Pacjenci skarżą się na usługi stomatologiczne
Pacjenci skarżą się na usługi stomatologiczne
Na stronie NFZ została opublikowana lista skarg dotycząca świadczeń zdrowotnych. Pacjenci w I kwartale 2013 roku, skarżą się także na leczenie stomatologiczne. Procentowo to 10,70% wszystkich skarg jakie wpłynęły do NFZ na świadczeniodawców. W porównaniu do IV kwartału 2012 roku liczba ta wzrosła prawie o 2 punkty procentowe.
Jeśli chodzi o leczenie stomatologiczne pacjenci najczęściej skarżą się na:
– odmowę udzielenia świadczenia gwarantowanego
– pobieranie opłat za świadczenie gwarantowane
– jakość stosowanych materiałów
– nieprzestrzeganie harmonogramu pracy oraz list oczekujących
Ogółem do Narodowego Funduszu Zdrowia wpłynęło w I kwartale 2013 roku 1622 skarg. Najwięcej spraw rozpatrywano w oddziałach NFZ – u mazowieckim (185), śląskim ( 165), dolnośląskim (140) oraz łódzkim ( 105). Najrzadziej na lekarzy skarżyli się pacjenci w województwach małopolskim ( 14), lubelskim(13) i pomorskim (13).
57,6 % złożonych skarg na świadczeniodawców dotyczyło dostępności do świadczeń zdrowotnych, a 27% jakości wykonanej usługi.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Obecność w internecie, rozmowa z pacjentami, prezentacje przypadków klinicznych "przed" i "po", ale przede wszystkim dbałość o pacjenta. Zadowolony pacjent przyprowadzi do gabinetu kolejnych. Takie wnioski wynikają z naszej sondy. Zapytaliśmy lekarzy...
Mimo dalszego rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 w USA, liczba pacjentów zgłaszających się do gabinetów dentystycznych systematycznie rośnie. Dzieje się tak, choć dzienna liczba potwierdzonych nowych przypadków COVID-19 utrzymuje się na bardzo wysokim...
- To bardzo wrażliwa kwestia, bo łatwo kogoś urazić - podkreśla Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. - Na pewno ważna jest kwestia dotychczasowych relacji pacjenta i lekarza - zaznacza.Dlaczego zabiegi z medycyny estetycznej ...
Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej w specjalnym stanowisku wyraziło wątpliwość, czy umieszczanie na paragonie dokładnej nazwy świadczenia udzielonego pacjentowi nie będzie oznaczało złamania jego praw. Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zapoznało s...
Nawet 350 zł wynosi tzw. opłata covidowa w niektórych prywatnych placówkach medycznych. Prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny apeluje do przedsiębiorców o uczciwość i rzetelne informowanie konsumentów o cenach i opłatach przed realizacją usług. Inspekcja Ha...
Według GUS-u, inflacja w grudniu 2019 r. wyniosła aż 3,4% - to najwyższy poziom od 2012 r. Drożeje zarówno żywność, jak i usługi – świadczenia stomatologiczne były w grudniu 2019 r. 4,5% droższe rok do roku.W grudniu 2019 r. konsumenci odczuli przede...
Ograniczenie liczby zabiegów, redukcja etatów, podniesienie cen usług oraz mniejsza liczba pacjentów to nowy krajobraz prywatnego rynku usług medycznych w okresie „odmrażania gospodarki”. Przyczyniły się to tego nie tylko wyższe koszty zabiegów, któr...
Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...
Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi informuje o sygnałach od lekarzy stażystów i lekarzy rezydentów o tym, że wymaga się od nich, by na czas stażu czy rezydentury zapewniali sobie środki ochrony osobistej we własnym zakresie. - Przypominamy: zapewnienie...
Samorząd lekarski przedstawił swoje uwagi dotyczące projektu ministerstwa finansów w sprawie kas rejestrujących. Wątpliwości NRL budzi m.in. planowany obowiązek umieszczania na paragonie dokładnej nazwy udzielonego świadczenia. W przygotowanym przez...
Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji