Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Wiele asystentek stomatologicznych pełni jednocześnie funkcję recepcjonistek, do zadań których należy m.in. telefoniczny kontakt z pacjentami gabinetu. Także w tym aspekcie warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym praca będzie przebiegać w sposób mało stresujący, zaś pacjent będzie zadowolony z profesjonalnej i życzliwej obsługi.

Podstawą w kontaktach telefonicznych asystentki stomatologicznej z pacjentem jest uprzejmość i kultura osobista. Podczas rozmowy nie warto się śpieszyć, zbywać dzwoniącego lub rozpraszać się innymi czynnościami, np. jednoczesnym odbieraniem poczty elektronicznej. Rozmowy przez telefon nie trwają długo – zazwyczaj już kilka minut wystarczy, aby pacjent uzyskał potrzebne informacje, zaś asystentka – potwierdzenie bądź odwołanie terminu wizyty. Ważne, aby przez te kilka chwil pozostawać wyłącznie do dyspozycji dzwoniącego, który poczuje się obsłużony w sposób zarówno życzliwy, jak i profesjonalny.

Wielu pacjentów dzwoniąc do gabinetu stomatologicznego chce rozmawiać bezpośrednio z lekarzem. Jeśli jest to możliwe, stomatologa należy poprosić do telefonu lub przełączyć rozmowę, jeżeli natomiast lekarz jest zajęty, warto dopytać pacjenta, jakich informacji potrzebuje, gdyż wiele z nich może uzyskać bezpośrednio od asystentki. Równie istotne są wiadomości przekazywane pacjentowi, który dopiero próbuje umówić się na pierwszą wizytą. Warto podpowiedzieć mu, jak dojechać do gabinetu, gdzie w pobliżu można zaparkować, a także odpowiedzieć na pytania dotyczące orientacyjnego cennika usług – dla wielu pacjentów to nadal pierwszorzędna kwestia.

Do zadań asysty stomatologicznej często należy nie tylko odbieranie telefonów, ale także ich wykonywanie, np. w celu przypomnienia o wizycie. Przyjęło się, że bez posądzania o brak kultury telefony można wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 20:00. Dzwonienie we wcześniejszych lub późniejszych godzinach, a także w weekendy nie jest mile widziane przez pacjentów. Dopuszcza się również wysyłanie krótkich SMS-ów z przypomnieniem o terminie wizyty.

Bardzo istotne jest oddzwanianie pod numery, które wyświetlają się na telefonie, a których w danej chwili nie można odebrać, a także odpowiadanie na wiadomości pozostawione na poczcie głosowej lub automatycznej sekretarce. Jest to dowód profesjonalnego podejścia do pacjenta, dzięki czemu nawet przy przejściowych kłopotach z kontaktem nie poszuka on usług innego gabinetu.

AF
Fot. Unsplash, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Morawiecki - Dentonet.pl
Epidemia koronawirusa – nowe zasady bezpieczeństwa Lekarz

Jak poinformował na czwartkowej konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki, od 10 października zasady ze strefy żółtej zostają rozciągnięte na cały kraj. Zwiększona zostanie liczba łóżek w szpitalach, a w każdym województwie powstanie szpital ko...

ustawa o zawodzie lekarza - Dentonet.pl
Ministerstwo zdrowia: nowe zasady specjalizacji Lekarz

Ministerstwo zdrowia poinformowało, że w najbliższym postępowaniu kwalifikacyjnym na specjalizacje lekarskie i lekarsko-dentystyczne będą obowiązywać zmiany wprowadzone ustawą z 16 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty....

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to … Lekarz

- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...

dodatek solidarnościowy - Dentonet.pl
Dla kogo dodatek solidarnościowy? Zasady przyznawania pomocy Asysta

W ramach działań antykryzysowych weszły w życie przepisy, które wprowadzają nowe świadczenie – dodatek solidarnościowy. Mogą z niego skorzystać osoby, które po 15 marca 2020 r. w następstwie COVID-19 straciły pracę lub ich umowa wygasła. Dodatek soli...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres