Wizerunek gabinetu w internecie
Wizerunek gabinetu w internecie
Pacjenci szukający specjalistów w okolicy swojego zamieszkania najczęściej robią to korzystając z wyszukiwarki internetowej. Dlatego niezmiernie ważną rzeczą jest zadbanie o odpowiedni wizerunek firmy w internecie.
1. Analiza sytuacji
Jeśli chcesz, aby Twój gabinet zaistniał w internecie lub zamierzasz podjąć nowe działania, to pierwszym krokiem powinno być zorientowanie się, co o nim piszą pacjenci. Jakie są opinie, gdzie mówią dobrze, a gdzie źle? Przeanalizuj sytuację z ostatnich 12 miesięcy, a następnie spisz rezultaty i wnioski.
Takie badanie należy przeprowadzać stale, aby na bieżąco kontrolować, co dzieje się w internecie i ewentualnie móc podjąć odpowiednie kroki.
2. Strona internetowa gabinetu
Strona internetowa gabinetu jest bardzo ważna, ponieważ bardzo często właśnie tam zaglądają najpierw pacjenci. Dobrze jeśli będzie miała łatwy do zapamiętania adres oraz przejrzysty układ, gdzie w prosty sposób będzie można odnaleźć niezbędne informacje.
Oprócz strony WWW, warto również utworzyć stronę gabinetu na Facebooku. Daje to możliwość zbudowania relacji z pacjentami oraz dzielenia się z nimi aktualnościami.
3. Społeczności internetowe
Aby zadbać o pozytywny wizerunek gabinetu w internecie, warto docierać do różnego rodzaju społeczności, np. for internetowych. Można występować tam w roli eksperta, który odpowiada na pytania i wątpliwości pacjentów lub po prostu wymieniać się opiniami z innymi osobami. Choć to wymaga czasu i zaangażowania, może znacznie wpłynąć na wizerunek gabinetu.
4. Przekazywanie informacji
Dobrze będzie, jeśli na stronie gabinetu (WWW lub na Facebooku) będą dodawane porady, aktualności, np. informacje na temat higieny jamy ustnej, zabiegów, ciekawostki stomatologiczne lub bieżące wydarzenia z życia gabinetu. Jeśli już się na to zdecydujesz, ważna jest systematyczność wpisów – tylko w ten sposób utrzymasz grono stałych odbiorców.
5. Dbaj o lojalność
Bardzo ważne jest budowanie dobrych relacji z osobami, które odwiedzają stronę internetową gabinetu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać obecnych pacjentów, jak również znaleźć nowych – lojalni pacjenci będą polecali usługi swoim znajomym.
6. Doskonała opinia
Należy stale kontrolować co i jak pisze się o gabinecie. Istnieje wiele stron, gdzie pacjenci mogą oceniać lekarzy i dzielić się swoimi uwagami z innymi, dlatego warto śledzić sytuację na bieżąco. Często wystarczy jedna opinia niezadowolonego pacjenta, żeby zepsuć skrupulatnie budowany wizerunek.
Źródło: web.gov.pl
KeL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Zamawianie leków i suplementów online staje się z roku na rok coraz bardziej popularne. Ze względu na wygodę, łatwy dostęp, szeroki asortyment produktów i ich dużą dostępność zamawiamy coraz więcej. Niekontrolowane stosowanie niektórych preparatów, i...
W stanie Indiana zatrzymany został mężczyzna, który prowadził nielegalną przydomową praktykę stomatologiczną. Z doniesień mediów wynika, że 31-latek został aresztowany bez możliwości wyjścia za kaucją. Fałszywemu dentyście mają być postawione także i...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Bracia Emil i Dariel Liakhovetski związali swoje życie zawodowe ze stomatologią. 25-letni Emil jest na drugim roku rezydentury periodontologicznej na University of Kentucky, a trzy lata młodszy Dariel to student trzeciego roku University of North Car...
Czy próbowałeś ostatnio wyszukać online firmę, specjalistę z dowolnej dziedziny lub lekarza, ale okazało się, że w Internecie prawie nie ma po nim śladu? Co prawda w Google udało się znaleźć numer telefonu i adres, ale strony internetowej brak. Może ...
Firma McAfee, producent oprogramowania antywirusowego, przeprowadziła w ostatnim czasie badanie dotyczące oszustw, do których dochodzi w Internecie. Wynika z niego między innymi to, że ponad połowa dorosłych Amerykanów wolałaby poddać się leczeniu ka...
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...