę próchnicy i innych chorób jamy ustnej.
Dodatkowo, funkcjonalność szczoteczek elektrycznych zwiększyły różnego rodzaju innowacje technologiczne. Wiele modeli szczoteczek jest wyposażonych w system Bluetooth, co pozwala użytkownikom śledzić swoje nawyki szczotkowania za pomocą aplikacji na smartfony. Z kolei takie funkcje, jak timer, automatyczna regulacja nacisku czy spersonalizowane tryby szczotkowania odpowiadają indywidualnym potrzebom i sprawiają, że szczotkowanie zębów staje się proste i atrakcyjne.
Spodziewany dynamiczny wzrost sprzedaży szczoteczek elektrycznych
Wszystkie te czynniki sprawiają, że – według amerykańskiej firmy badawczej Future Market Insights (FMI) – w najbliższych latach sprzedaż szczoteczek elektrycznych będzie dynamicznie rosnąć. Jak wynika z najnowszego raportu firmy, wartość globalnego rynku tego typu produktów osiągnie do 2033 r. poziom 9,8 mld dolarów przy średniorocznym wzroście wynoszącym 7,8%. Analitycy szacują, że na rynku amerykańskim wzrost sprzedaży szczoteczek elektrycznych będzie wynosił około 6,3% rocznie, zaś w Chinach – nawet 10,7% rocznie.
– Rynek szczoteczek elektrycznych zdywersyfikował się, a wiele marek oferuje szeroką gamę modeli, dostosowanych do różnych preferencji i budżetów, od podstawowych szczoteczek zasilanych bateryjnie po zaawansowane inteligentne modele. Ta różnorodność sprawiła, że szczoteczki elektryczne stały się bardziej dostępne dla szerszego grona konsumentów – czytamy w raporcie.
– Według mnie najlepszym sposobem na to, aby przekonać najbardziej opornych pacjentów do regularnego oczyszczania wszystkich powierzchni zębów razem z przestrzeniami międzyzębowymi jest pokazanie im tego, co znajduje się na ich zębach. Najprostsza metoda to wybarwienie płytki – mówi o motywowaniu pacjentów do prawidłowej higieny jamy ustnej mgr dypl. hig. stom. Anna Makówka, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny oraz specjalistka promocji zdrowia, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
Źródło: https://www.fmiblog.com/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Podczas przeprowadzonego we wschodnim Londynie nalotu policja przejęła 3000 podrobionych główek do szczoteczek elektrycznych znanej marki o wartości 45 tys. funtów. Jednostka ds. przestępstw na własności intelektualnej (Police Intellectual Property...
Według raportu amerykańskiej firmy badawczej Technavio, rynek ekologicznych bambusowych szczoteczek do zębów osiągnie do 2026 r. wartość 14,55 mln dolarów, notując wzrost o około 8,9% rocznie. Najważniejszym rynkiem dla producentów bambusowych szczo...
Według raportu Global Market Insights, globalny rynek szczoteczek do zębów do 2032 r. ma rosnąć w tempie 4,5% rocznie, osiągając poziom 17,19 mld dolarów. Wzrost ten wynika głównie z coraz wyższych dochodów oraz zmieniającego się stylu życia konsumen...
Według raportu amerykańskiej firmy badawczej Straits Research, globalny rynek nici dentystycznych osiągnie do 2031 r. wartość ponad 955 mln dolarów, notując średnioroczny wzrost na poziomie 4,96%. Amerykańska firma badawcza Straits Research przygoto...
Kanadyjka Kelly Hardy została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa jako właścicielka największej na świecie kolekcji… szczoteczek do zębów, liczącej 1618 eksponatów. Są wśród nich m.in. szczoteczka w kształcie wieży Eiffla oraz szczoteczki z postacia...
Jak wynika z raportu firmy badawczej Allied Market Research, rynek bambusowych szczoteczek do zębów osiągnie do 2031 r. poziom 81,1 mln dolarów, rosnąc co roku o około 10,6%. Stomatologia rozwija się i zmienia nie tylko w kontekście narzędzi, sprzęt...
– Leczenie nakładkowe jest mocno związane ze stomatologią cyfrową. Możliwość wizualizacji efektów leczenia przed jego podjęciem, technologie ułatwiające diagnostykę i planowanie leczenia – to elementy, które przyciągają młodych stomatologów i student...
Stosowanie przez dzieci podczas codziennej higieny elektrycznych szczoteczek do zębów znacząco poprawia zdrowie ich jamy ustnej, redukując ryzyko rozwoju próchnicy oraz zapalenia dziąseł – wynika z badań przeprowadzonych na Wydziale Stomatologii Hebr...
Fundacja charytatywna North Dakota Dental Foundation przekaże 27 kwietnia br. ponad 134 tys. szczoteczek do zębów dzieciom z tamtejszych szkół. Ambitny plan zakłada przekazanie uczniom miliona szczoteczek do 2030 r. North Dakota Dental Foundation t...
Znaczenie zawodu profilaktyka zdrowotnego będzie z roku na rok rosnąć – twierdzi dr Mateusz Grajek ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Zdaniem eksperta, profilaktyka staje się dziś jednym z filarów nowoczesnego systemu ochrony zdrowia. W dobie ros...
Aldi – działająca na wielu rynkach Europy niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych – postanowiła wyeliminować plastikowe opakowania szczoteczek do zębów, które sprzedaje w swoich sklepach pod marką własną. Plastikowe nakładki zostały zastąpio...