Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Pierwsze wrażenie podczas rozmowy telefonicznej – bezcenne

Brak komentarzy | Publikacja:
Pierwsze wrażenie podczas rozmowy telefonicznej – bezcenne

Pierwsze wrażenie podczas rozmowy telefonicznej – bezcenne

Mariusz Oboda, coach i trener personelu medycznego, zauważył, że w 8 na 10 sprawdzonych przez niego gabinetach, asystentki i rejestratorki starają się być miłe, uśmiechnięte i grzecznie odpowiadać na pytania pacjenta. Kiedy jednak zadaje on bardziej wnikliwe pytania, np. dlaczego cena za leczenie jest zbyt wysoka, na czym polega konkretny zabieg i czy na pewno lekarz go dobrze przeprowadzi – asysta niejednokrotnie nabiera wodę w usta lub odpowiada wymijająco z powodu braku konkretnej wiedzy. Z pewnością nie jest to zachowanie mile widziane w gabinecie stomatologicznym, ani nie wystawia mu dobrej wizytówki. Z uwagi na to, że pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne – pacjent może pomyśleć, że stomatolog podczas leczenia będzie improwizował podobnie jak asysta, udzielając mu odpowiedzi na zadane pytania. Spróbujmy sobie wyobrazić, że dzwonimy np. do banku, a telefon odbierze osoba, która nie potrafi udzielić wyczerpującej informacji – wówczas raczej nie poczujemy się zachęceni do skorzystania z oferty banku, nawet gdyby była wysoce atrakcyjna. Podobnie jest z gabinetami stomatologicznymi – jeśli asysta lub recepcja wystawi mu negatywną etykietę – zniechęci to pacjenta do dalszego kontaktu.

A zatem, przygotowując się do zawodu asystentki lub podnosząc swoje umiejętności zawodowe, bardzo ważne jest też wziąć pod uwagę element zaskoczenia, że pacjent nie zawsze będzie miły i spolegliwy, że może zadawać trudne pytania o ceny i sposób przeprowadzania zabiegów. Wówczas dobrze jest mieć przygotowane odpowiedzi. W pierwszej kolejności warto uzupełnić wiedzę o pojęcia stomatologiczne, np. na czym polega leczenie kanałowe, co to jest endodoncja, jak przebiega zabieg wszczepiania implantów, dlaczego w różnych gabinetach są różne ceny tego zabiegu. Na naszym portalu będziemy się starali dostarczać Wam potrzebnych wyjaśnień stomatologicznych pojęć.

B.Z.


 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Po pierwsze - bezpiecznie, po drugie - cyfrowo Lekarz

Skaner wewnątrzustny to znacznie więcej niż tylko cyfrowa łyżka wyciskowa. To, że koronawirus zmienił cały świat, jest już dziś oczywiste. Uczymy się z nim żyć w naszej codzienności, dostosowując się do nowych norm, zaleceń, ale i przyzwyczajeń, któ...

leczenie endodontyczne - Dentonet.pl
Stomatologia w Izraelu podczas drugiej blokady Lekarz

Izrael jest pierwszym państwem, które zdecydowało się na wprowadzenie drugiej blokady w związku z nową falą zachorowań na COVID-19. Ma ona trwać 3 tygodnie – zakończy się 9 października. Otwarte pozostaje pytanie, czy nowa sytuacja w kraju wpłynie na...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Anglia: aktualne wytyczne, jak leczyć podczas pandemii Lekarz

Minął już kwartał, odkąd po złagodzeniu ograniczeń spowodowanych przez pandemię COVID-19 gabinety dentystyczne na terenie Anglii mogą ponownie przeprowadzać standardowe leczenie. Wytyczne dotyczące przyjmowania pacjentów stomatologicznych z zachowani...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Webinar: Jak zadbać o postawę ciała podczas pracy? Asysta

Przewiewne i wygodne? Niekoniecznie... Jak w takich warunkach oddychać komfortowo? Osteopata Radosław Janczyk zwraca uwagę na rolę postawy całego ciała podczas pracy. Można sobie w ten sposób mocy! Zapraszamy na wykład. ...

polskie testy na koronawirusa - Dentonet.pl
Pierwsze polskie testy na SARS-CoV-2 w przyszłym tygodniu Lekarz

W przyszłym tygodniu powinna zostać wyprodukowana pierwsza partia 10 tys. sztuk polskiego testu na obecność koronawirusa – poinformował w środę dyrektor poznańskiego Instytutu Chemii Bioorganicznej (IChB) PAN prof. dr hab. Marek Figlerowicz. Dyrekto...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji