Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

„Pacjentem zajmują się całe zespoły stomatologiczne”

Publikacja:
„Pacjentem zajmują się całe zespoły stomatologiczne”

„Pacjentem zajmują się całe zespoły stomatologiczne”

– Do tej pory PTS było organizacją skupiającą lekarzy. Patrząc jednak na rozwój współczesnej stomatologii widać, że teraz zdrowiem pacjenta zajmują się całe zespoły stomatologiczne – mówi prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Stąd szersze niż do tej pory otwarcie PTS-u na asystentki i higienistki stomatologiczne oraz uruchomienie Sekcji Profilaktyki i Promocji Zdrowia. Czym dokładnie będzie się zajmować? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wybor dentysty
Wybór dentysty? Dla całej rodziny i na całe lata! Lekarz

Osoba dentysty, jego kompetencje zawodowe oraz podejście do pacjenta decydują o tym, czy będzie on kontynuował – często przez długie lata – terapię u tego właśnie stomatologa. Potwierdza to badanie, jakie zostało w ostatnim czasie przeprowadzone w Wi...

Piotr Puchała - Dentonet.pl
Jak rozmawiać z pacjentem o złamanym narzędziu w jego zębie? Lekarz

Do lek. dent. Piotra Puchały przyjeżdżają pacjenci z całej Polski, kierowani przez innych lekarzy na procedurę usunięcia złamanego narzędzia w kanale podczas leczenia endodontycznego. - Jesteśmy w stanie większość narzędzi usunąć - mówi w rozmowie z ...

komunikacja przez aplikacje
Uwaga na komunikację z pacjentem przez aplikacje! Lekarz

Brytyjska Unia Obrony Stomatologów (Dental Defence Union; DDU) wydała w dniu 31 października wytyczne dotyczące potencjalnych zagrożeń i pułapek związanych z komunikowaniem się lekarzy z pacjentami za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości. Dent...

ROZWIŃ WIĘCEJ
otylosc
Otyłość u dzieci - skutki zdrowotne przez całe życie Lekarz

Według naukowców z brytyjskiego Narodowego Instytutu Badań nad Zdrowiem i Opieką (NIHR), dramatyczny wzrost wskaźników otyłości wśród dzieci podczas pandemii będzie kosztować prawie 9 mld funtów szterlingów. Naukowcy z Centrum Badań Biomedycznych NIH...

Dentonet - jak przyjmować skargi od pacjentów
Jak rozmawiać z pacjentem, gdy coś poszło nie tak? Lekarz

Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...

administracja
Administracja i higiena: tym coraz częściej zajmują się dentyści Lekarz

W najnowszej ankiecie Instytutu Polityki Zdrowotnej Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA HPI) potwierdzono, że wzrasta odsetek lekarzy dentystów, którzy biorą na siebie zadania związane z higienizacją, asystowaniem oraz wykonywaniem prac...

komunikacja z pacjentem1
Kilka kroków do lepszej komunikacji z pacjentem Asysta

Jest różnica między informacją a komunikacją. Dlatego uważnie słuchaj, czego oczekują twoi pacjenci i dostosuj oczekiwania do możliwości. My zaś często skarżymy się na to, że pacjenci nie słuchają lub nie przestrzegają naszych zaleceń. Z drugiej stro...

Listerine grafika
Kompleksowa opieka nad pacjentem ortodontycznym Asysta

Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...

stomatologia NHS
„Przez pandemię w stomatologii straciliśmy całe lata” Lekarz

Zgodnie z najnowszymi danymi Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) realne są obawy o to, że nierówności w dostępie do leczenia stomatologicznego i – w rezultacie – różnice w stanie zdrowia jamy ustnej mieszkańców Anglii stają się faktem. ...

relacje z pacjentem
Gdy pacjent chce być kimś więcej, niż tylko pacjentem… Lekarz

Niechciana uwaga ze strony pacjenta to temat rzadko poruszany w serwisach stomatologicznych, co nie znaczy, że mało istotny, czy dotyczący tylko garstki dentystów. Problematykę relacji, które wykraczają poza standardowy kontakt lekarza z pacjentem po...

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...