Dentonet
BLOGOSFERA
BLOGOSFERA
E-mail

Nowoczesne technologie a marketing kliniki

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Nowoczesne technologie a marketing kliniki

Nowoczesne technologie a marketing kliniki

Żyjemy w czasach wyjątkowo obfitych w innowacje. Słowo „innowacja” jest teraz bardzo popularne i rzeczywiście na każdym kroku widać coś nowego. Producenci sprzętu i oprogramowania zachęcają nas do skorzystania z ich „najnowocześniejszych, najlepszych, najszybszych” rozwiązań. Wszystko jest teraz naj, naj, naj. Od samej liczby ofert można już dostać zawrotu głowy.

Oczywiście wybierając coś nowego do gabinetu dobrze by było, aby to coś, albo ułatwiało Ci pracę przy fotelu, albo poprawiało komfort pacjenta. Najlepiej jeżeli spełnia oba te warunki. Mój artykuł nie będzie jednak o tym co wybrać, ale jak to potem wykorzystać w marketingu stomatologicznym.

Pamiętaj, że pacjent nie będzie zainteresowany nowym gadżetem w Twoim gabinecie jeżeli mu tego odpowiednio nie zakomunikujesz. Czego zatem nie należy robić?

Niezależnie czy będziesz tworzyć broszury promocyjne czy stronę internetową, unikaj kopiowania treści sporządzonych przez producentów sprzętu ponieważ język korzyści jaki jest tam wykorzystywany jest stworzony pod lekarzy. Producenci piszą w taki sposób abyś to Ty chciał kupić i wykorzystywać ich sprzęt w swoim gabinecie. Nie pacjent.

Unikaj żargonu branżowego, bo pacjenci tego nie zrozumieją.
Pamiętaj, że to co oczywiste dla Ciebie, nie jest oczywiste dla innych. Szczególnie dla ludzi, którzy nie kończyli stomatologii.

Unikaj także zdjęć samego sprzętu ponieważ one nic nie mówią pacjentom. Najgorsze są zdjęcia, które zwracają uwagę na dany element sprzętu. Wąskie kadry, pokazujące kable, kolorowe wyświetlacze lub co gorsza tępe narzędzia i ostre końcówki.

Co warto zatem robić?

Pisząc o swoim nowym nabytku zastanów się jak wpłynie to na Twoich pacjentów? Być może poprawi to ich komfort podczas wizyty w gabinecie? Być może zwiększy szanse powodzenia leczenia? Być może ułatwi diagnostykę, a tym samym uratuje życie pacjenta?

Przykładem tego ostatniego są urządzenia do badań profilaktycznych jamy ustnej pod kątem zmian nowotworowych. Jeżeli nie wykorzystujesz tego w swoim gabinecie to najwyższa pora, żeby zacząć. Pomijając fakt, że możesz zmienić kogoś życie diagnozując raka na wczesnym etapie, możesz również wykorzystać to do marketingu swojego gabinetu. W jaki sposób?

Stwórz sekcję na stronie internetowej poświęconą tylko diagnostyce. Napisz jak wygląda cały proces – zwróć uwagę, że jest to bardzo komfortowe dla pacjenta, zajmuje raptem kilkanaście minut, nie wymaga dodatkowych zabiegów. Pokaż jak wygląda cały proces – zrób kilka zdjęć sprzętu ale obowiązkowo w scenkach z pacjentami i Twoim personelem. Jeżeli możesz nagrać krótki film to tym lepiej – jako społeczeństwo preferujemy bardzie filmy niż obrazki.

Tworząc taką sekcję na Twojej stronie pamiętaj, żeby pisać dla pacjenta. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć, zastanów się co potencjalnego pacjenta interesowałoby najbardziej? Prawdopodobnie powinno być bezboleśnie, szybko, a jeżeli jeszcze zwiększy szanse powodzenia leczenia lub uratuje życie to tym lepiej. Pisz zatem takimi słowami – daj do zrozumienia, że używasz tego sprzętu z myślą o pacjentach.

Oczywiście jeżeli nie chcesz od razu inwestować w taki sprzęt możesz skorzystać ze współpracy z zewnętrznymi podmiotami, jak na przykład Fundacja „Z uśmiechem przez całe życie”, która wypożyczy Ci to na krótki okres. Możesz to też wykorzystać do przeprowadzenia akcji profilaktycznej, którą wystarczy odpowiednio nagłośnić zachęcając do przyjścia dotychczasowych jak i potencjalnych pacjentów. Kolejny artykuł postaram się napisać o przeprowadzeniu takiej akcji, która łączy jednocześnie szczytny cel profilaktyki raka jamy ustnej oraz promocję Twojego gabinetu.