Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Publikacja:
Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Wiele asystentek stomatologicznych pełni jednocześnie funkcję recepcjonistek, do zadań których należy m.in. telefoniczny kontakt z pacjentami gabinetu. Także w tym aspekcie warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym praca będzie przebiegać w sposób mało stresujący, zaś pacjent będzie zadowolony z profesjonalnej i życzliwej obsługi.

Podstawą w kontaktach telefonicznych asystentki stomatologicznej z pacjentem jest uprzejmość i kultura osobista. Podczas rozmowy nie warto się śpieszyć, zbywać dzwoniącego lub rozpraszać się innymi czynnościami, np. jednoczesnym odbieraniem poczty elektronicznej. Rozmowy przez telefon nie trwają długo – zazwyczaj już kilka minut wystarczy, aby pacjent uzyskał potrzebne informacje, zaś asystentka – potwierdzenie bądź odwołanie terminu wizyty. Ważne, aby przez te kilka chwil pozostawać wyłącznie do dyspozycji dzwoniącego, który poczuje się obsłużony w sposób zarówno życzliwy, jak i profesjonalny.

Wielu pacjentów dzwoniąc do gabinetu stomatologicznego chce rozmawiać bezpośrednio z lekarzem. Jeśli jest to możliwe, stomatologa należy poprosić do telefonu lub przełączyć rozmowę, jeżeli natomiast lekarz jest zajęty, warto dopytać pacjenta, jakich informacji potrzebuje, gdyż wiele z nich może uzyskać bezpośrednio od asystentki. Równie istotne są wiadomości przekazywane pacjentowi, który dopiero próbuje umówić się na pierwszą wizytą. Warto podpowiedzieć mu, jak dojechać do gabinetu, gdzie w pobliżu można zaparkować, a także odpowiedzieć na pytania dotyczące orientacyjnego cennika usług – dla wielu pacjentów to nadal pierwszorzędna kwestia.

Do zadań asysty stomatologicznej często należy nie tylko odbieranie telefonów, ale także ich wykonywanie, np. w celu przypomnienia o wizycie. Przyjęło się, że bez posądzania o brak kultury telefony można wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 20:00. Dzwonienie we wcześniejszych lub późniejszych godzinach, a także w weekendy nie jest mile widziane przez pacjentów. Dopuszcza się również wysyłanie krótkich SMS-ów z przypomnieniem o terminie wizyty.

Bardzo istotne jest oddzwanianie pod numery, które wyświetlają się na telefonie, a których w danej chwili nie można odebrać, a także odpowiadanie na wiadomości pozostawione na poczcie głosowej lub automatycznej sekretarce. Jest to dowód profesjonalnego podejścia do pacjenta, dzięki czemu nawet przy przejściowych kłopotach z kontaktem nie poszuka on usług innego gabinetu.

AF
Fot. Unsplash, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

leczenie stomatologiczne 1
Zakład karny w Iławie szuka dentysty i asystentki stomatologicznej Lekarz

Dyrektor zakładu karnego w Iławie ogłosił konkursy ofert dotyczące udzielania świadczeń stomatologicznych przez lekarza dentystę oraz asystentkę stomatologiczną dla osób pozbawionych wolności. Czas pracy ma wynosić 50 godzin miesięcznie. Jak czytamy...

Dentonet - jak przyjmować skargi od pacjentów
Jak rozmawiać z pacjentem, gdy coś poszło nie tak? Lekarz

Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...

Listerine grafika
Kompleksowa opieka nad pacjentem ortodontycznym Asysta

Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja przez aplikacje
Uwaga na komunikację z pacjentem przez aplikacje! Lekarz

Brytyjska Unia Obrony Stomatologów (Dental Defence Union; DDU) wydała w dniu 31 października wytyczne dotyczące potencjalnych zagrożeń i pułapek związanych z komunikowaniem się lekarzy z pacjentami za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości. Dent...

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - Dentonet.pl
NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą kor...

asystentka
USA: zmiany w zawodzie asystentki stomatologicznej Asysta

W Stanach Zjednoczonych wprowadzane są różne modyfikacje w zawodzie asystentki stomatologicznej. Ze względu na specyfikę tamtejszego systemu prawnego, na samodzielne kroki decydować się mogą nie tylko władze federalne, ale również stanowe. W niektóry...

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...

asystentka stomatologiczna1
Współczynnik pracy dla higienistki i asystentki stomatologicznej Asysta

Ustawa z 26 maja 2022 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych wprowadziła załącznik określający wysokość współczynników pracy oraz grupy zawodowe według kwalifikacji...

areszt
USA: areszt dla fałszywej asystentki stomatologicznej Asysta

Zgodnie z doniesieniami serwisu internetowego „Courier Times”, w stanie Pensylwania aresztowano kobietę, która podawała się za wykwalifikowaną asystentkę stomatologiczną. Deklarując posiadanie licencji asysty z rozszerzonym zakresem obowiązków, wykon...

Martyna Zawadka
Powtórne endo okiem asystentki stomatologicznej Asysta

Jakie trudności - z punktu widzenia asystentki stomatologicznej - możemy napotkać podczas powtórnego leczenia endodontycznego? Jakie preparaty przygotować do usuwania gutaperki i czym się one charakteryzują? Jakie sprzęty i rozwiązania stosujemy do u...

asystentka
Co z regulacją zawodów asystentki i higienistki stomatologicznej? Asysta

Poseł Konrad Frysztak zwrócił się do ministerstwa zdrowia z pytaniem, na jakim etapie jest ustawa regulująca zawody medyczne, w tym asystentki stomatologicznej, higienistki stomatologicznej oraz technika dentystycznego. W połowie 2021 r. poseł Konra...