Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych
Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny budowanie spójnej marki jest równie ważne, jak w innych branżach. Rosnąca dynamicznie konkurencja wymusza zwłaszcza na gabinetach stomatologicznych inwestycje w budowanie silnego brandu na każdym poziomie.
Elementem budowania lojalności pacjentów jest stworzenie budzącej zaufanie, silnej i spójnej marki, która spełnia obietnice Chodzi o to, by dostarczana usługa była zawsze takiej samej jakości – niezależnie od terminu wizyty czy innych czynników. Zaufanie i przywiązanie klientów budują nawet drobne rzeczy, takie jak właściwe oznakowanie w gabinecie, poczęstunek szklanką wody, bliskość parkingu czy profesjonalna wizytówka. – Na silną markę medyczną składa się wiele czynników, nie zawsze oczywistych. Są to wszystkie doświadczenia po stronie pacjenta. Komunikacja marki i jej tożsamość muszą być spójne we wszystkich punktach – powiedziała agencji Newseria Biznes Dorota Haller, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Medicover Polska.
Poza profesjonalizmem lekarza i jakością usługi, placówka musi zaoferować pacjentowi coś więcej, żeby zdobyć jego lojalność. Coraz istotniejsze czynniki to zaufanie do lekarza, komfort i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ dla wielu osób wizyta u dentysty kojarzy się z bólem i stresem. – Branża medyczna nie kojarzy się bezpośrednio z przyjemnością, tak jak np. kawiarnia czy kino. Na tym polega wyzwanie dla właścicieli klinik i gabinetów. Należy stworzyć środowisko, w którym pacjent nie będzie odczuwał dyskomfortu, kojarzonego z wizytą w gabinecie stomatologicznym – dodała.
Stomatologia jest bardzo dobrym przykładem na to, jak ważne dla sukcesu w biznesie medycznym jest budowanie silnej marki. Jest to bowiem jedyna dziedzina medycyny, w której Polacy bazują na prywatnych usługach. Ubiegłoroczne badania CBOS („Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych”) wskazują, że odsetek pacjentów korzystających z prywatnych usług dentysty znacząco przewyższa odsetek tych, którzy leczą się w ramach kontraktów z NFZ (69% wobec 47%). – Rynek usług stomatologicznych jest bardzo konkurencyjny. Pacjenci mają do wyboru ponad 6 tys. gabinetów stomatologicznych o różnym standardzie leczenia i obsługi. Część oferuje usługi z zakresu NFZ, natomiast większość pacjentów korzysta z usług odpłatnie. Biorąc pod uwagę statystyki, połowa wszystkich wydatków na leczenie prywatne dociera właśnie na rynek usług stomatologicznych – powiedziała Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.
Polacy z usług stomatologicznych korzystają coraz częściej, chociaż pod względem częstotliwości wizyt wciąż plasują się w europejskim ogonie. Statystycznie z usług stomatologów korzystają raz na 15 miesięcy, podczas gdy średnia dla UE wynosi 3–4 miesiące.
Czym jest autoportret psychologiczny? Warsztaty skierowane do lekarzy mają na celu pomów w relacjach z pacjentami oraz całym zespołem. Zajęcia prowadzone przez Oboda Group.
AF
Fot. Archiwum
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W sierpniu 2020 r. ceny usług stomatologicznych wzrosły o 0,4% w stosunku do lipca 2020 r. – podał Główny Urząd Statystyczny. W skali roku wzrost cen w gabinetach wynosi aż 14,5% i jest największy w całym sektorze ochrony zdrowia. Jak poinformował G...
W 10 gabinetach dentystycznych zlokalizowanych we wrocławskich szkołach podstawowych realizowany jest program profilaktyki próchnicy dla uczniów. Co ważne, do dentysty może zgłosić się także uczeń szkoły, w której nie ma gabinetu. Szkolne gabinety de...
Kilka kolejnych apeli środowiska stomatologów do ministrów rządu Irlandii Północnej o wsparcie finansowe dla prywatnych i mieszanych gabinetów stomatologicznych pozostało dotychczas bez echa. Także odpowiedź na ostatni list nie rozwiązuje problemów, ...
W odpowiedzi na interpelację posłanki Urszuli Nowogórskiej wiceminister zdrowia Waldemar Kraska poinformował, że w 2018 r. w ramach programu polityki zdrowotnej „Poprawa dostępności do świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży w szkołach w 2...
W piśmie do ministra zdrowia Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił uwagę, że na skutek pandemii koronawirusa szkolne gabinety stomatologiczne utraciły płynność finansową. Wiele z nich powstało dzięki zaangażowaniu dentystów, którzy niejednokrotnie wyło...
Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska odpowiedział na interpelację posłanki Urszuli Nowogórskiej w sprawie szkolnych gabinetów stomatologicznych. Poinformował, że wychodząc naprzeciw potrzebom świadczeniodawców, planowane jest elastyczne kształtowanie...
Wiceminister zdrowia Piotr Gryza odpowiedział na interpelację posłanki Anny Sobeckiej w sprawie nierealizowania kontraktów na leczenie stomatologiczne przez niektóre gabinety w Wielkopolsce. Według informacji rzeczniczki wielkopolskiego oddziału woje...
Według szacunków portalu Wirtualna Polska, w ostatnich dniach w kraju zamkniętych zostało około 90% gabinetów stomatologicznych. Mimo apeli samorządu lekarskiego, jak dotąd nie udało się również stworzyć sieci doraźnej pomocy stomatologicznej dla osó...
Do stanów, które zamierzają stopniowo odchodzić od „zamrożenia” gospodarki, należy Kalifornia. Ponieważ proces ten ma objąć także branżę stomatologiczną, do grupy ds. naprawy gospodarczej przy gubernatorze stanu weszła stomatolog – dr Natasha Lee. W...
Malborscy stomatolodzy nie byli zainteresowani współpracą z samorządem w zakresie realizacji ustawy o opiece zdrowotnej nad uczniami. Burmistrz będzie więc musiał postarać się o to, by do tamtejszych szkół zaglądały dentobusy – informuje portal malbo...
Zapytaliśmy lekarzy dentystów o rządowy pomysł przywrócenia gabinetów stomatologicznych w szkołach publicznych. Co o tym myślą?...
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji