Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Spokojnie. To tylko koronawirus”. Webinar z psychologiem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Spokojnie. To tylko koronawirus”. Webinar z psychologiem

„Spokojnie. To tylko koronawirus”. Webinar z psychologiem

– Ludzie, którzy z nami pracują, należą do naszej drużyny. Takie spojrzenie na zespół niesie dwie korzyści. Pierwszą z nich jest uwypuklenie, że nasza – jako właścicieli biznesu – sytuacja dotyczy nas wszystkich. Zaprasza ludzi do wspólnego szukania rozwiązań i zgody na doświadczenie konsekwencji z nią związanych. Warto otwartym tekstem zakomunikować współpracownikom z czym się borykamy, jakie są nasze obawy, jakie zasoby mamy gotowość uruchomić i jakie rozwiązania problemów proponujemy – mówi w wywiadzie dla Dentonetu psycholog Anna Kędzierska, która w najbliższą środę, 8 kwietnia, poprowadzi dla Państwa webinar „Spokojnie. To tylko koronawirus. Jak odnaleźć się w czasie epidemii?”.

Webinar będzie otwarty dla wszystkich. Będzie dostępny na profilu naszego portalu na Facebooku. Będzie możliwość zadawania pytań na żywo, ale będziemy też zbierać pytania wcześniej. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do GSK marką Sensodyne. 

Lekarze dentyści należą do grupy bardzo zapracowanych ludzi. Nierzadko pracują, dosłownie, od rana do nocy. Wielu przedstawicielom tego zawodu trudno sobie nieraz zaplanować urlop – bo czeka tak wielu pacjentów. Tymczasem dziś okazuje się, że większość czasu ze względów bezpieczeństwa spędzić należy poza pracą, a tam pojawiać się tylko w najpilniejszych przypadkach. Planowe zabiegi zostały odwołane – dziś nawet nie wiadomo na jak długo. Pojawiają się więc to krótkie, proste, ale trudne pytania – jak odnaleźć się w czasie epidemii? Jak zachować spokój?

To ważne, co powiedział Pan na początku – „Dentyści należą do grupy bardzo zapracowanych ludzi. Nierzadko pracują, dosłownie, od rana do nocy”. Dziś, chociaż doświadczamy niepewności związanej z sytuacją ekonomiczną i naszymi biznesami, skazani jesteśmy na odpoczynek. I tak ten okres izolacji warto potraktować – jako przestrzeń do robienia tego, na co na co dzień zwyczajnie nie mamy czasu. Stwórzmy sobie okazję do pobycia z rodziną, skorzystania z kursów doskonalących wiedzę w dowolnej, interesującej nas dziedzinie, do spotkania się z własnymi myślami i przeżywanymi emocjami. A tych zapewne stomatologom teraz nie brakuje.

W wielu zawodach, i tak jest często w przypadku stomatologów, w sytuacji, kiedy nie chodzimy do pracy, nie zarabiamy. Pojawia się lęk – jak sobie poradzić na tym polu? Mamy rodziny, dzieci, kredyty, wydatki. Jak sobie radzić ze stresem?

Stres pojawia się, gdy nasze zasoby spostrzegamy jako niewystarczające do poradzenia sobie w sytuacji, w jakiej się znajdujemy. To, co warto zrobić to usiąść z ołówkiem w ręku i na chłodno policzyć straty, oszacować potrzeby finansowe, wyeliminować te wydatki, które są do ograniczenia, a niektóre odroczyć. Warto też pamiętać, że brak standardowego zarobku wyklucza standardowe wydatki. Często obserwuję właścicieli firm z różnych branż, którzy za wszelką ceną chcą zachować niezmieniony status ekonomiczny, chociaż sytuacja jest inna. Przyjmijmy założenie, że przez jakiś czas będzie inaczej. Może trudniej, może gorzej. Na pewno inaczej. I w tej zmienionej sytuacji sprawdźmy, co inaczej niż zawsze możemy zrobić – dla własnego biznesy, dla siebie. Sprawdźmy, na co w obecnej sytuacji mamy wpływ. To, co stresuje nas najbardziej, to zaprzątanie sobie głowy tym, co jest poza naszą kontrolą. Jeśli damy sobie chwilę na zdiagnozowanie naszej sytuacji, będziemy mogli skierować energię emocjonalną i intelektualną tam, gdzie mamy szansę coś zdziałać. W ten sposób obniżymy stres a zwiększymy szansę na szczęśliwe odnalezienie się w czasie izolacji związanej z COVID-19.

Sytuacja z przestojem w gabinetach sprawia dodatkowe trudności. Coraz rzadziej stomatolodzy pracują w pojedynkę – towarzyszą im asystentki, higienistki, recepcjonistki. Epidemia koronawirusa to niestety czas trudnych rozmów w tych zespołach – o przestojach, obniżkach pensji, a czasem może nawet redukcji zatrudnienia. Jak rozmawiać z personelem na ten temat?

Zachęcam, aby rozmawiać wprost. Ludzie, którzy z nami pracują, należą do naszej drużyny. Takie spojrzenie na zespół niesie dwie korzyści. Pierwszą z nich jest uwypuklenie, że nasza – jako właścicieli biznesu – sytuacja dotyczy nas wszystkich. Zaprasza ludzi do wspólnego szukania rozwiązań i zgody na doświadczenie konsekwencji z nią związanych. Warto otwartym tekstem zakomunikować współpracownikom z czym się borykamy, jakie są nasze obawy, jakie zasoby mamy gotowość uruchomić i jakie rozwiązania problemów proponujemy. Druga korzyść płynie z pokazania przez szefa czy lidera osobistej perspektywy.  Dzięki temu jego zespół może łatwiej zrozumieć i spokojniej przyjąć nawet trudne decyzje. Istotne jest również wyrażenie zrozumienia dla emocji, których doświadczają współpracownicy. Wysłanie maila lub powiedzenie podczas spotkania on-line: „Wiem, że jest Wam teraz ciężko i być może przeżywacie obawy związane z naszą wspólną przyszłością. Jednocześnie chcę Was zapewnić, że będę Was na bieżąco informować o planowanych w naszej pracy zmianach, a decyzję będę podejmować dbając o interes nas wszystkich. Jesteśmy zespołem i wierzę, że razem przejdziemy przez tą nową dla nas i wymagającą sytuację.” – jest dobrym otwarciem do udzielenia wsparcia współpracownikom, a także do poradzenia sobie z ewentualnym kryzysem, jakie może pojawić się w relacjach z personelem.

Spokojnie, to tylko koronawirus – tak zatytułowany jest webinar, podczas którego będzie Pani rozmawiać ze stomatologami. Zapraszamy na to spotkanie już w środę. Z tytułu webinaru wnioskuję, że Pani celem na to wydarzenie jest wprowadzenie dawki tego spokoju do głów i serc naszych Czytelników?

Nie mogę obiecać Państwu cudu i tego, że po spotkaniu ze mną będziecie już zawsze oazą spokoju. Chcę za to, podpowiedzieć Wam, jak zmienić swoje myślenie i jak zarządzać emocjami, by żyć w mniejszym napięciu i poczuć się lepiej, a być może nawet skorzystać na sytuacji, w której wszyscy teraz się znajdujemy.

Dziękuję za rozmowę.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Studenci zostali poszkodowani? Wywiad ze studentką V roku Lekarz

- Program studiów jest dość przeładowany, nawet w normalnym trybie nauczania ciężko jest wyrobić pewne normy, dlatego to budzi moje największe obawy - czy da się nadrobić praktyczny materiał w ograniczonym czasie? Jak będą wyglądały zajęcia, dostępno...

higienistka - Dentonet.pl
UK: poważne przeszkody w pracy higienistek stomatologicznych Asysta

Higienistki stomatologiczne w Irlandii Północnej wyrażają obawy o swoją przyszłość. Reprezentujące je stowarzyszenie potwierdziło, że jego członkinie w wielu przypadkach mierzą się ze skróceniem czasu pracy, nie mogą wykonywać wszystkich zabiegów, ma...

ubezpieczenie grupowe - Dentonet.pl
Grupowe ubezpieczenie na życie w pracy - co daje? [poradnik] Asysta

Nasz pracodawca może zaoferować nam możliwość zakupu ubezpieczenia grupowego. Czy taka oferta się opłaca? Na czym właściwie polega ubezpieczenie grupowe? Sprawdzamy, czy jest to korzystne rozwiązanie i czy warto się na taką opcję decydować. Zanim zd...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Jak opanować lęk i stres w dobie pandemii koronawirusa? Asysta

Rozmowy z bliskimi, a także różnego rodzaju techniki relaksacyjne i uważności (mindfulness), aktywność fizyczna, a w ostateczności – porada u specjalisty, powinny pomóc w opanowaniu wysokiego poziomu lęku w dobie epidemii koronawirusa – wskazała w ro...

social media - Dentonet.pl
Dentysta w social mediach – możliwość czy konieczność? [webinar] Lekarz

Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada – poprowadzi webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki osobist...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres