Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Publikacja:
Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Prowadzenie recepcji stomatologicznej – najczęstsze błędy

Coraz większa liczba asystentek stomatologicznych jednocześnie pełni w miejscu pracy funkcję recepcjonistek. Prowadzenie recepcji to niezwykle istotna kwestia w kontekście wizerunku całego gabinetu lub kliniki. To właśnie tam zaczyna kontakt z pacjentem, a jego pierwsze wrażenie może zdecydować o tym, czy zdecyduje się na usługi danej placówki. Przedstawiamy więc listę najczęstszych błędów w funkcjonowaniu recepcji.

Prowadzenie recepcji – możliwe błędy

1. Nieodbieranie telefonów, brak oddzwaniania, nieodpisywanie na maile – choć telefoniczny i mailowy kontakt z pacjentem to jeden z najważniejszych obowiązków asystentki-recepcjonistki, niestety w wielu przypadkach nie jest wykonywany w prawidłowy sposób. Pacjent, który przez kilka godzin nie dodzwoni się do gabinetu lub nie otrzyma stosunkowo szybkiej odpowiedzi na maila, najprawdopodobniej raz na zawsze zrezygnuje z jego usług.

2. Nieodpowiedni strój – choć prowadzenie recepcji wykonywane przez asystentki stomatologiczne nie jest zajęciem stricte medycznym, to jednak niedopuszczalna jest obsługa pacjenta w codziennym, prywatnym ubiorze. Również recepcjonistka powinna nosić służbowy uniform, obowiązkowo czysty i schludny.

3. Obsługa pacjenta w trakcie asystowania lekarzowi – niestety nadal zdarzają się sytuacje, gdy asystentka usłyszy, że do recepcji wszedł pacjent i wychodzi z gabinetu w trakcie wykonywania swoich obowiązków asystenckich, w masce, rękawiczkach czy fartuchu ochronnym. To zarówno błąd wizerunkowy, jak i zachowanie niedopuszczalne ze względów sanitarno-epidemiologicznych.

4. Problemy z komunikacją w języku angielskim – turystyka stomatologiczna w naszym kraju rośnie z roku na rok, więc polskich dentystów odwiedza coraz większa liczba pacjentów zagranicznych. Niemożność porozmawiania z nimi choćby po angielsku to znak braku profesjonalizmu. Dlatego asystentka-recepcjonistka powinna zadbać o swoje kompetencje językowe w tym zakresie.

5. Brak empatii i zrozumienia – wizyta u stomatologa to dla większości pacjentów stresująca sytuacja, wyzwalająca strach, a niekiedy nawet nerwy. Pełny empatii, życzliwości i uśmiechu personel recepcji może pomóc pacjentowi przełamać obawy i rozluźnić się. Z jednej strony usprawnia to proces leczenia, a z drugiej – buduje jego zaufanie do danej placówki. Nie ma lepszego sposobu na utrzymanie pacjenta!

6. Bałagan w dokumentacji i kalendarzu – asystowanie przy zabiegach stomatologicznych wymaga niezwykłej uwagi oraz sumienności. Tych samych cech wymaga prowadzenie recepcji. Trudności w odnalezieniu dokumentacji medycznej żądanej przez pacjenta, bałagan w terminarzu wizyt (np. dwie osoby umówione na ten sam termin) – to wszystko oznaka braku profesjonalizmu. Dlatego podczas rejestracji pacjenta czy przekładania wizyt lepiej jest sprawdzić wszystko dwa razy.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

kodeks karny
RPO apeluje: "Nie karać lekarzy za błędy więzieniem" Lekarz

Czwarta „tarcza antykryzysowa” ograniczyła sądom swobodę orzekania co do możliwości odstąpienia od wymierzenia kary pozbawienia wolności za przestępstwa zagrożone karą do 8 lat więzienia (np. nieumyślne spowodowanie śmierci lub ciężkiego uszczerbku n...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 a prowadzenie praktyk w stomatologii – ankieta od NRL Lekarz

Komisja stomatologiczna Naczelnej Rady Lekarskiej zachęca dentystów do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej wpływu pandemii koronawirusa na prowadzenie praktyk stomatologicznych. – Jesteśmy liczną grupą zawodową. COVID-19 to nowe wyzwanie, prze...

listy oczekujacych - Dentonet.pl
NRL: prowadzenie list oczekujących - do zawieszenia Lekarz

Prezydium NRL zaapelowało do ministra zdrowia o zawieszenie na czas epidemii koronawirusa obowiązków sprawozdawania do Narodowego Funduszu Zdrowia danych dotyczących list pacjentów oczekujących na udzielenie świadczenia. W gronie wymienionych przez...

NFZ
NFZ: błędy w sprawozdaniu dotyczącym stomatologii? Lekarz

Komisja stomatologiczna NRL przeanalizowała opublikowane przez NFZ sprawozdanie dotyczące leczenia stomatologicznego finansowanego przez Fundusz. Przedstawiciele samorządu dopatrzyli się w dokumencie dwóch poważnych błędów, mocno zawyżających kwotę f...

Asysdent 2020 74 2
Najczęstsze błędy w pracy na cztery ręce [video] Asysta

O współpracy asystentki z lekarzem dentystą podczas zabiegów endodontycznych, ale też o najczęstszych błędach pojawiających się przy fotelu, niezależnie od rodzaju przeprowadzanego zabiegu, opowiada w rozmowie z Dentonetem dypl. hig. stom. Martyna Za...

kodeks karny
Wyższe kary za błędy medyczne? Sprzeciw okręgowych izb lekarskich Lekarz

29 maja prezesi Okręgowych Rad Lekarskich wyrazili stanowczy sprzeciw wobec proponowanych zmian w kodeksie karnym, dotyczących m.in. kar za błędy lekarskie.Jeszcze przed wyborami do Parlamentu Europejskiego rząd rozpoczął prace nad zmianami w kodeksi...

endodoncja1
Racjonalne opracowanie kanału oraz najczęstsze błędy endodoncji Lekarz

Racjonalne opracowanie kanału - racjonalne, czyli właściwie jakie? O to pytamy dr n. med. Katarzynę Brus-Sawczuk, specjalistę stomatologii zachowawczej i endodoncji tuż po wykładzie dla lekarzy dentystów na wspomniany temat.Dr Brus-Sawczuk mówi m.in....

Medisept
Najczęstsze błędy w procesie dezynfekcji w gabinecie Asysta

Skuteczności dezynfekcji nie da się weryfikować bezpośrednio po zakończeniu procesu, ponieważ nie ma testów pozwalających na szybkie wykrycie błędów. Wszystko jest w rękach wykwalifikowanego personelu. Aby zapobiec poważnym konsekwencjom warto poznać...