Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Czy mogę zareklamować źle zaleczonego zęba?

W sierpniu 2006 roku leczyłem – u dość młodego dentysty – kanał w zębie nr 6, który ponoć nie jest refundowany przez NFZ. Na leczenie wydałem w sumie 250 zł, co jest dla mnie bardzo dużą kwotą. Niestety, praktycznie od początku po leczeniu ząb mi doskwiera. Boli przy zagryzaniu. Czy po tak długim okresie jest jeszcze szansa na reklamację? Przyznam, że poczułem się oszukany tak dużą kwotą za leczenie, bo dentystka po sąsiedzku, jak sie później dowiedziałem, bierze za takie coś wielokrotnie mniej. Czy jest jakiś cennik regulujący takie opłaty?
 


Ząb po leczeniu kanałowym może boleć przy nagryzaniu przez kilka tygodni. Po tym okresie dolegliwości najczęściej ustepują. Jeżeli ząb boli dłużej, to należy skontaktować się z dentystą i wspólnie ustalić dalszy plan postępowania z zębem.

Przyczyn bólu może być kilka, np: niedokładne wypełnienie kanałów, dodatkowe kanały niewidoczne bez mikroskopu, pęknięcie korzenia zęba, nieszczelny opatrunek lub plomba, niegojenie się zmian zapalnych wokół wierzchołka korzenia (konieczna resekcja) itd. Tylko około 90% zębów udaje się wyleczyć kanałowo, pozostałe niestety muszą być usunięte, gdyż leczenie kanałowe nie daje gwarancji, że dolegliwości bólowe ustąpią. 250 zł  to nie jest wygórowana cena za leczenie kanałowe 6. Cena leczenia kanałowego takiego zęba dochodzi nawet do 2000 zł (leczenie pod mikroskopem). Leczenie kanałowe jest kosztowne, ponieważ wymaga specjalnych narzędzi i instrumentów, jest czasochłonne i wymaga wielkiej cierpliwości i precyzji od lekarza.