Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Publikacja:
Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Zęby jak perły, czyli piękno starej reklamy prasowej

Tym razem przedmiotem rozważań będą ponad stuletnie amerykańskie reklamy zachęcające do dbania o zęby.

Rubifoam to nie piana, jak nazwa mogłaby wskazywać, a nawet nie pasta lub proszek. Zwany z francuska „dentifrice” Rubifoam to płyn o nieznanym dzisiaj składzie produkowany przez firmę E. W. Hoyt z Massachusetts, słynącej również z produkcji stylizowanej na niemiecką wody kolońskiej. Reprodukowana tu buteleczka na aukcjach kosztuje dziś około 150 dolarów i to bez zawartości. W 1900 kosztowała 25 centów, a za darmo można było dostać fiolkę na próbę plus książeczkę o zdrowiu zębów jeżeli załączyliśmy znaczek za dwa centy za przesyłkę.

Rubifoam3

Opis zalet płynu nie różni się niczym od tego, co słyszymy dzisiaj o tzw. wiodących pastach: łagodzi nadwrażliwość, powstrzymuje rozwój próchnicy, przywraca naturalną biel zębów, ma unikalny zapach, a co ważniejsze, stanowi pożywkę dla dziąseł, cokolwiek to może oznaczać…

Rubifoam1

Dzisiaj, kiwając głową ze smutkiem, że zapomniany Rubifoam nie stoi w naszych łazienkach i nie ratuje naszych zębów, możemy tylko ucieszyć oczy szatą graficzną jego reklam. Tajemniczy elf ze skrzydełkami oświetla karbidówką flaszkę płynu. Oskard i łopata sugerują, że skarb wydobyto spod ziemi. Dużo ciekawsza piękna szczotka do zębów o stylizowanej rączce. Pani z bukietem kwiatów dzierży buteleczkę niczym Statua Wolności zapewniając, że z jej buzi wydobywają się kwiatowe wonności. Dziewczynka twierdzi, że wszystkie jej zęby to zęby mądrości, bo mądrość nakazuje używania Rubifoamu i przyrównuje je do perełek owiniętych wokół rączki. Z dziewczynki wyrosła pani kryjąca się za gałązkami obsypanymi kwieciem, a perełki zostały te same.

Reprodukowane reklamy pochodzą z lat 1890-1908 z Harper’s Monthly Magazine i The Century Magazine.

Rubifoam4

Źródło: e-Dentico


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Fałszywy dentysta - Dentonet.pl
Zęby jak z obrazka, czyli o stomatologii w malarstwie Lekarz

Sądząc po pracach plastycznych sprzed kilkuset lat, zakres ówczesnej stomatologii był mocno zawężony. Prawie nie widać na nich profilaktyki, codziennej higieny jamy ustnej, ówcześnie stosowanych (z rzadka!) metod leczenia. Na obrazach dawnych mistrzó...

Damian Nasulicz - Dentonet.pl
Kreatywna stomatologia, czyli jak modyfikować protokoły leczenia Lekarz

W stomatologii, podobnie jak w innych dziedzinach medycyny, od lat ma miejsce dynamiczny rozwój, który przebiega na różnych płaszczyznach. Pojawia się nowa aparatura, precyzyjne instrumentarium, wprowadzane są nowatorskie, wciąż udoskonalane metody t...

Sunstat GUM panel
"Perio & Diabetes", czyli o współpracy stomatologów z diabetologami Lekarz

5 lipca 2019 r. odbył się panel naukowy na temat związków cukrzycy z chorobami przyzębia sponsorowany przez firmę Sunstar, producenta marki GUM. W panelu wzięli udział przedstawiciele Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego: prof. dr hab. n. med. ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
rynek stomatologiczny - Dentonet.pl
Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy Lekarz

25 listopada w siedzibie KRRiT nadawcy telewizyjni oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety podpisali przygotowane wspólnie porozumienie dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety. W reklamach nie będzie można m.in. wykorzysty...

Tu nie boli2
"TU NIE BOLI", czyli w poszukiwaniu idealnego dentysty Lekarz

Jeremy Bentham rozpoczął „Wprowadzenie do zasad moralności i prawodawstwa” (1781) słynnym zdaniem: „Natura oddała rodzaj ludzki we władanie dwóm udzielnym władcom: przykrości i przyjemności”. Uparcie dążąc do intensyfikacji doznań hedonistycznych, uc...

reklama produktow leczniczych
Będą zmiany w zasadach reklamy produktów leczniczych Lekarz

W projekcie rozporządzenia ministra zdrowia znalazły się propozycje zmian w zasadach reklamy produktów leczniczych. Planuje się m.in. zmianę treści ostrzeżeń dotyczących bezpieczeństwa stosowania produktu leczniczego oraz odstąpienie od obowiązku wsk...

Karas KDO
Nekrodoncja, czyli gdzie są granice naszych pacjentów Lekarz

Tylko do najbliższej niedzieli 26 grudnia w wyjątkowej cenie 99 zł można zakupić dostęp do wykładu "Nekrodoncja, czyli gdzie są granice naszych pacjentów" autorstwa lek. dent. Bartłomieja Karasia. Wykład został zarejestrowany podczas 2 Konferencji De...

ciocia Flo1
Porady cioci Flo, czyli zęby w epoce edwardiańskiej Lekarz

Czasopismo „Przyjaciel Rodziny” to sympatyczny angielski miesięcznik odzwierciedlający ducha końca epoki edwardiańskiej. Stałą rubrykę prowadziła niejaka ciocia Flo, której porady często dotyczyły dbania o zdrowie i zęby. Numer z marca 1910, z które...

dziel się uśmiechem - Dentonet.pl
Zdrowe zęby po wakacjach, czyli jak dbać o piękny uśmiech Pacjent

Sezon wakacyjny powoli dobiega końca – przed nami ostatnie wyjazdy zanim dzieci znów zasiądą do szkolnych ławek. Podczas letnich podróży pozwalamy sobie na więcej swobody i niestety częściej niż zazwyczaj zdarza nam się zrobić sobie przerwę od dobryc...

emanuel ekstrom 9ZBPF5170r8 unsplash
Business Insider: Singapur zakaże reklamy słodzonych napojów Lekarz

Singapur będzie pierwszym na świecie państwem, które wprowadzi zakaz reklamowania napojów o wysokiej zawartości cukru. Nowe przepisy mają wejść w życie już w przyszłym roku – informuje Business Insider. Rząd Singapuru zdecydował się na wprowadzenie ...