Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

Publikacja:
„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

„Nieważne, co Ty mówisz o sobie. Ważne, co mówią o Tobie inni”

Zapraszamy na drugą część wywiadu z Kamilem Kuczewskim, który szkoli polskich lekarzy dentystów w zakresie komunikacji z pacjentem. Dziś rozmawiamy o tym, jak zbudować autorytet lekarza dentysty oraz o tym, jak zwiększać akceptację pacjentów na zaprezentowany plan leczenia. W pierwszej części wywiadu rozmawialiśmy o  pozamedycznych kompetencjach lekarza dentysty, pełnej satysfakcji pacjenta oraz mapach podróży pacjenta.

Jak budować swój autorytet? Na jakie efekty można w związku z tym liczyć?

Simon Sinek podczas wystąpienia na ‘TED talks’a pt. „Jak przewodzą wielcy liderzy?” przedstawił, badania dotyczące wprowadzania nowego produktu na rynek i związanych z tym zachowań klientów.

Podzielił ludzi na 5 typów: Innowatorów (2,5%), Wczesną mniejszość (14,5%), wczesną większość (27%), późną większość (37%) i nigdy nie kupujących. Oznacza to, że gdy wchodzi nowy produkt na rynek to zainteresuje się nim zaledwie 2,5% ludzi. Magia zaczyna się później – gdy produkt jest już sprawdzony nagle wszyscy zaczynają go kupować. Autorytet jest jak sprawdzony produkt – przyciąga mnóstwo ludzi, którzy chcą dokonać zakupu już przetestowanych rzeczy.

Dziś świat jest nastawiony na efekty – nie jest ważne to, co mówisz o sobie – ważne jest to, co mówią o Tobie inni. Musisz więc zadbać o jak najlepsze opinie. Budowanie autorytetu będzie odbywać się, poprzez szeroką publikację Twoich efektów leczenia i zdjęć Przed-Po, referencje od zadowolonych pacjentów, bloga na Internecie, certyfikatów z nowoczesnych kursów u dobrych specjalistów, zdjęcia z autorytetami naukowymi. Warto mówić o tych faktach, podkreślać je w rozmowach z pacjentami.

Jeśli lekarz potrafi budować swój autorytet to na pewno będzie zdobywał pacjentów na co raz droższe usługi – fundamentem tej strategii jest ‘spełnianie obietnicy’, czyli zadowolenie pacjenta z efektów. Bez tego ostatniego elementu lekarz może stać się tylko marketingowym opakowaniem słabego produktu. Warto jednak podejmować ryzyko nieustannie doskonaląc swoje umiejętności.

14053640_1763799810544387_2399107159799560891_o

Na swoich szkoleniach wprowadzasz tzw. storytelling. W jaki sposób historie innych pacjentów mogą wpłynąć na decyzję obecnych?

Storytelling to także story-selling – umiejętne opowiadanie historii zwiększa akceptację planów leczenia. Dr Paul Homoly podsumował to w 1 zdaniu: „To, że jesteś ekspertem nie oznacza, że jesteś interesujący”. Trzeba pamiętać, że każda komunikacja złożona jest z sensu logicznego i emocji. Większość lekarzy próbuje przemówić do logiki, a to jest błąd. Emocje są silniejszym motywatorem, i poprzez historie łatwo je wywołać.

Chcesz powiedzieć do pacjenta o konsekwencjach zaniechania leczenia, jego korzyściach i potencjalnie wspaniałych efektach? Nic prostszego – użyj do tego historii, cytatów, anegdot. To pobudzi wyobraźnię pacjenta i zmusi do myślenia.

Czasem ciężko jest powiedzieć wprost „te rozwiązanie kosztuje 20 tys. zł, ale będzie Pani z niego zadowolona mimo swoich obaw”. Znacznie łatwiej jest użyć historii:. „była u mnie jedna pacjentka, która zastanawiała się z jakiego rozwiązania skorzystać. Obawiała się także samego zabiegu. Wytłumaczyłem jak wygląda procedura i mimo wątpliwości podjęła leczenie. Dziś (pokazując zdjęcie PO) wygląda tak i jest zdecydowanie zadowolona z efektu. Szczęście w oczach moich pacjentów to satysfakcja i nagroda z mojej pracy, a ta pacjentka jest tego przykładem”. Taka historia jest znacznie lepsza niż większość logicznych argumentów.

Lekarze dentyści nigdy nie uczyli się opowiadać historii, ani występować publicznie – codziennie jednak prezentują się przed swoimi pacjentami, którzy ciągle ich oceniają – warto poćwiczyć ten zakres umiejętności, które nie były wpisane w codzienność życia studenckiego, a w życiu są tak bardzo potrzebne.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

szkolenia z endodoncji - Dentonet.pl
Szkolenia podyplomowe? Szczególnie ważne w endodoncji Lekarz

Endodoncja za sprawą ogromnego postępu technologicznego nieustannie się zmienia. Dziś możemy mówić o czymś, co teoretycznie się wyklucza - endodoncji minimalnie inwazyjnej. Jest to możliwe za sprawą nowoczesnych narzędzi, materiałów oraz urządzeń. - ...

hejt w internecie - Dentonet.pl
Mamy dość hejtu - mówią lekarze Lekarz

Naczelna Rada Lekarska wystosowała apel do Prokuratury Krajowej w sprawie "nasilającej się fali hejtu i zachowań naruszających przepisy kodeksu karnego w stosunku lekarzy i lekarzy dentystów promujących i realizujących Narodowy Program Szczepień p. C...

RTG zębów - Dentonet.pl
Kolejne ważne dla dentystów zmiany w prawie atomowym Lekarz

Jak poinformowała komisja stomatologiczna NRL w specjalnym komunikacie, w związku z nowelizacją ustawy Prawo atomowe zmienia się zakres zwolnienia placówek medycznych z obowiązku uzyskiwania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego na w...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Dentonet - zasady kontaktu mailowego z pacjentem
Dziś ważne spotkanie ws. Platformy P1. Transmisja LIVE u nas Lekarz

W czwartek weszły w życie zapisy ustawy zobowiązujące podmioty medyczne do raportowania wszelkich zdarzeń medycznych na Platformie P1, co ma bezpośredni związek z prowadzeniem dokumentacji medycznej w wersji elektronicznej. Dawno jednak nie było tak ...

zapalenie przyzębia - Dentonet.pl
Błędy w rozumieniu i leczeniu chorób przyzębia. Co mówią eksperci? Lekarz

– Wydaje mi się, że podstawowym błędem w rozumieniu leczenia choroby przyzębia jest po pierwsze nieskuteczna faza higienizacyjna, nieprzeniesienie odpowiedzialności za skuteczność leczenia na pacjenta, ale również błędne podejście do stanów ostrych, ...

nitkowanie zebow
Nitkowanie zębów - dlaczego jest tak ważne? Poradnik dla pacjentów Pacjent

Według statystyk, aż 99% Polaków w wieku 35-44 lata ma zaawansowaną próchnicę. Taki stan rzeczy bierze się zarówno ze zbyt rzadkich wizyt u dentysty, jak i niewłaściwej higieny jamy ustnej. Myjemy zęby nieregularnie i niedokładnie, a dodatkowo niewie...

Dentonet - profilaktyka nadwrażliwości zębów
Wsparcie w leczeniu nadwrażliwości ważne w czasie pandemii Lekarz

Nadwrażliwość zębów jest problemem, który dotyka coraz większej liczby pacjentów. Przyczyny nadwrażliwości zębów bywają złożone, ale sam proces prowadzący do jej wystąpienia jest dość prosty. W zdrowym zębie - zębinę ochraniają dziąsła oraz szkliwo. ...

diana polekhina KO14Rq6nikk unsplash
Recepty będą ważne nawet przez rok? Jest projekt rozporządzenia Lekarz

Ministerstwo zdrowia przygotowało projekt rozporządzenia w sprawie recept – najważniejsza zmiana ma polegać na wydłużeniu terminu realizacji recept nawet do 365 dni. Projekt stanowi zmianę rozporządzenia ministra zdrowia z 13 kwietnia 2018 r. w spr...

e-recepty - Dentonet.pl
Papierowe recepty w pewnych przypadkach wciąż będą ważne Lekarz

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo farmaceutyczne, wystawienie po 7 stycznia 2020 r. – w przypadku braku dostępu do Systemu Informacji Medycznej – recepty w postaci papierowej jest uprawnieniem osoby wystawiającej receptę, zabezpiecza potrzeby pacjent...

Papua2
Ważne dni na misjach - lek. dent. Katarzyna Błądek-Grzelczak (video) Lekarz

O najszczęśliwszy, ale też najtrudniejszy dzień podczas zagranicznych misji pytamy lek. dent. Katarzynę Błądek - Grzelczak. To dentystka z Łodzi, która wyjeżdżała do Iraku, Tanzanii, Papui-Nowej Gwinei i Gruzji.Zapraszamy również do obejrzenia pierws...

mycie rąk - Dentonet.pl
Higiena i używanie środków dezynfekujących ważne w walce z pandemią Asysta

Nie można rezygnować z przestrzegania podstawowych zasad ochrony przez zakażeniem koronawirusem. Wciąż ważne jest noszenie maseczek i dbanie o higienę, szczególnie rąk, i używanie środków dezynfekujących – mówił ekspert z WUM na konferencji prasowej ...