Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Zasady komunikacji mailowej z pacjentem gabinetu stomatologicznego

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Zasady komunikacji mailowej z pacjentem gabinetu stomatologicznego

Zasady komunikacji mailowej z pacjentem gabinetu stomatologicznego

Maile są jedną z nowoczesnych form komunikacji z pacjentami stosowaną przez coraz większą ilość gabinetów stomatologicznych. W większości przypadków za kontakt z pacjentami odpowiadają asystentki stomatologiczne, niekiedy zajmujące się również recepcją gabinetu. Warto więc wiedzieć, w jakich sytuacjach można wysłać pacjentowi maila i jak zrobić to w sposób poprawny.

Zdecydowana większość gabinetów stomatologicznych korzysta w codziennym funkcjonowaniu z Internetu. Standardem są już profesjonalne strony internetowe, a także korzystanie z poczty internetowej w komunikowaniu się z pacjentem. W wielu przypadkach za jej obsługę odpowiada asysta stomatologiczna, która często zajmuje się również prowadzeniem szeroko rozumianej recepcji. W kontakcie mailowym z pacjentem, podobnie jak w kontakcie osobistym, należy przestrzegać kilku zasad.

Najważniejszą regułą jest w miarę regularne odbieranie poczty oraz odpisywanie na wiadomości. Długa zwłoka w odpowiedzi stawia dany gabinet w niezbyt korzystnym świetle – skoro dysponuje on pocztą mailową, podaje jej adres na wizytówkach czy stronie internetowej, to ma obowiązek jej używać. Brak odpowiedzi na maila może zrazić do gabinetu zarówno dotychczasowych pacjentów, jak i tych dopiero zainteresowanych jego usługami. Najlepiej jest ustalić sobie stałą godzinę, w której sprawdza się skrzynkę i odpisuje na maile.

W mailowym kontakcie z pacjentami należy zwrócić szczególną uwagę na zachowanie odpowiedniej formy. Wiadomość najlepiej jest zacząć od odpowiedniego zwrotu grzecznościowego, pamiętać trzeba również o podpisaniu się, aby odbiorca miał świadomość, z kim koresponduje. Dobrym pomysłem jest wpisanie w ustawienia danego adresu mailowego niezmiennej stopki, czyli końcowego fragmentu maila, zawierającego imię i nazwisko osoby piszącej, jej stanowisko, numer telefonu do kliniki czy godziny jej otwarcia. To duże ułatwienie i znaczna oszczędność czasu. Istotne jest także to, aby nie pisać maila wielkimi literami – w tzw. netykiecie jest to odbierane jako podnoszenie głosu na odbiorcę.

W jakich sytuacjach to asystentka-recepcjonistka może zainicjować kontakt mailowy z pacjentem? Zalicza się do nich np. poinformowanie go o możliwości odbioru wyników badań, niespodziewanej nieobecności lekarza, prośba o potwierdzenie terminu najbliższej wizyty lub przypomnienie o niej. Oczywiście należy mieć świadomość, że nie wszyscy pacjenci regularnie odczytują pocztę elektroniczną, więc jeśli po jednym lub dwóch dniach w skrzynce nie ma odpowiedzi, warto spróbować kontaktu telefonicznego. Uwaga! Bez zgody pacjenta nie wolno wysyłać mu drogą mailową żadnych wiadomości reklamowych, marketingowych, sprzedażowych itp. Stanowi to naruszenie prawa. Jeśli jednak w codziennej działalności gabinetu znajdują się takie praktyki, przy wypełnianiu kwestionariusza osobowego przez pacjenta przed pierwszą wizytą, należy poprosić go zgodę na wykorzystanie jego adresu mailowego w takich celach.

Komunikacja z pacjentem, nawiązywanie z nim długotrwałych relacji, profesjonalna obsługa – to elementy wpływające na pozytywny wizerunek gabinetu i pracującego w nim personelu.

AF
Fot. Unsplash, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZUS - Dentonet.pl
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przestrzega: uwaga na oszustów! Lekarz

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przestrzega na swojej stronie internetowej przed podejrzaną korespondencją mailową, w której oszuści informują o rzekomych zaległościach w składkach. Po kliknięciu w załącznik, komputer zostaje zainfekowany, a dane wraż...

dentist-748154_960_720-850x565
Szkolenia z ratownictwa dla lekarzy. Przypominamy zasady Lekarz

Zgodnie z zapisami ustawy o działalności leczniczej, lekarz powinien posiadać w gabinecie sprzęt niezbędny do udzielania pierwszej pomocy. Dotyczy to oczywiście także gabinetów stomatologicznych. Poza sprzętem, równie ważne (a może nawet ważniejsze) ...

fałszywe maile
Uwaga na fałszywe maile z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Lekarz

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przestrzega przed oszustami, którzy chcą uzyskać dostęp do danych zgromadzonych na komputerach. ZUS nie wysyła maili do swoich klientów.Oszuści podszywający się pod Zakład Ubezpieczeń Społecznych ponownie nasili swoje d...

ROZWIŃ WIĘCEJ
wirus HCV - Dentonet.pl
Wirus HCV – zagrożenie w pracy asystentek i higienistek Asysta

Jednym z głównych zagrożeń w pracy asysty stomatologicznej jest możliwość kontaktu z osobami borykającymi się z chorobami zakaźnymi, w tym z wirusowym zapaleniem wątroby typu C. Praca z takimi pacjentami wymaga od zespołu stomatologicznego zachowania...

mechaniczne urazy zębów - Dentonet.pl
Mechaniczne urazy zębów w pracy asysty stomatologicznej Asysta

Zbliżają się wakacje, a więc czas, w którym do gabinetów stomatologicznych zgłasza się większa niż zazwyczaj liczba pacjentów z mechanicznymi urazami zębów. Warto więc znać podstawową klasyfikację tego typu kontuzji.Na urazy mechaniczne zębów narażon...

Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres