Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Trudni pacjenci w gabinecie

Publikacja:
Trudni pacjenci w gabinecie

Trudni pacjenci w gabinecie

1. Na pewno największą grupę osób, z którymi trudno nawiązać relację, są osoby, które boją się leczenia. Są wówczas zdenerwowane i trudno z nimi rozmawiać na poziomie logicznych, racjonalnych argumentów, gdyż są bardziej skupione na przeżywaniu emocji niż na rozumowym podejściu do sprawy.
2. Kolejna grupa to pacjenci agresywni, co może wynikać z ich aktualnego nastroju emocjonalnego, ale też z usposobienia lub zaburzeń psychicznych.
3. Niewątpliwie nie jest łatwo współpracować z osobami pod wpływem alkoholu lub narkotyków, jak również z osobami, które aktualnie nie są pod wpływem środków odurzających, ale generalnie są uzależnione.
4. W sytuacji, gdy pacjent nie otrzymuje informacji, która jest mu potrzebna, np. asystentka nie potrafi udzielić mu odpowiedzi na zadane pytanie – pacjent może okazać irytację.
5. W obecnych czasach pewien problem stanowią również pacjenci, którzy dokształcają się medycznie za pomocą Dr. Google czyli korzystają z Internetu. Nie zawsze są to sprawdzone źródła, jednakże osoby takie są przekonane, że są lepiej poinformowane z zakresu wiedzy medycznej niż personel gabinetu, a nawet – że sami wiedzą , jak powinno się ich leczyć.
6. Nierealistyczne lub roszczeniowe nastawienie – to pacjenci, którzy oczekują niemożliwych do zrealizowania efektów leczenia lub też chcieliby najwyższej jakości leczenia za nieadekwatnie niską cenę. Są bardzo podejrzliwi, brakuje im zaufania, podważają kompetencje lekarza i personelu medycznego.

Jak na nich reagować? Przede wszystkim nie można dać wyprowadzić się z równowagi, reagować z uśmiechem i spokojem, ale jednocześnie być stanowczym i asertywnym (czyli potrafić obronić swoje stanowisko przy jednoczesnym uszanowaniu potrzeb pacjenta). Na pewno bycie dobrze poinformowanym i przygotowanym na wszelkie podchwytliwe pytania jest bardzo wskazane.


Zachęcamy także do przeczytania:

"Oko w oko z asertywnością"
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

opieka stomatologiczna w Anglii - Dentonet.pl
UK: pacjenci z mniejszości etnicznych mniej usatysfakcjonowani Lekarz

Pacjenci brytyjskich gabinetów stomatologicznych wywodzący się z mniejszości etnicznych podają znacząco niższy poziom satysfakcji z przeprowadzonego leczenia niż osoby rasy białej. Takie wnioski płyną z opublikowanego w tym miesiącu raportu przygotow...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Na co pacjenci skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta? Lekarz

W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: pacjenci wciąż skarżą się na leczenie stomatologiczne Lekarz

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Pacjenci: kluczowe znaczenie komunikacji z dentystą Lekarz

Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...

dentysta
Dlaczego pacjenci szukają nowego lekarza dentysty? Lekarz

Krytyka ze strony lekarza stomatologa oraz zbyt wysokie koszty podejmowanego leczenia - to tylko niektóre z przyczyn, dla których pacjenci zmieniają dentystów. Przeprowadzona w USA latem tego roku ankieta dowodzi, że ponad połowa tamtejszych pacjentó...

wiertla i pacjent
O co pytają pacjenci w NFZ? Protezy, ekstrakcje, wizyty Lekarz

Lista najczęstszych pytań dotyczących stomatologii skierowanych do Narodowego Funduszu Zdrowia przez pacjentów może być dla lekarzy wskazówką. Jakich wątpliwości pacjenci mają najwięcej? Co ich interesuje? Poniżej cytujemy kilka pytań dotyczących naj...

implant 1527310 960 720
"Zawsze są pacjenci, którzy nie mogą czekać" [WYWIAD] Lekarz

O prowadzeniu praktyki stomatologicznej w pierwszych dniach epidemii SARS-CoV-2 z dr. n. med. Tomaszem Marią Kerczem rozmawia Tomasz Hankiewicz. Panie Doktorze, trawestując tytuł powieści Gabriela G. Marqueza, jak wygląda stomatologia w czasach zara...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 w USA: pacjenci systematycznie wracają do dentysty Lekarz

Mimo dalszego rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 w USA, liczba pacjentów zgłaszających się do gabinetów dentystycznych systematycznie rośnie. Dzieje się tak, choć dzienna liczba potwierdzonych nowych przypadków COVID-19 utrzymuje się na bardzo wysokim...

zdrowie jamy ustnej - Dentonet.pl
Zdrowie jamy ustnej – czego nie wiedzą twoi pacjenci? Lekarz

Świadomość czynników, które mają korzystny lub jednoznacznie zły wpływ na zdrowie jamy ustnej, ma każdy dentysta. Gorzej pod tym względem jest z pacjentami, co potwierdzają wyniki ankiety platformy badań rynkowych DentaVox. W badaniu przeprowadzonym ...

volodymyr hryshchenko XLNo 18vqDg unsplash
Gabinety wprowadzają dodatkowe opłaty, pacjenci krytykują Lekarz

Jak poinformował portal Bankier.pl, niektóre gabinety stomatologiczne w czasie pandemii koronawirusa doliczają do standardowych rachunków za leczenie dodatkowe opłaty, które mają pokrywać zwiększone koszty środków ochrony osobistej. Opłata taka może ...

uśmiech
Dzięki wideorozmowom pacjenci zobaczyli swój uśmiech Pacjent

Choć żyjemy w czasach powszechnie wykonywanych selfie, wielu z nas nie lubi być fotografowanymi, nie przepada też za oglądaniem własnych zdjęć. Czasem jednak sytuacja zmusza nas do obserwowania własnego wizerunku – jak obecnie, podczas udziału w służ...