Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Publikacja:
Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem

Wiele asystentek stomatologicznych pełni jednocześnie funkcję recepcjonistek, do zadań których należy m.in. telefoniczny kontakt z pacjentami gabinetu. Także w tym aspekcie warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym praca będzie przebiegać w sposób mało stresujący, zaś pacjent będzie zadowolony z profesjonalnej i życzliwej obsługi.

Podstawą w kontaktach telefonicznych asystentki stomatologicznej z pacjentem jest uprzejmość i kultura osobista. Podczas rozmowy nie warto się śpieszyć, zbywać dzwoniącego lub rozpraszać się innymi czynnościami, np. jednoczesnym odbieraniem poczty elektronicznej. Rozmowy przez telefon nie trwają długo – zazwyczaj już kilka minut wystarczy, aby pacjent uzyskał potrzebne informacje, zaś asystentka – potwierdzenie bądź odwołanie terminu wizyty. Ważne, aby przez te kilka chwil pozostawać wyłącznie do dyspozycji dzwoniącego, który poczuje się obsłużony w sposób zarówno życzliwy, jak i profesjonalny.

Wielu pacjentów dzwoniąc do gabinetu stomatologicznego chce rozmawiać bezpośrednio z lekarzem. Jeśli jest to możliwe, stomatologa należy poprosić do telefonu lub przełączyć rozmowę, jeżeli natomiast lekarz jest zajęty, warto dopytać pacjenta, jakich informacji potrzebuje, gdyż wiele z nich może uzyskać bezpośrednio od asystentki. Równie istotne są wiadomości przekazywane pacjentowi, który dopiero próbuje umówić się na pierwszą wizytą. Warto podpowiedzieć mu, jak dojechać do gabinetu, gdzie w pobliżu można zaparkować, a także odpowiedzieć na pytania dotyczące orientacyjnego cennika usług – dla wielu pacjentów to nadal pierwszorzędna kwestia.

Do zadań asysty stomatologicznej często należy nie tylko odbieranie telefonów, ale także ich wykonywanie, np. w celu przypomnienia o wizycie. Przyjęło się, że bez posądzania o brak kultury telefony można wykonywać od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 20:00. Dzwonienie we wcześniejszych lub późniejszych godzinach, a także w weekendy nie jest mile widziane przez pacjentów. Dopuszcza się również wysyłanie krótkich SMS-ów z przypomnieniem o terminie wizyty.

Bardzo istotne jest oddzwanianie pod numery, które wyświetlają się na telefonie, a których w danej chwili nie można odebrać, a także odpowiadanie na wiadomości pozostawione na poczcie głosowej lub automatycznej sekretarce. Jest to dowód profesjonalnego podejścia do pacjenta, dzięki czemu nawet przy przejściowych kłopotach z kontaktem nie poszuka on usług innego gabinetu.

AF
Fot. Unsplash, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

NFZ - Dentonet.pl
NFZ obiecuje "prosty język" w komunikacji z pacjentem Pacjent

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie - tu cytat - deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pa...

irygator - Dentonet.pl
Opieka higienistki nad pacjentem ortodontycznym z przerostami dziąseł Asysta

W dzisiejszych czasach piękny i prosty uśmiech jest na wyciągnięcie ręki. Współczesna ortodoncja daje wiele możliwości, aby pozbyć się wady, która powoduje u pacjenta kompleksy lub zaniżoną samoocenę. Aparaty ortodontyczne stały się „modne”, nie są j...

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

ROZWIŃ WIĘCEJ
asystentka
Co z regulacją zawodów asystentki i higienistki stomatologicznej? Asysta

Poseł Konrad Frysztak zwrócił się do ministerstwa zdrowia z pytaniem, na jakim etapie jest ustawa regulująca zawody medyczne, w tym asystentki stomatologicznej, higienistki stomatologicznej oraz technika dentystycznego. W połowie 2021 r. poseł Konra...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to … Lekarz

- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...

Marzena Dominiak
"Pacjentem zajmują się całe zespoły stomatologiczne" Asysta

- Do tej pory PTS było organizacją skupiającą lekarzy. Patrząc jednak na rozwój współczesnej stomatologii widać, że teraz zdrowiem pacjenta zajmują się całe zespoły stomatologiczne - mówi prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomat...

Listerine grafika
Kompleksowa opieka nad pacjentem ortodontycznym Asysta

Podczas leczenia ortodontycznego pacjenci powinni szczególnie zwracać uwagę na higienę zębów i dziąseł. Noszenie aparatu ortodontycznego przyczynia się do powstawania dodatkowych przestrzeni gromadzących resztki jedzenia, które powodują rozwój szkodl...

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu - Dentonet.pl
NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą kor...

Leczenie kanałowe na jednej wizycie - Dentonet.pl
Jak trzeba rozmawiać z pacjentem "antyendodontycznym"? Lekarz

"Panie doktorze, czy to prawda, że leczenie kanałowe jest groźne dla zdrowia?" – co lekarz dentysta powinien odpowiedzieć pacjentowi na tak postawione pytanie? Tego dowiedzą się uczestnicy sesji "Netflix vs. Evidence Based Dentistry" podczas 3. Kongr...

Martyna Zawadka
Powtórne endo okiem asystentki stomatologicznej Asysta

Jakie trudności - z punktu widzenia asystentki stomatologicznej - możemy napotkać podczas powtórnego leczenia endodontycznego? Jakie preparaty przygotować do usuwania gutaperki i czym się one charakteryzują? Jakie sprzęty i rozwiązania stosujemy do u...