Jak odkryć potrzebę pacjenta, o której on sam nie wie?
Jak odkryć potrzebę pacjenta, o której on sam nie wie?
– Rolą stomatologa jest ukazanie pacjentowi dostępnych rezultatów terapii, których on sam nie jest w stanie sam sobie wyobrazić – przekonuje dr Magdalena Żywicka, lekarz stomatolog, jeden z wykładowców 1 Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, Łódź).
Słuchać i czytać między wierszami – to wskazówka dr Żywickiej. Zapraszamy do wysłuchania wywiadu.
Więcej o nieuświadomionych potrzebach pacjenta w artykule dr Magdaleny Żywickiej, a więcej o Konferencji Mistrzów Stomatologii TUTAJ.
Wszystkich zainteresowanych udziałem w II edycji Konferencji Mistrzów Stomatologii zapraszamy do wypełnienia formularza pre-order na stronie internetowej -> https://www.konferencjamistrzow.pl/.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Do Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęła informacja, że część pacjentów doświadczających kryzysu psychicznego jest odsyłana przez lekarzy dentystów do lekarza psychiatry po zaświadczenie o możliwości zastosowania w ich przypadku znieczulenia. Rzecznik Pra...
Wdzięczni, roszczeniowi, zamknięci, otwarci na wiedzę i chętni do zmian. Pacjenci w gabinetach higieny stomatologicznej są różni. Jakich jest najwięcej? Jak radzić sobie z tzw. "trudnymi pacjentami"? To temat kolejnej części spotkania higienistek. Ro...
- Każdy pacjent ma indywidualną anatomię zębów. Mamy pacjentów z implantami, w trakcie leczenia ortodontycznego, ze stłoczeniami. Każdy z nich potrzebuje różnych rozwiązań. Musimy dobrze poznać to, co jest dostępne na rynku i pomagać naszym pacjentom...
Od 1 marca do 31 października 2020 r. biuro Rzecznika Praw Pacjenta podjęło 5 099 interwencji w placówkach medycznych. Pacjenci mieli w tym czasie problemy z kontaktem telefonicznymi z placówkami, dostępem do świadczeń medycznych oraz odmową wypisani...
Pandemia koronawirusa zdecydowanie zmieniła plany wakacyjne wielu osób i z pewnością spora część z nich ze względu na utrudnienia podczas wyjazdów zagranicznych swój urlop spędzi w kraju. Dlatego tegoroczna wersja „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” od ...
- Czuję swoje limity. Czasami mam wrażenie, że mogę zaszkodzić. I odwrotnie - mówi w rozmowie z Dentonetem dr n. med. Bartłomiej Kwiek, dermatolog, lekarz medycyny estetycznej....
13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 800 190 590 to dotychczasowy numer b...
Zespół EEC (ang. Ectrodactyly-Ectodermal Dysplasia Clefting Syndrome) to zespół wad wrodzonych, charakteryzujący się triadą występujących u pacjenta nieprawidłowości. Jedną z nich są rozszczepy podniebienia i wargi oraz wady występujące w obrębie uzę...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...
– Licówki te są uzupełnieniami dopełniającymi się. To nie może być tak, że jedno rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze od drugiego – mówią zgodnie dr n. med. Piotr Okoński oraz dr n. med. Marcin Aluchna, lekarze stomatolodzy, wykładowcy wielu konfere...
- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji