Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Praca we współczesnej służbie zdrowia wymaga od personelu nie tylko wykonywania określonych procedur medycznych, ale również troszczenia się o komfort psychiczny pacjenta. Działania, które należy podjąć w celu zaspokojenia wszystkich potrzeb pacjenta określa się mianem trójkąta satysfakcji.

Trójkąt satysfakcji pacjenta jest szczególnie istotny w przypadku wszystkich placówek medycznych, które rywalizują między sobą o pacjenta. Eksperci podzielili ich potrzeby na trzy grupy – zaspokojenie każdej z nich wpływa na zadowolenie pacjenta z udzielonych usług, a także jego lojalność względem konkretnego gabinetu.

1. Potrzeby merytoryczne

Określa się je jako jakość dostępnych dla pacjenta produktów i usług, ich ceny oraz możliwość wyboru. Do potrzeb merytorycznych zalicza się więc:
• fachowa wiedza i profesjonalne podejście personelu,
• informowanie o planowanym leczeniu,
• możliwość wyboru między usługami o różnych cenach, dostosowanych do indywidualnych możliwości finansowych,
• zastosowanie skutecznych i nowoczesnych metod leczenia.

2. Potrzeby proceduralne

Pod pojęciem tym rozumie się sposób i czas, w jakim są spełniane oczekiwania danego pacjenta. Wśród potrzeb proceduralnych można wyróżnić:
• łatwość kontaktu (osobistego, telefonicznego, mailowego) z kliniką,
• przestrzeganie przez personel terminu wizyt (punktualność, brak nagłego odwołania wizyty),
• ustalanie możliwie jak najszybszych termin wizyt,
• dopasowanie ich do możliwości czasowych pacjenta,
• łatwość dostępu do dokumentacji medycznej.

3. Potrzeby psychologiczne

Mianem tym określa się szereg zachowań, dzięki którym pacjent czuje się zadowolony i obsłużony w należyty sposób. Zalicza się do nich:
• życzliwość i zrozumienie,
• okazanie zainteresowania problemami pacjenta,
• realna troska o jego zdrowie,
• odnoszenie się do pacjentów w sposób kulturalny,
• drobne życzliwe gesty (zaproponowanie wody, wskazanie szatni czy miejsca w poczekalni).

Asystentka stomatologiczna może – a nawet powinna – stosować w swojej pracy wszystkie powyższe elementy. Z jednej strony sprzyja to postrzeganiu gabinetu jako miejsca profesjonalnego, a z drugiej – daje osobistą satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Stomatologia się zmienia. Nowoczesne technologie, zaawansowane rozwiązania i znakomite znieczulenia sprawiają, że legendarny „strach przed dentystą” stał się już tylko wspomnieniem. A czy są wśród nas tacy, którzy wciąż boją się wizyty u stomatologa? Sprawdzaliśmy to na ulicach Łodzi.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

szczotkowanie_na_modelu.jpg
Instruktaż higieny? Dopasowany do potrzeb pacjenta! Asysta

- Każdy pacjent ma indywidualną anatomię zębów. Mamy pacjentów z implantami, w trakcie leczenia ortodontycznego, ze stłoczeniami. Każdy z nich potrzebuje różnych rozwiązań. Musimy dobrze poznać to, co jest dostępne na rynku i pomagać naszym pacjentom...

dane osobowe - Dentonet.pl
ZUS informuje pacjenta, że lekarz miał dostęp do jego danych Lekarz

Jeżeli lekarz lub lekarz dentysta zaloguje się do Platformy Usług Elektronicznych, ale nie wystawi lub nie anuluje elektronicznego zwolnienia, ZUS poinformuje pacjenta, że miał dostęp do jego danych osobowych.Prezes ZUS-u Gertruda Uścińska zwróciła s...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Od 4 maja udostępnianie dokumentacji medycznej bez opłat Lekarz

4 maja weszły w życie ważne zmiany w przepisach dotyczących opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej. Nowe zasady są efektem zmian zawartych w ustawie wprowadzającej unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, czyli tzw. RODO. Ustawa porz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
filmy2
Dentysto, pomóż nam stworzyć idealne filmy do poczekalni! Lekarz

Choć obecne standardy obsługi pacjenta nie pozwalają, by spędzał on w poczekalni zbyt dużo czasu, to jednak bywa tam przez kilka-kilkanaście minut przed wizytą. Czas ten mogą mu umilić odpowiednie filmy do poczekalni. A kto wie lepiej od Was – lekarz...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
UODO o zasadach udostępniania dokumentacji medycznej Lekarz

Urząd Ochrony Danych Osobowych przypomina, jak realizować prawa pacjenta do otrzymania kopii danych osobowych oraz kopii dokumentacji medycznej. Prawa pacjenta dotyczącego dostępu do dokumentacji medycznej nie należy utożsamiać z przysługującym każde...

Kamil Kuczewski
"Nie ma rozwoju gabinetu bez dobrej atmosfery" - wywiad Lekarz

O tym, jak ważna jest dobra atmosfera w zespole stomatologicznym, jak przekłada się ona na personel i pacjenta rozmawiamy z Kamilem Kuczewskim – wykładowcą, szkoleniowcem, doradcą i trenerem rozwoju praktyk stomatologicznych.Jakie typy relacji można ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres