Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Recepcja w gabinecie stomatologicznym – klucz do sukcesu

Publikacja:
Recepcja w gabinecie stomatologicznym – klucz do sukcesu

Recepcja w gabinecie stomatologicznym – klucz do sukcesu

Wiele asystentek stomatologicznych w ramach swoich zawodowych obowiązków zajmuje się również obsługą recepcji, czyli odbieraniem telefonów, zapisywaniem pacjentów na wizyty czy udzielaniem im wstępnych informacji dotyczących leczenia. Recepcja to bardzo ważne miejsce, a to, w jaki sposób pacjent zostanie tam potraktowany, niejednokrotnie przesądza o tym, czy wróci do danego gabinetu. Oto praktyczne wskazówki dla asystentki-recepcjonistki.

Recepcja to jedno z najważniejszych miejsc w całej klinice stomatologicznej. Jej profesjonalny i estetyczny wygląd w wielu wypadkach mają olbrzymi wpływ na pierwsze wrażenie pacjenta i to, czy kiedykolwiek do niej wróci. O ile asystentki stomatologiczne pełniące jednocześnie funkcję recepcjonistek nie mogą decydować o sposobie urządzenia czy umeblowaniu recepcji, to z pewnością mają zasadniczy wpływ na jej funkcjonowanie. Jak prowadzić recepcję, by budować wizerunek gabinetu?

1. Recepcja – dobra organizacja do podstawa

Może się to wydawać prozaiczne, ale również w tak prostych – wydawałoby się – czynnościach jak umawianie wizyt należy jak najlepiej zorganizować swoją pracę. Jeśli na stronie internetowej kliniki określono, że zapisy telefoniczne odbywają się między 15:00 a 17:00, to w tych godzinach trzeba koniecznie być dostępnym pod telefonem. Umówioną wizytę zawsze należy od razu wprowadzić do kalendarza. Odłożenie tej czynności na później może sprawić, że najzwyczajniej w świecie o niej zapomnimy. Warto też mieć pod ręką orientacyjny cennik usług. Kwestie finansowe to nadal bardzo ważny aspekt dla wielu osób. I choć niekiedy koszty zabiegu są zależne od różnych czynników, to podanie choć przybliżonej ceny może bardzo uspokoić pacjenta.

2. Empatia i życzliwość

Nie oszukujmy się – pomimo nieustannego rozwoju stomatologii wizyta u dentysty dla większości pacjentów jest wciąż ogromnie stresującym przeżyciem. Recepcja, w której pracuje uśmiechnięta i życzliwa asystentka w wielu przypadkach pomaga zminimalizować ten stres. Warto cierpliwie odpowiadać na pytania pacjenta, okazać mu zrozumienie, życzliwość, chęć niesienia pomocy. Specjalnej obsługi może wymagać starsza osoba, która ma problemy z poruszaniem lub pamięcią. Chodzi np. o pomoc w zdjęciu kurtki czy zapisanie terminu wizyty na kartce. Inaczej trzeba podejść do rodziców z mocno przestraszonym wizytą dzieckiem. Maluchowi można wskazać kącik z zabawkami (jeżeli takowy jest) lub dać do obejrzenia kolorową książeczkę. Jednym słowem – empatia to naczelna zasada w prowadzeniu recepcji.

3. Jak cię widzą, tak cię piszą

Bardzo istotną sprawą jest również to, jak prezentuje się asystentka-recepcjonistka. Jeśli pracodawca nie określi inaczej, podczas pracy w recepcji należy nosić służbowy uniform. Od razu wpływa to na odbiór gabinetu jako miejsca, gdzie pacjentowi zostanie udzielona fachowa pomoc medyczna. Warto przy tym pamiętać, że jeśli recepcja to tylko dodatek do asystowania lekarzowi, po wyjściu z gabinetu a przed udaniem się do recepcji lepiej zmienić odzież na czystą. Warto też zadbać o to, aby recepcja była schludna: schować torebkę, wstawić pod blat kubek z kawą, wyciszyć prywatny telefon.

Niektóre z nawyków przydatnych podczas pracy w recepcji można w sobie wykształcić, inne cechy są już zależne od indywidualnego usposobienia asystentki. Należy jednak zapamiętać jedno – wszechstronna, dobrze zorganizowana i życzliwa asystentka-recepcjonistka to dla gabinetu prawdziwy skarb. I wbrew pozorom, większość lekarzy doskonale zdaje sobie sprawę.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

koronawirus - Dentonet.pl
Łańcut: koronawirus w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak poinformował portal lancut.gada.pl, u pracowników jednego z gabinetów stomatologicznych na terenie powiatu wykryto koronawirusa. Kwarantannie poddano w związku z tym 116 osób. Po otrzymaniu informacji o pozytywnym wyniku testu na koronawirusa u ...

RTG - Dentonet.pl
Rejestracja aparatu RTG w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Na stronie internetowej komisji stomatologicznej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie umieszczone są wzory dokumentów niezbędnych w procesie rejestracji aparatu RTG w gabinecie. Na stronie KS OIL w Krakowie umieszczono protokół wykonania testu odbio...

odpady medyczne - Dentonet.pl
Gospodarowanie odpadami w gabinecie stomatologicznym Asysta

Segregacja i przechowywanie odpadów medycznych to jedne z najważniejszych reguł bezpieczeństwa w gabinecie stomatologicznym. Pozwala to chronić zdrowie zarówno pracowników gabinetu, jak i pacjentów, a jednocześnie dbać o środowisko naturalne.Jedną z ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
SF9A0814
"W gabinecie stomatologicznym warto pilnować siebie nawzajem" Asysta

Wielogodzinna praca w wymuszonej pozycji nie pozostaje bez wpływu na zdrowie fizyczne lekarza dentysty czy higienistki stomatologicznej.- Warto nawzajem się pilnować i zwracać sobie uwagę na sylwetkę podczas pracy - mówi fizjoterapeuta i osteopata, R...

ochrona danych pacjentów - Dentonet.pl
Ochrona danych osobowych w gabinecie stomatologicznym Lekarz

28 stycznia obchodzimy Dzień Ochrony Danych Osobowych. Przy tej okazji przypominamy, w jaki sposób należy chronić dane pacjentów w gabinecie stomatologicznym.Do maja 2018 r. gabinety stomatologiczne obowiązywała w zakresie ochrony danych osobowych pa...

pierwsza pomoc - Dentonet.pl
Stany nagłe w gabinecie stomatologicznym [video] Asysta

– Zapraszam do udziału w konferencji ASYSDENT, podczas której będę prowadził wykład dotyczący profesjonalnych zasad organizacji działań w sytuacjach nagłego zagrożenia życia w gabinecie. Wiele osób twierdzi, że ma w tej dziedzinie wiedzę, posiada cer...

Ecolab5
Dezynfekcja narzędzi w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na bezpieczeństwo pacjentów i personelu stomatologicznego w gabinecie jest prawidłowa dezynfekcja narzędzi. Tego właśnie dotyczy kolejny film z cyklu "Dezynfekuj, nie ryzykuj" przygotowany przez firmę E...

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

RTG zębów - Dentonet.pl
Radiologia w gabinecie stomatologicznym – co nowego w prawie? Lekarz

Główny Inspektor Sanitarny nadesłał odpowiedź na stanowisko prezydium NRL dotyczące projektu rozporządzenia w sprawie zakresu danych Krajowej Bazy Urządzeń Radiologicznych. Uwagi samorządu zostały w znacznej części uwzględnione. Z informacji gromadzo...

Ecolab4
Dezynfekcja powierzchni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Powierzchnie w gabinecie stomatologicznym narażone są na różne zanieczyszczenia. Dla bezpieczeństwa personelu oraz pacjentów kluczowa jest ich prawidłowa dezynfekcja. Z kolejnego filmu edukacyjnego przygotowanego przez firmę Ecolab dowiesz się, w ja...