Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

Z Kamilem Kuczewskim, trenerem rozwoju praktyk stomatologicznych, rozmawia Piotr Łukaszewicz z portalu Dentowizja.pl.

Red.: Jako trener rozwoju praktyk stomatologicznych na pewno często odpowiadasz na pytanie, jak gabinet może zdobywać nowych klientów?

Kamil Kuczewski: Takim sposobem jest z całą pewnością zdobycie umiejętności przez lekarza dentystę, które wyróżnią go na rynku. Tego typu umiejętności jest mnóstwo, a jedną z nich, której na swoich szkoleniach poświęcam ostatnio dużo czasu, jest umiejętność zwiększania akceptacji planów leczenia.

Red.: W jaki sposób rozmawiać więc z pacjentem, aby dobrze zrozumiał plan leczenia i go zaakceptował?

K. K.: Dziś mamy mnóstwo możliwości, nawet technicznych, które to zdecydowania ułatwią. Jeszcze kilka lat temu było trudniej. Dziś mamy do dyspozycji specjalne aplikacje na tablety i smartfony, które w formie graficznej czy filmowej pokażą przebieg i efekty zabiegu, jaki proponujemy pacjentowi. Będzie mu łatwiej zaakceptować taki plan leczenia.

Red.: A pacjenci nie rozumieją standardowo omawianych planów leczenia?

K. K.: Dzieje się tak bardzo często. Pacjenci nie rozmawiają z lekarzami na temat tego, jak wygląda zdrowie ich jamy ustnej. Często lekarze nie poświęcają odpowiednio dużo czasu na rozmowę, pacjenci nie dopytują. Część z nich może potem nie zdecydować się na zabieg, nie zaakceptować planu leczenia. Prosty przykład – co to jest most? Możemy długo opowiadać pacjentowi, ale nic nie zastąpi prezentacji grafiki lub video, z omówieniem korzyści. To nie jest pusty slogan, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Lekarz stomatolog musi wyczuć, w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, kiedy się zatrzymać, które zagadnienia powtórzyć raz jeszcze.

Red.: Jak wyglądają szkolenia, na których uczysz rozmów z pacjentem?

K. K.: Szkolenia, gdzie omawiamy akceptację planów leczenia przez pacjenta, przeprowadzamy używając tabletów z animacjami. Odgrywamy sceny rozmów z pacjentem, prezentujemy zabieg i podkreślamy korzyści z leczenia. Pacjent musi zrozumieć swój problem, zaakceptować go i zechcieć go rozwiązać. To jest umiejętność lekarza, która może go wyróżnić na rynku. Pacjenci będą chcieli korzystać z usług stomatologa, którego dobrze rozumieją.

Dziękujemy za rozmowę.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

NIL o otwarciu rynku pracy dla lekarzy dentystów spoza UE Lekarz

Komisja stomatologiczna NIL zamieściła na swojej stronie internetowej komentarz dotyczący poselskiego projektu ustawy ws. otwarcia polskiego rynku pracy dla lekarzy i lekarzy dentystów spoza UE. – Szczególnie brzemienny w skutki może być ust. 9 zakła...

Meditrans - Dentonet.pl
Sprzęt i serwis, które szanują Twój czas Lekarz

Nikogo już nie dziwi fakt, że obecnie najważniejszą walutą na świecie wcale nie są pieniądze, ale czas, którego nie da się cofnąć, dostać w prezencie czy kupić. Dla każdego z nas doba ma 24 h, a czas lekarza dentysty poświęcony pracy z pacjentem najc...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Mariusz Oboda na rynku od 30 lat [WYWIAD] Lekarz

Blisko 30 lat na rynku stomatologicznym funkcjonuje najbardziej rozpoznawalny w kraju trener rozwoju praktyk stomatologicznych w Polsce - Mariusz Oboda. Rozmawiamy o tym, czym zajmuje się firma Oboda Group, ale też rynkowej konkurencji. ...

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres