Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

Reklamy suplementów diety bez wykorzystywania wizerunku lekarzy

25 listopada w siedzibie KRRiT nadawcy telewizyjni oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety podpisali przygotowane wspólnie porozumienie dotyczące sposobu reklamowania suplementów diety. W reklamach nie będzie można m.in. wykorzystywać wizerunku lekarzy, lekarzy dentystów czy farmaceutów.

Dokument przygotowali i podpisali nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety (PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”, Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF).

Dokument jest efektem współpracy przedstawicieli rynku nadawców z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, stanowiąc kompromis między wszystkimi uczestnikami rynku oraz organami państwowymi, odpowiedzialnymi za sferę reklam suplementów diety. – KRRiT rozpoczęła konsultacje z przedstawicielami rynku nadawców w czerwcu 2018 r. organizując w ramach prac Okrągłego Stołu Mediów konferencję poświęconą problemowi reklam suplementów diety, wyrobów medycznych oraz żywności specjalnego przeznaczenia. Brali w niej udział, oprócz nadawców, także przedstawiciele ministerstwa zdrowia, Głównego Inspektora Farmaceutycznego, Głównego Inspektora Sanitarnego i Rady Reklamy – czytamy w komunikacie KRRiT.

W regulacji założono, że reklama suplementów diety nie może m.in. wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze oraz sugerować, że spożycie suplementu może zastępować zrównoważoną dietę. W reklamach nie będą mogły znajdować się odniesienia do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją. Reklama suplementu nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego. Dodatkowo, nie może przedstawiać wizerunku osób, które mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych ani nie mogą pojawiać się w niej przedmioty oraz miejsca budzące skojarzenia z wykonywaniem zawodów medycznych, działalnością leczniczą lub rehabilitacyjną. Nadawcy telewizyjni nie będą nadawać reklam suplementów diety bezpośrednio przy audycjach dla dzieci.

Porozumienie zacznie obowiązywać od 1 grudnia 2019 r. i dotyczyć będzie wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 r.

Zakaz reklamy powinien dotyczyć tylko leków refundowanych, a nie całej działalności aptekarskiej – twierdzą przedstawiciele branży farmaceutycznej.

Oprac. Aleksandra Filipiak-Graczykowska na podst. http://www.krrit.gov.pl/

Fot. Archiwum


POWIĄZANE ARTYKUŁY

słodycze - Dentonet.pl
Wielka Brytania: walka z cukrem w diecie dzieci Lekarz

Action on Sugar, Action on Salt oraz 47 innych brytyjskich organizacji propagujących zdrowy tryb życia wzywa premiera Borisa Johnsona do wdrożenia wszystkich zaległych zaleceń w rządowym planie walki z otyłością u dzieci. Nie bez znaczenia jest także...

środki do dezynfekcji - Dentonet.pl
Środków do dezynfekcji nie można już wywozić z Polski Lekarz

W środę 11 marca minister zdrowia zaktualizował listę leków i wyrobów objętych zakazem wywożenia z kraju. Jest na niej 1578 pozycji, m.in. leki przeciwgorączkowe i przeciwbólowe, a także środki do dezynfekcji. Jak informuje PAP, powołując się na wpi...

podatek od słodzonych napojów - Dentonet.pl
Czy podatek cukrowy przełoży się na poprawę zdrowia Polaków? Lekarz

– Planowany podatek cukrowy nie zadziała jeśli państwo wrzuci wpływy z niego do wspólnego budżetowego worka zamiast przeznaczyć na poprawę zdrowia Polaków. Ponadto uderzy on w najuboższych, którzy będą zmuszeni sięgnąć po tańsze i jeszcze bardziej sz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
e-recepta - Dentonet.pl
Obowiązkowa e-recepta wchodzi w życie już 8 stycznia Lekarz

8 stycznia 2020 r. wejdzie w życie obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej. Jednak co ważne, realizowane w aptekach będą mogły być także recepty papierowe.E-recepta to centralny system informatyczny udostępniony w ramach projektu "Elekt...

słodzone napoje - Dentonet.pl
Podatek od słodzonych napojów coraz bliżej, trwają prace rządu Lekarz

W dniach 8-9 stycznia w ministerstwie zdrowia odbędą się spotkania dotyczące opodatkowania słodzonych napojów – informuje PAP. Przypomnijmy, że zgodnie z propozycją słodzone napoje mają zostać objęte dodatkową opłatą wynoszącą 70 lub 80 gr.Wedle proj...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres