Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Boli mnie ząb po dwóch wizytach u dentysty. Czy mogę być uczulona na środek dentystyczny?

W zębie 3, siedem miesięcy temu miałam niewielką zmianę w kości. Brałam dalacin, po unormowaniu mój lekarz stwierdził, że wypełnimy kanał endomethasonem i założymy wypełnienie ostateczne. Niestety, po paru dniach ząb zaczął rwać, na zdjęciu nie widać było żadnej zmiany okołowierzchołkowej, był to inny ból niż czułam na początku. Pan doktor otworzył ponownie zęba, ponownie zapisał antybiotyk i znowu po jakimś czasie wypełniliśmy kanał endomethasonem. Niestety, sytuacja powtórzyła się, ząb już ktoryś dzień rwie! Nie chcę iść do chirurga na resekcję. Może jeszcze jakoś da się przed tym uratować? Słyszałam, że może to być uczulenie na środek do wypełnienia kanału, czyli enthomethason.
 


Sądzę, że kanał należy bardziej poszerzyć i wypełnić gutaperką (endomethasone jest wtedy tylko dodatkowym uszczelnieniem), lub poszukać dodatkowego kanału. Czasami taki dodatkowy kanał jest trudny do znalezienia i niewidoczny na zdjęciu rentgenowskim. Być może będzie się trzeba posłużyć do jego odnalezienia np. mikroskopem zabiegowym. Listę praktyk  specjalizujących się w endodoncji (posiadających taki dodatkowy sprzęt) można znaleźć na http://www.endodoncja.pl/adresy.html

Opisane objawy nie są charakterystyczne dla reakcji uczuleniowej na zastosowany materiał w kanale, a raczej sugerują potrzebę szerszego opracowania kanału. Sądzę, że po takiej interwencji zabieg chirurgiczny nie będzie konieczny. Proszę jednak moje wyjaśnienia potraktować jedynie jako przybliżoną wskazówkę, bowiem brakuje mi podstawowych danych np. zdjęcia rtg.