Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Brak komentarzy | Publikacja:
Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Praca we współczesnej służbie zdrowia wymaga od personelu nie tylko wykonywania określonych procedur medycznych, ale również troszczenia się o komfort psychiczny pacjenta. Działania, które należy podjąć w celu zaspokojenia wszystkich potrzeb pacjenta określa się mianem trójkąta satysfakcji.

Trójkąt satysfakcji pacjenta jest szczególnie istotny w przypadku wszystkich placówek medycznych, które rywalizują między sobą o pacjenta. Eksperci podzielili ich potrzeby na trzy grupy – zaspokojenie każdej z nich wpływa na zadowolenie pacjenta z udzielonych usług, a także jego lojalność względem konkretnego gabinetu.

1. Potrzeby merytoryczne

Określa się je jako jakość dostępnych dla pacjenta produktów i usług, ich ceny oraz możliwość wyboru. Do potrzeb merytorycznych zalicza się więc:
• fachowa wiedza i profesjonalne podejście personelu,
• informowanie o planowanym leczeniu,
• możliwość wyboru między usługami o różnych cenach, dostosowanych do indywidualnych możliwości finansowych,
• zastosowanie skutecznych i nowoczesnych metod leczenia.

2. Potrzeby proceduralne

Pod pojęciem tym rozumie się sposób i czas, w jakim są spełniane oczekiwania danego pacjenta. Wśród potrzeb proceduralnych można wyróżnić:
• łatwość kontaktu (osobistego, telefonicznego, mailowego) z kliniką,
• przestrzeganie przez personel terminu wizyt (punktualność, brak nagłego odwołania wizyty),
• ustalanie możliwie jak najszybszych termin wizyt,
• dopasowanie ich do możliwości czasowych pacjenta,
• łatwość dostępu do dokumentacji medycznej.

3. Potrzeby psychologiczne

Mianem tym określa się szereg zachowań, dzięki którym pacjent czuje się zadowolony i obsłużony w należyty sposób. Zalicza się do nich:
• życzliwość i zrozumienie,
• okazanie zainteresowania problemami pacjenta,
• realna troska o jego zdrowie,
• odnoszenie się do pacjentów w sposób kulturalny,
• drobne życzliwe gesty (zaproponowanie wody, wskazanie szatni czy miejsca w poczekalni).

Asystentka stomatologiczna może – a nawet powinna – stosować w swojej pracy wszystkie powyższe elementy. Z jednej strony sprzyja to postrzeganiu gabinetu jako miejsca profesjonalnego, a z drugiej – daje osobistą satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Stomatologia się zmienia. Nowoczesne technologie, zaawansowane rozwiązania i znakomite znieczulenia sprawiają, że legendarny „strach przed dentystą” stał się już tylko wspomnieniem. A czy są wśród nas tacy, którzy wciąż boją się wizyty u stomatologa? Sprawdzaliśmy to na ulicach Łodzi.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Tomasz Dzieniakowski
Zdrowie fizyczne i psychiczne w pracy higienistki i asystentki Asysta

Ergonomia pracy, bezpieczeństwo w gabinecie, współpraca zespołu stomatologicznego, praca w powiększeniu, wypalenie zawodowe – to główne, ale nie wszystkie, tematy Asysdentu poruszane w części wykładowej tej największej w Polsce konferencji dla higien...

Natalia Lewkowicz - Dentonet.pl
Etapy współpracy periodontologa i asystentki Asysta

W pierwszy weekend października w Łodzi odbędzie się siódma edycja Asysdentu, ogólnopolskiej konferencji asystentek i higienistek stomatologicznych. Z uwagi na ogromne zainteresowanie, po raz pierwszy w historii Asysdent odbędzie się również wirtualn...

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji po śmierci pacjenta Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
mechaniczne urazy zębów - Dentonet.pl
Mechaniczne urazy zębów w pracy asysty stomatologicznej Asysta

Zbliżają się wakacje, a więc czas, w którym do gabinetów stomatologicznych zgłasza się większa niż zazwyczaj liczba pacjentów z mechanicznymi urazami zębów. Warto więc znać podstawową klasyfikację tego typu kontuzji.Na urazy mechaniczne zębów narażon...

Marzena Dominiak - Dentonet.pl
Jak zabezpieczyć siebie oraz pacjenta po powrocie do pracy? [WEBINAR] Lekarz

Z powodu zagrożenia koronawirusem wiele gabinetów stomatologicznych podjęło trudną decyzję o czasowym ograniczeniu, a nawet zawieszeniu działalności. Prędzej czy później lekarze dentyści wrócą jednak do pracy, a wówczas trzeba będzie wiedzieć, w jaki...

Konferencja Mistrzów Stomatologii
Nieuświadomione potrzeby pacjenta stomatologicznego Lekarz

- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...

asystentka - Dentonet.pl
Ryzyka w pracy higienistki i asystentki a ochrona ubezpieczeniowa Asysta

Pracując bezpośrednio z pacjentem i wykonując czynności medyczne, higienistki i asystentki stomatologiczne są narażone na wiele zagrożeń – ryzyko błędu popełnionego podczas zabiegu i związane z nim roszczenia finansowe ze strony pacjenta, zniszczenie...

work life balance
Work-life balance w pracy higienistki stomatologicznej Asysta

Jak nie dopuścić do wypalenia zawodowego? Co robić po pracy, aby od niej skutecznie odpocząć? I dlaczego jest to ważne w rozwoju zawodowym i pracy na najwyższym poziomie?O tym rozmawiają higienistki stomatologiczne w piątej, ostatniej już odsłonie "S...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u Pacjent

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.800 190 590 to dotychczasowy numer bez...

higienistka - Dentonet.pl
Higienistki i asystentki bardzo potrzebne na rynku pracy Asysta

Minister edukacji narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy. Najbardziej poszukiwani w skali całego kraju są wykwalifikowani pracownicy techniczni, ale w wielu wo...

Ergonomia stomatologia
Trzy aspekty ergonomii w pracy higienistki i asystentki Asysta

- Ergonomia w stomatologii to poziom fizyczny, a więc pozycja przy pracy; poziom emocjonalny, a więc relacje w zespole i między zespołem a pacjentem; oraz poziom organizacji pracy  - mówi w rozmowie z Dentonetem dr Tomasz Dzieniakowski, współzałożyci...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji