Żelazne zasady pracy z pacjentem według Natalii Szeląg
Żelazne zasady pracy z pacjentem według Natalii Szeląg
Higienistka stomatologiczna Natalia Szeląg pokazuje, jak pracować z pacjentem podczas zabiegów w gabinecie. Zwraca uwagę m.in. na takie zasady, jak ergonomia, bezpieczeństwo własne i pacjenta.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia...
Pod koniec lipca br. na ekrany kin wejdzie komedia „Barbie” z Margot Robbie w tytułowej roli. W USA firma Moon Oral Beauty – oficjalny partner produkcji w zakresie higieny jamy ustnej – wypuściła na rynek limitowaną serię firmowanych logotypem Barbie...
ZApprO (niem. Zahnärztliche Approbationsordnung) to dokument regulujący system kształcenia i kwalifikacji zawodowych dla osób wykonujących zawód lekarza dentysty w Republice Federalnej Niemiec. Już za kilka dni zaczną obowiązywać zmiany w tym rozporz...
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
Holistyczne podejście do zdrowia i higieny jamy ustnej wymaga konsekwencji oraz bliskiej współpracy specjalisty z pacjentem. W jaki sposób zachęcić do niej pacjenta, by efekty były zadowalające dla obu stron? – Nasi pacjenci nie są pacjentami jednowi...
Rola higienistki we współczesnej stomatologii wykracza daleko poza przeprowadzanie zabiegów higienizacyjnych. Profesjonalna opieka obejmuje również edukację zdrowotną, motywowanie do zmiany nawyków oraz wspieranie pacjentów w profilaktyce chorób. Jed...
Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
– Pacjent senioralny jest pacjentem specyficznym. Jest to często pacjent z niedosłuchem, do czego nie zawsze się nam przyznaje, niekiedy również z zaburzonymi funkcjami poznawczymi. Komunikacja z nim jest więc wymagająca – mówi prof. dr hab. n. med. ...
Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować re...
90% respondentów twierdzi, że codzienne nitkowanie i płukanie jamy ustnej płynem zapewnia zdrowsze dziąsła oraz chroni zęby przed płytką nazębną i próchnicą, ale dostrzegane przez nich bariery w regularnym używaniu nici i płynów ograniczają przyjęcie...