Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Publikacja:
Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Coraz większa liczba asystentek stomatologicznych jednocześnie pełni w miejscu pracy funkcję recepcjonistek. Prowadzenie recepcji to niezwykle istotna kwestia w kontekście wizerunku całego gabinetu lub kliniki. To właśnie tam zaczyna kontakt z pacjentem, a jego pierwsze wrażenie może zdecydować o tym, czy zdecyduje się na usługi danej placówki. Przedstawiamy więc listę najczęstszych błędów w funkcjonowaniu recepcji.

Prowadzenie recepcji – możliwe błędy

1. Nieodbieranie telefonów, brak oddzwaniania, nieodpisywanie na maile – choć telefoniczny i mailowy kontakt z pacjentem to jeden z najważniejszych obowiązków asystentki-recepcjonistki, niestety w wielu przypadkach nie jest wykonywany w prawidłowy sposób. Pacjent, który przez kilka godzin nie dodzwoni się do gabinetu lub nie otrzyma stosunkowo szybkiej odpowiedzi na maila, najprawdopodobniej raz na zawsze zrezygnuje z jego usług.

2. Nieodpowiedni strój – choć prowadzenie recepcji wykonywane przez asystentki stomatologiczne nie jest zajęciem stricte medycznym, to jednak niedopuszczalna jest obsługa pacjenta w codziennym, prywatnym ubiorze. Również recepcjonistka powinna nosić służbowy uniform, obowiązkowo czysty i schludny.

3. Obsługa pacjenta w trakcie asystowania lekarzowi – niestety nadal zdarzają się sytuacje, gdy asystentka usłyszy, że do recepcji wszedł pacjent i wychodzi z gabinetu w trakcie wykonywania swoich obowiązków asystenckich, w masce, rękawiczkach czy fartuchu ochronnym. To zarówno błąd wizerunkowy, jak i zachowanie niedopuszczalne ze względów sanitarno-epidemiologicznych.

4. Problemy z komunikacją w języku angielskim – turystyka stomatologiczna w naszym kraju rośnie z roku na rok, więc polskich dentystów odwiedza coraz większa liczba pacjentów zagranicznych. Niemożność porozmawiania z nimi choćby po angielsku to znak braku profesjonalizmu. Dlatego asystentka-recepcjonistka powinna zadbać o swoje kompetencje językowe w tym zakresie.

5. Brak empatii i zrozumienia – wizyta u stomatologa to dla większości pacjentów stresująca sytuacja, wyzwalająca strach, a niekiedy nawet nerwy. Pełny empatii, życzliwości i uśmiechu personel recepcji może pomóc pacjentowi przełamać obawy i rozluźnić się. Z jednej strony usprawnia to proces leczenia, a z drugiej – buduje jego zaufanie do danej placówki. Nie ma lepszego sposobu na utrzymanie pacjenta!

6. Bałagan w dokumentacji i kalendarzu – asystowanie przy zabiegach stomatologicznych wymaga niezwykłej uwagi oraz sumienności. Tych samych cech wymaga prowadzenie recepcji. Trudności w odnalezieniu dokumentacji medycznej żądanej przez pacjenta, bałagan w terminarzu wizyt (np. dwie osoby umówione na ten sam termin) – to wszystko oznaka braku profesjonalizmu. Dlatego podczas rejestracji pacjenta czy przekładania wizyt lepiej jest sprawdzić wszystko dwa razy.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Katarzyna Kurkiewicz
Jakie błędy prowadzą do łamania narzędzi w kanałach? Lekarz

Niewłaściwe przygotowanie kanału do wprowadzenia pilników maszynowych, nieodpowiednie płukanie kanału, brak kontroli nad tym, ile razy dane narzędzie było używane i sterylizowane – to najczęstsze błędy, które mogą prowadzić do łamania narzędzi w kana...

stres
Najczęstsze przyczyny zwolnień lekarskich w 2022 r. Lekarz

W ubiegłym roku wystawiono prawie 1,3 mln zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania – to 10% wszystkich zwolnień. Najczęstszą przyczyną nieobecności w pracy w 2022 r. były jednak choroby układu kostno-stawowego, mięśnio...

Ewa Czochrowska
Najczęstsze problemy ortodontyczne seniorów [VIDEO] Lekarz

– Leczenie ortodontyczne seniorów najczęściej przeprowadza się jako przygotowanie do leczenia protetycznego – mówi dr hab. n. med. Ewa Czochrowska, absolwentka i wykładowca Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalistka ortodoncji, autorka i wsp...

ROZWIŃ WIĘCEJ
NFZ
NFZ: błędy w sprawozdaniu dotyczącym stomatologii? Lekarz

Komisja stomatologiczna NRL przeanalizowała opublikowane przez NFZ sprawozdanie dotyczące leczenia stomatologicznego finansowanego przez Fundusz. Przedstawiciele samorządu dopatrzyli się w dokumencie dwóch poważnych błędów, mocno zawyżających kwotę f...

powiklania po COVID
Przeanalizowano najczęstsze powikłania po COVID-19 Lekarz

Kaszel, zmęczenie, kołatanie serca, zaburzenia węchu i smaku, ale też lęk, depresja i bezsenność - to typowe dolegliwości, z jakimi zmaga się część pacjentów po COVID-19. Mogą one pojawiać się także wtedy, gdy chorzy łagodnie przeszli zakażenie koron...

odszkodowania
Będą szybsze odszkodowania za błędy medyczne Lekarz

Na początku września wejdzie w życie nowelizacja ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw, zgodnie z którą pacjenci będą mogli otrzymać odszkodowania za błędy medyczne na szybkiej ścieżce pozasądowej. Będzie to...

Ewa Dudkiewicz
Najczęstsze błędy przy irygacji kanałów korzeniowych Lekarz

- Nie spieszmy się - mówi krótko o najczęstszych błędach dotyczących płukania podczas leczenia kanałowego lek. dent. Ewa Dudkiewicz. To właśnie pozorna oszczędność czasu przy płukaniu kanałów ma wpływ na późniejsze efekty leczenia. ...

Fundusz Kompensacyjny
Szybsze i prostsze odszkodowania za błędy medyczne Lekarz

Dzięki nowelizacji przepisów, które weszły w życie 6 września br. łatwiej będzie uzyskać odszkodowanie za błędy medyczne. Zamiast batalii sądowych będą się odbywać postępowania administracyjne prowadzone przez Rzecznika Praw Pacjenta. Decyzja zostani...

Hubert Golabek
Najczęstsze błędy przy uzyskiwaniu dostępu do komory zęba Lekarz

Dr n. med. Hubert Gołąbek w rozmowie z Dentonetem omawia najczęstsze błędy związane z uzyskiwaniem dostępu do komory zęba podczas leczenia endodontycznego. - Zbyt szerokie otwieranie komory będzie powodowało osłabienie mechaniczne zęba, a zbyt małe -...

Vee 1
Vee Health Suite: sztuczna inteligencja wspiera pracę recepcji Lekarz

Na targach Warsaw Dental Medica Show odbywających się w dniach 7–9 września 2023 roku w podwarszawskim Ptak Expo został premierowo zaprezentowany nowy moduł usługi Vee Health Suite – sztucznej inteligencji w obsłudze telefonicznej, dedykowanej branży...