Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Skarga na lekarza – w jaki sposób ją przyjmować?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Skarga na lekarza – w jaki sposób ją przyjmować?

Skarga na lekarza – w jaki sposób ją przyjmować?

Skarga na lekarza dentystę, przeprowadzony zabieg czy sposób pracy gabinetu to częsty element funkcjonowania każdego zakładu opieki zdrowotnej, także gabinetu stomatologicznego. W wielu przypadkach obowiązek przyjmowania skarg spada na asystentkę stomatologiczną, zwłaszcza jeśli pełni ona również funkcję recepcjonistki. Warto wiedzieć, jak profesjonalnie i rzeczowo przyjmować skargi od pacjentów.

W przypadku publicznych placówek służby zdrowia sytuacja jest prosta – skarga na lekarza jest składana bezpośrednio do dyrektora zakładu. To on jest bowiem przełożonym pracowników i osobą zobowiązaną do przyjmowania i rozpatrywania skarg. Inaczej wygląda to w przypadku niewielkich, prywatnych placówek służby zdrowia – w większości przypadków obowiązek przyjmowania skarg spada na osoby zajmujące się recepcją oraz przedzabiegową obsługą pacjenta. W gabinetach dentystycznych jest to zazwyczaj asystentka stomatologiczna.

Skarga na lekarza – czego może dotyczyć?

Skarga pacjenta może dotyczyć różnych kwestii: od nienależytego udzielenia świadczeń zdrowotnych, przez naruszenie praw pacjenta (np. dotyczące ochrony danych osobowych), aż po choćby spóźnianie się lekarza na umówione zabiegi. Składa się ją w formie ustnej, pisemnej, a także mailowo lub telefonicznie. Każda asystentka stomatologiczna powinna jednać zadbać o to, aby skarga na lekarza czy klinikę została wpisana do protokołu lub specjalnej księgi skarg i zażaleń, a także podpisana przez pacjenta. Ułatwi to późniejsze odniesienie się gabinetu do uwag oraz pozwoli uniknąć nieporozumień związanych z ich treścią.

Jak przyjmować skargę od pacjenta?

Przyjmowanie skargi od niezadowolonego pacjenta wymaga od asystentki stomatologicznej taktu, opanowania oraz zachowania kultury osobistej bez względu na sytuację. Uwagi, skargi i zażalenia należy przyjmować spokojnie, bez wchodzenia z pacjentem w niepotrzebną dyskusję. Lepiej jest powstrzymać się od prób wyjaśniania konkretnej sytuacji – najbardziej odpowiednią drogą odniesienia się do niej jest odpowiedź na piśmie. Warto przy tym poinformować pacjenta, jaki jest tryb rozpatrywania skargi. Powinien on wiedzieć, w jakim terminie i formie może spodziewać się odpowiedzi oraz kto mu jej udzieli.

Przyjmowanie skargi od pacjenta z pewnością nie należy do najprzyjemniejszych elementów pracy asystentek stomatologicznych. Jednak nawet w tego typu sytuacjach warto zachować profesjonalizm i kulturę osobistą.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

maseczki - Dentonet.pl
Biuro RPO odpowiada: wyższe ceny u dentystów zasadne Lekarz

Rzecznik Praw Obywatelski w odpowiedzi na skargę jednej z pacjentek stwierdził, że wyższe ceny wprowadzane przez niektóre gabinety stomatologiczne w związku z pandemią koronawiusa są w pełni zasadne. Jakiś czas temu do Rzecznika Praw Obywatelskich w...

Dentonet - tajemnica zawodowa w pracy asysty stomatologicznej
Co lekarz może powiedzieć ubezpieczycielowi o zdrowiu pacjenta? Lekarz

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie informacji udzielanych zakładom ubezpieczeń przez podmioty wykonujące działalność leczniczą oraz Narodowy Fundusz Zdrowia. – W projekcie rozporząd...

ochrona danych pacjentów - Dentonet.pl
Ochrona danych osobowych w gabinecie stomatologicznym Lekarz

28 stycznia obchodzimy Dzień Ochrony Danych Osobowych. Przy tej okazji przypominamy, w jaki sposób należy chronić dane pacjentów w gabinecie stomatologicznym.Do maja 2018 r. gabinety stomatologiczne obowiązywała w zakresie ochrony danych osobowych pa...

ROZWIŃ WIĘCEJ
pomoc medyczna w święta - Dentonet.pl
Gdzie po pomoc lekarską i stomatologiczną w czasie świąt? Pacjent

Święta to dla wielu z nas okazja do wypoczynku nie tylko w kraju, ale również poza granicami. Przypominamy, w jaki sposób możemy skorzystać z pomocy lekarza poza miejscem zamieszkania, a także w jakich sytuacjach przyda nam się Europejska Karta Ubezp...

Potajemne nagrania lekarzy w gabinecie. Czy są legalne? Lekarz

Czy pacjent ma prawo nagrywać (np. z ukrycia) lekarza podczas wizyty w gabinecie? Wielu prawników, zajmujących się ochroną zdrowia i relacjami pacjentów z lekarzami, podkreśla, że to jedno z najczęściej pojawiających się pytań podczas wykładów czy ko...

lekarz dentysta - Dentonet.pl
Rzecznik Praw Pacjenta: niewiele skarg na pracę dentystów Lekarz

Zespół ekspertów opracował i zaprezentował raport, będący podsumowaniem ostatnich czterech lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Jedynie 4% skarg zgłaszanych przez infolinię dotyczyło leczenia stomatologicznego.Od dziesięciu lat u Rze...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres