Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

25 listopada w siedzibie KRRiT nadawcy telewizyjni oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety podpisali przygotowane wspólnie porozumienie dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety. W reklamach nie będzie można m.in. wykorzystywać wizerunku lekarzy, lekarzy dentystów czy farmaceutów.

Dokument przygotowali i podpisali nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety (PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”, Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF).

Dokument jest efektem współpracy przedstawicieli rynku nadawców z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, stanowiąc kompromis między wszystkimi uczestnikami rynku oraz organami państwowymi, odpowiedzialnymi za sferę reklam suplementów diety. – KRRiT rozpoczęła konsultacje z przedstawicielami rynku nadawców w czerwcu 2018 r. organizując w ramach prac Okrągłego Stołu Mediów konferencję poświęconą problemowi reklam suplementów diety, wyrobów medycznych oraz żywności specjalnego przeznaczenia. Brali w niej udział, oprócz nadawców, także przedstawiciele ministerstwa zdrowia, Głównego Inspektora Farmaceutycznego, Głównego Inspektora Sanitarnego i Rady Reklamy – czytamy w komunikacie KRRiT.

W regulacji założono, że reklama suplementów diety nie może m.in. wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze oraz sugerować, że spożycie suplementu może zastępować zrównoważoną dietę. W reklamach nie będą mogły znajdować się odniesienia do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją. Reklama suplementu nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego. Dodatkowo, nie może przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych ani nie mogą pojawiać się w niej przedmioty oraz miejsca budzące skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną. Nadawcy telewizyjni nie będą nadawać reklam suplementów diety bezpośrednio przy audycjach dla dzieci.

Porozumienie zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2019 r. i dotyczyć będzie wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 r.

Zakaz reklamy powinien dotyczyć tylko leków refundowanych, a nie całej działalności aptekarskiej – twierdzą przedstawiciele branży farmaceutycznej.

Oprac. Aleksandra Filipiak-Graczykowska na podst. http://www.krrit.gov.pl/

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

e-recepta - Dentonet.pl
Obowiązkowa e-recepta wchodzi w życie już 8 stycznia Lekarz

8 stycznia 2020 r. wejdzie w życie obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej. Jednak co ważne, realizowane w aptekach będą mogły być także recepty papierowe.E-recepta to centralny system informatyczny udostępniony w ramach projektu "Elekt...

słodzone napoje - Dentonet.pl
Podatek od słodzonych napojów coraz bliżej, trwają prace rządu Lekarz

W dniach 8-9 stycznia w ministerstwie zdrowia odbędą się spotkania dotyczące opodatkowania słodzonych napojów – informuje PAP. Przypomnijmy, że zgodnie z propozycją słodzone napoje mają zostać objęte dodatkową opłatą wynoszącą 70 lub 80 gr.Wedle proj...

medycyna estetyczna - Dentonet.pl
Botoks, nici liftingujące, kwas hialuronowy? Tylko u lekarza! Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej w podjętym 8 listopada stanowisku zaapelowało o wprowadzenie przepisów, z których będzie jednoznacznie wynikać, iż stosowanie w medycynie estetycznej wyrobów medycznych, takich jak np. kwas hialuronowych, jest zare...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leki - Dentonet.pl
Braki leków w aptekach wprowadzą chaos w służbie zdrowia? Lekarz

Podczas posiedzenia sejmowej komisji zdrowia 16 lipca dyskutowano o sytuacji związanej z brakami leków w aptekach. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele ministerstwa zdrowia, samorządu aptekarskiego, przemysłu farmaceutycznego oraz związków pracod...

krople do zębów
KER: reklama kropli do zębów mogła wprowadzać w błąd Lekarz

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama telewizyjna barwiących kropli do zębów dla dzieci nie jest zgodna z powszechnie przyjętymi zasadami etyki reklamowej, zaś użyte w niej sformułowania mogły wprowadzać w błąd.Od pewnego czasu w telewizji emitowa...

5 porcji - Dentonet.pl
Kolejna odsłona kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku" Asysta

Już po raz VII Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) realizuje program „5 porcji warzyw, owoców lub soku”, który ma na celu edukację społeczeństwa na temat zasad zbilansowanej diety, a także kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniow...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres