Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Polacy nie chodzą do dentysty, bo… wstydzą się wyglądu swoich zębów

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Polacy nie chodzą do dentysty, bo… wstydzą się wyglądu swoich zębów

Polacy nie chodzą do dentysty, bo… wstydzą się wyglądu swoich zębów

Wstyd z powodu widocznego złego stanu uzębienia bywa tak silny, że wywołuje niechęć do podjęcia leczenia dentystycznego. Takie emocje często wynikają z wcześniejszych przykrych doświadczeń w gabinetach stomatologicznych i utrzymują się mimo świadomości poważnych konsekwencji zdrowotnych. Aby zachować klientów i nie zniechęcać pacjentów do leczenia, zarówno dentyści, jak i asysta stomatologiczna, muszą wykazywać się odpowiednim podejściem i wyrozumiałością.

Według badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową CMC Group, największą motywacją do leczenia zębów jest świadomość, że stan zębów ma wpływ na ogólny stan zdrowia. Drugim powodem jest chęć posiadania ładnych, atrakcyjnie wyglądających zębów. Mimo to wielu respondentów przyznało, że często odwleka wizytę u stomatologa albo w ogóle rezygnuje z usług dentysty. – Wstyd znalazł się wśród trzech powodów najczęściej wskazywanych jako przyczyna unikania wizyt stomatologicznych, obok obawy przed bólem, a także cen usług stomatologicznych. W samym badaniu ponad 60% osób zadeklarowało, że widoczny zły stan zębów powodowałby uczucie wstydu, ale tylko dla 1% to byłaby motywacja do leczenia – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Patrycja Rabińska z CMC Group.

Zaniedbanie regularnych wizyt u stomatologa może doprowadzić do konieczności leczenia kanałowego, a nawet usunięcia zęba. Poczucie wstydu związane ze stanem uzębienia było jednak u wielu badanych tak silne, że powstrzymywało ich przed podjęciem działania w kierunku poprawy wyglądu zębów. W niektórych przypadkach przyczyną niechęci były także przykre doświadczenia z wcześniejszych wizyt w gabinetach stomatologicznych, np. krępujące uwagi personelu medycznego na temat stanu jamy ustnej respondenta.  – Dzisiaj na tak konkurencyjnym rynku nie wystarczy, że dentysta będzie doskonałym specjalistą w dziedzinie medycyny. Pacjenci oczekują, że spełni także ich potrzeby emocjonalne, m.in. pomoże uporać się ze wstydem. Dlatego ważna jest umiejętność zrozumienia pacjenta i odpowiednie reakcje – dodaje

Wyrozumiałość i odpowiednie podejście zespołu stomatologicznego pomagają pacjentom pozbyć się obaw przed regularnymi wizytami kontrolnymi. Zadbane zęby bez ubytków, poza oczywistymi względami zdrowotnymi, podwyższają samoocenę oraz pomagają w relacjach interpersonalnych. Często są jednym z kryteriów zatrudnienia w zawodach, w których istotny jest kontakt z klientem.

To szkolenie powinna obejrzeć każda recepcjonistka, aby w sposób profesjonalny rozmawiać z pacjentem i reprezentować gabinet. Magdalena Szumska w przystępny i ciekawy sposób opowiada o sztuce prowadzenia rozmowy przez telefon.

Oprac. AF
Fot. rgerber, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

klinika bez bólu - Dentonet.pl
"Klinika bez bólu" – nowy program pod patronatem PTS-u Lekarz

75% pacjentów obawia się bólu podczas leczenia zębów — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Aby zmienić postrzeganie leczenia stomatologicznego wśród społeczeństwa, PTS zorganizował program „Klinika b...

mycie zębów u dzieci - Dentonet.pl
Wielka Brytania: matki nie wiedzą, jak myć zęby swoich dzieci Asysta

Przeprowadzone przez firmę Brush-Baby badania wykazały, że matki nie wiedzą, jak w prawidłowy sposób dbać o zdrowie jamy ustnej u swoich pociech. Mamy nie zdają sobie sprawy, że dziecko w wieku około 6 miesięcy powinno odbyć pierwszą wizytę u dentyst...

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Avatar Stomatologa - Dentonet.pl
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe! Lekarz

Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, w...

samopoczucie Polaków - Dentonet.pl
Samopoczucie Polaków na 3+, regularnie badają krew i... zęby Asysta

Polacy oceniają swoje codzienne samopoczucie na 3+ – zarówno stan zdrowia, jak i kondycję psychiczną oraz fizyczną. Regularne badania profilaktyczne, m.in. badania krwi oraz stomatologiczne, wykonuje co trzeci Polak a co dziesiąty w ogóle nie kontrol...

branża stomatologiczna - Dentonet.pl
Polska stomatologia zdominowana przez prywatne podmioty Lekarz

Jak informuje Rynek Zdrowia, branża usług stomatologicznych w Polsce została zdominowana przez prywatne podmioty, które stać na inwestycje w sprzęt i technologie. W 2016 r. na skorzystanie z usług prywatnego stomatologa zdecydowało się aż 69% pacjent...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
krzysiek_slaskie
Nie chodzimy do dentysty, zęby się psują i wyglądają coraz gorzej, więc się wstydzimy i znów nie idziemy się leczyć... I koło się zamyka.
Oceń komentarz:     0: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres