Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Trudni pacjenci w gabinecie

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Trudni pacjenci w gabinecie

Trudni pacjenci w gabinecie

1. Na pewno największą grupę osób, z którymi trudno nawiązać relację, są osoby, które boją się leczenia. Są wówczas zdenerwowane i trudno z nimi rozmawiać na poziomie logicznych, racjonalnych argumentów, gdyż są bardziej skupione na przeżywaniu emocji niż na rozumowym podejściu do sprawy.
2. Kolejna grupa to pacjenci agresywni, co może wynikać z ich aktualnego nastroju emocjonalnego, ale też z usposobienia lub zaburzeń psychicznych.
3. Niewątpliwie nie jest łatwo współpracować z osobami pod wpływem alkoholu lub narkotyków, jak również z osobami, które aktualnie nie są pod wpływem środków odurzających, ale generalnie są uzależnione.
4. W sytuacji, gdy pacjent nie otrzymuje informacji, która jest mu potrzebna, np. asystentka nie potrafi udzielić mu odpowiedzi na zadane pytanie – pacjent może okazać irytację.
5. W obecnych czasach pewien problem stanowią również pacjenci, którzy dokształcają się medycznie za pomocą Dr. Google czyli korzystają z Internetu. Nie zawsze są to sprawdzone źródła, jednakże osoby takie są przekonane, że są lepiej poinformowane z zakresu wiedzy medycznej niż personel gabinetu, a nawet – że sami wiedzą , jak powinno się ich leczyć.
6. Nierealistyczne lub roszczeniowe nastawienie – to pacjenci, którzy oczekują niemożliwych do zrealizowania efektów leczenia lub też chcieliby najwyższej jakości leczenia za nieadekwatnie niską cenę. Są bardzo podejrzliwi, brakuje im zaufania, podważają kompetencje lekarza i personelu medycznego.

Jak na nich reagować? Przede wszystkim nie można dać wyprowadzić się z równowagi, reagować z uśmiechem i spokojem, ale jednocześnie być stanowczym i asertywnym (czyli potrafić obronić swoje stanowisko przy jednoczesnym uszanowaniu potrzeb pacjenta). Na pewno bycie dobrze poinformowanym i przygotowanym na wszelkie podchwytliwe pytania jest bardzo wskazane.


Zachęcamy także do przeczytania:

"Oko w oko z asertywnością"
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

higiena jamy ustnej - Dentonet.pl
USA: czy z powodu COVID-19 pacjenci zaniedbali zdrowie jamy ustnej? Lekarz

Mimo ograniczeń oraz zagrożeń, jakie wiążą się z pandemią koronawirusa, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych nie zrezygnowali z dbania o higienę jamy ustnej. Co więcej, pod tym względem jest nawet lepiej niż na krótko przed pojawieniem się COVID-19. Takie...

pierwsza pomoc - Dentonet.pl
Stany nagłe w gabinecie stomatologicznym [video] Asysta

– Zapraszam do udziału w konferencji ASYSDENT, podczas której będę prowadził wykład dotyczący profesjonalnych zasad organizacji działań w sytuacjach nagłego zagrożenia życia w gabinecie. Wiele osób twierdzi, że ma w tej dziedzinie wiedzę, posiada cer...

koronawirus - Dentonet.pl
Łańcut: koronawirus w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak poinformował portal lancut.gada.pl, u pracowników jednego z gabinetów stomatologicznych na terenie powiatu wykryto koronawirusa. Kwarantannie poddano w związku z tym 116 osób. Po otrzymaniu informacji o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 w USA: pacjenci systematycznie wracają do dentysty Lekarz

Mimo dalszego rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 w USA, liczba pacjentów zgłaszających się do gabinetów dentystycznych systematycznie rośnie. Dzieje się tak, choć dzienna liczba potwierdzonych nowych przypadków COVID-19 utrzymuje się na bardzo wysokim...

COVID-19 - Dentonet.pl
Gabinety wprowadzają dodatkowe opłaty, pacjenci krytykują Lekarz

Jak poinformował portal Bankier.pl, niektóre gabinety stomatologiczne w czasie pandemii koronawirusa doliczają do standardowych rachunków za leczenie dodatkowe opłaty, które mają pokrywać zwiększone koszty środków ochrony osobistej. Opłata taka może ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres