Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Trudni pacjenci w gabinecie

Publikacja:
Trudni pacjenci w gabinecie

Trudni pacjenci w gabinecie

1. Na pewno największą grupę osób, z którymi trudno nawiązać relację, są osoby, które boją się leczenia. Są wówczas zdenerwowane i trudno z nimi rozmawiać na poziomie logicznych, racjonalnych argumentów, gdyż są bardziej skupione na przeżywaniu emocji niż na rozumowym podejściu do sprawy.
2. Kolejna grupa to pacjenci agresywni, co może wynikać z ich aktualnego nastroju emocjonalnego, ale też z usposobienia lub zaburzeń psychicznych.
3. Niewątpliwie nie jest łatwo współpracować z osobami pod wpływem alkoholu lub narkotyków, jak również z osobami, które aktualnie nie są pod wpływem środków odurzających, ale generalnie są uzależnione.
4. W sytuacji, gdy pacjent nie otrzymuje informacji, która jest mu potrzebna, np. asystentka nie potrafi udzielić mu odpowiedzi na zadane pytanie – pacjent może okazać irytację.
5. W obecnych czasach pewien problem stanowią również pacjenci, którzy dokształcają się medycznie za pomocą Dr. Google czyli korzystają z Internetu. Nie zawsze są to sprawdzone źródła, jednakże osoby takie są przekonane, że są lepiej poinformowane z zakresu wiedzy medycznej niż personel gabinetu, a nawet – że sami wiedzą , jak powinno się ich leczyć.
6. Nierealistyczne lub roszczeniowe nastawienie – to pacjenci, którzy oczekują niemożliwych do zrealizowania efektów leczenia lub też chcieliby najwyższej jakości leczenia za nieadekwatnie niską cenę. Są bardzo podejrzliwi, brakuje im zaufania, podważają kompetencje lekarza i personelu medycznego.

Jak na nich reagować? Przede wszystkim nie można dać wyprowadzić się z równowagi, reagować z uśmiechem i spokojem, ale jednocześnie być stanowczym i asertywnym (czyli potrafić obronić swoje stanowisko przy jednoczesnym uszanowaniu potrzeb pacjenta). Na pewno bycie dobrze poinformowanym i przygotowanym na wszelkie podchwytliwe pytania jest bardzo wskazane.


Zachęcamy także do przeczytania:

"Oko w oko z asertywnością"
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pomoc NHS - Dentonet.pl
BBC: pacjenci stomatologiczni NHS wciąż w opałach Lekarz

W artykule opublikowanym na początku października na stronie internetowej telewizji BBC przybliżono sytuację, z jaką muszą mierzyć się zarówno pacjenci, jak i praktyki stomatologiczne działające w regionach Suffolk i Norfolk na wschodzie Anglii. Syt...

zdarzenia niepozadane
Jakie zdarzenia niepożądane zgłaszają pacjenci? Lekarz

W styczniu 2022 r. Rzecznik Praw Pacjenta rozpoczął rejestrowanie zdarzeń niepożądanych zgłaszanych przez pacjentów. Łącznie zgłoszono ich 374 – najwięcej, bo aż 320, miało charakter kliniczny, czyli związane były bezpośrednio z procesem udzielania ś...

stomatologia
UK: nieleczeni pacjenci wyszli na ulice z protestem Lekarz

Strajki i protesty nie są niczym zaskakującym ani wyjątkowym w państwach demokratycznych. Na ulice wychodzą zwykle ci, którym nie udało się znaleźć innych metod rozwiązania zaistniałych problemów. Do nietypowego protestu doszło w ostatnią niedzielę n...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opieka stomatologiczna w Anglii - Dentonet.pl
UK: pacjenci z mniejszości etnicznych mniej usatysfakcjonowani Lekarz

Pacjenci brytyjskich gabinetów stomatologicznych wywodzący się z mniejszości etnicznych podają znacząco niższy poziom satysfakcji z przeprowadzonego leczenia niż osoby rasy białej. Takie wnioski płyną z opublikowanego w tym miesiącu raportu przygotow...

pacjenci z Ukrainy
RPP: z czym zgłaszają się do Rzecznika pacjenci z Ukrainy? Lekarz

Od początku agresji na Ukrainę do Polski przybyło ponad 2 mln uchodźców. Osoby z Ukrainy, którym udzielana jest pomoc medyczna na terenie naszego kraju, mogą zgłaszać się do Rzecznika Praw Pacjenta o pomoc w przypadku naruszenia praw pacjenta podczas...

leczenie dentystyczne
Wielka Brytania: pacjenci, nie leczcie się za granicą! Lekarz

Pandemia COVID-19 skutecznie zatrzymała tzw. turystykę stomatologiczną, ale biorąc pod uwagę bardzo wysokie ceny w brytyjskich prywatnych gabinetach dentystycznych, należy spodziewać się jej odrodzenia. Z badania BDA wynika, że zdecydowana większość ...

Facebook
Wiadomość na FB: gabinet bez kontraktu, pacjenci bez dentysty Lekarz

Przychodnia dentystyczna w Fulwell (północny-wschód Anglii) ogłosiła za pośrednictwem Facebooka, że wycofuje się ze współpracy z NHS i przekształca w pełni prywatną praktykę. Na Facebooku Silver & Charlton Dental napisano, że zapewnienie pacjento...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: pacjenci wciąż skarżą się na leczenie stomatologiczne Lekarz

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Pacjenci: kluczowe znaczenie komunikacji z dentystą Lekarz

Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Na co pacjenci skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta? Lekarz

W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...

Natalia Szelag2
Różni pacjenci u higienistki stomatologicznej [VIDEO] Asysta

Dypl. hig. stom. Natalia Szeląg podczas licznych spotkań szkoleniowych z asystentkami i higienistkami stomatologicznymi często zwraca uwagę na aspekt indywidualnego podejścia do potrzeb pacjenta. - Mamy bardzo dużo zróżnicowanie wśród pacjentów. Są...