Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Publikacja:
Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Od czego zacząć marketing medyczny w swoim gabinecie?

Po przeczytaniu naszego ostatniego artykułu o tym, jakie korzyści przyniesie Ci wdrożenie marketingu do Twojego gabinetu, można było dojść do jednoznacznego wniosku. Warto jest marketing wdrożyć. Nie będziemy powtarzać, z jakich powodów, jednak jeśli jeszcze tego nie wiesz, odsyłam do poprzedniego artykułu 🙂

No dobrze, co dalej? Już wiemy, dlaczego warto dbać o marketing, ale jak to robić? Spokojnie – odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym artykule.

Zacznij od diagnozy!

Pierwszym z niezbędnych działań jest przeprowadzenie audytu marketingowego. Spokojnie, brzmi to może na początku skomplikowanie, ale działa tak, jak wtedy, gdy leczysz pacjenta. Przecież nie zaczniesz leczyć bez wstępnego badania, prawda? Tak samo nie zaczniemy prowadzić marketingu, nie zastanawiając się uprzednio, z czego już korzystasz i co robisz.

Zacznij od prostego kroku. Weź kartkę i długopis lub otwórz swój ulubiony arkusz kalkulacyjny, a następnie przygotuj małą tabelę, która będzie składać się z dwóch kolumn. Od razu wspomnę, że polecam wybrać jednak arkusz typu Excel lub Google Sheets, ponieważ tabelę będziemy rozbudowywać. 

W lewej kolumnie wypisz narzędzia marketingowe, z których korzystasz, a w prawej zostaw miejsce na opis sytuacji. O jakie narzędzia chodzi? Dowiesz się tego zaraz z listy poniżej.

Jeśli zauważysz, że żadne z wymienionych działań nie funkcjonuje u Ciebie w gabinecie – nie martw się. Czasem łatwiej jest zacząć od zera, niż naprawiać coś, co przez lata było zaniedbywane. Jak zacząć i prowadzić nowe działania marketingowe dowiesz się w następnych artykułach.

OK, co w takim razie możesz wypisać, przeprowadzając taki audyt? Za moment wymienię kilka z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, aby łatwiej było Ci zrozumieć, czego szukamy. Pamiętaj jednak, że form marketingu jest znacznie więcej i ciężko byłoby je umieścić na jednej liście.

W swoim „badaniu” możesz znaleźć takie skarby, jak na przykład:

• strona internetowa gabinetu,
• wizytówka Google,
• profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube itp.),
• reklamy płatne (Facebook Ads, Google Ads).

Masz już listę swoich działań w lewej kolumnie? Świetnie, czas uzupełnić prawą kolumnę. Przejdźmy do ustalenia, jaka jest Twoja sytuacja, patrząc przez pryzmat każdego z wymienionych przez Ciebie narzędzi.

Czyste biurko = czysty umysł

Czystość jest niezbędnym warunkiem każdej prawidłowo przeprowadzonej procedury medycznej. Nie inaczej jest w przypadku prowadzenia marketingu stomatologicznego. Tutaj też musimy wprowadzić porządek. Pozyskiwanie pacjentów, budowanie wizerunku gabinetu, czy zatrudnianie lekarzy może okazać się trudne, jeśli nasze działania będą chaotyczne i nieskoordynowane. To byłoby jak działanie na oślep, a tego przecież nie chcemy. 

Mamy już jednak listę naszych działań. To pierwszy krok, aby ocenić naszą sytuację w sposób klarowny. Ustalmy teraz w takim razie, w jakim jesteśmy położeniu i wpiszmy te informacje we wspomnianą, prawą kolumnę. Jeśli używasz arkusza, możesz wypisywać kolejne informacje w osobnych wierszach.

Ponownie, aby Ci pomóc, wymienię teraz przykładowe pytania, którymi możesz się posłużyć przy wspomnianych poprzednio narzędziach.

Strona WWW

Prowadzisz stronę internetową gabinetu? To już solidne podstawy. Czas jednak zadać sobie pierwsze pytania:

• Czy strona jest aktualna?
• Czy zawiera wszystkie elementy, które powinna mieć dobra strona internetowa gabinetu stomatologicznego?
• Czy jest responsywna, czyli czy dobrze wyświetla się również na telefonie komórkowym?

Sprawdź wszystkie te rzeczy i wypisz. 

Wizytówka Google

Kolejne narzędzie jest niemalże nierozerwalnie związane z naszą branżą tak jak dobra strona internetowa. Trafiają tutaj wszystkie opinie naszych pacjentów, a od średniej oceny często zależy, jak wysoko pojawimy się w wyszukiwarce Google. 

Przy tym punkcie musisz zadać sobie następujące pytania:

• Czy wszystkie opinie (negatywne też) mają odpowiedź?
• Jaka jest Twoja średnia ocena?
• Czy jest to zadowalająca opinia, biorąc pod uwagę, że pacjenci zazwyczaj wybierają gabinety ze średnią powyżej 4,0?
• Czy zbierasz aktywnie nowe opinie? (Czy Ty lub recepcjonistka zachęcacie do zostawienia opinii po każdej wizycie? Czy lekarze w Twoim gabinecie zachęcają do zostawiania opinii?)

Po przeanalizowaniu tego niezbędnego elementu marketingu każdego gabinetu możemy przejść dalej.

Profile na Facebooku, Instagramie, YouTubie itp.

Media społecznościowe to miejsce, które świetnie nadaje się do utrzymywania relacji z obecnymi pacjentami, a także wymagane, jeśli zamierzamy wykorzystywać takie reklamy jak Facebook Ads. Warto, aby Twoje profile były aktualne i prowadzone w sposób przemyślany. Aby to sprawdzić, przejdźmy do następnych pytań:

• Czy masz założony profil na Facebooku/Instagramie/YouTubie/itp.?
• Czy Twoje profile zawierają aktualne informacje, takie jak telefon kontaktowy i godziny otwarcia?
• Czy nie masz w skrzynce wiadomości, które pozostały bez odpowiedzi?
• Czy regularnie dodajesz tam treści?
• Czy odpowiadasz na komentarze?

Mamy kolejny informacje o tym, jaka jest sytuacja. Przejdźmy zatem dalej.

Reklamy płatne (Facebook Ads, Google Ads)

Jeśli w którymś z poprzednich punktów widzisz, że jest sporo do naprawy, to ten punkt prawdopodobnie u Ciebie nie działa prawidłowo. Dlaczego? Zazwyczaj do momentu uruchomienia pierwszych reklam układamy swój marketing na tyle, aby dobrze funkcjonowały podstawy, a dopiero wtedy pozyskujemy nowych pacjentów. Jeśli jednak prowadzisz działania reklamowe, musisz skupić się bezpośrednio na panelu analitycznym. Pytania, które możesz sobie zadać, to na przykład:

• Czy stawka za dotarcie do potencjalnego pacjenta jest wyższy, czy niższy niż poprzednio?
• Czy liczba pacjentów w tym miesiącu wzrosła?
• Czy ranking mojej reklamy jest zadowalający?
• Czy moje reklamy są odpowiednio zoptymalizowane?

Kolejny punkt zaliczony. Przechodzimy do następnych.

Kolejne narzędzia

Co jeśli zostały Ci jeszcze jakieś narzędzia na liście, które nie mają opisu? Jak wspomniałem, ciężko byłoby wymienić wszystkie działania, jednak na pewno dasz sobie radę. Zastanów się nad nimi w taki sam sposób i opisz, jaka jest Twoja obecna sytuacja. Jeśli z czymś masz problem, to nie krępuj się pytać – kontakt znajdziesz na dole artykułu.

Wiem już, co muszę wyleczyć – co dalej?

Audyt mamy już za sobą. Brawo! Jesteś już dalej, niż spora część Twojej konkurencji, która wciąż nie jest świadoma, w jakiej jest sytuacji. Wyniki swojej analizy możesz umieścić w miejscu, w którym bywasz najczęściej, aby pamiętać, co jest do zrobienia. To będzie Twój marketingowy kompas. 

Następnym krokiem będzie uzdrowienie zbadanych obszarów. Jednak o tym, jak się do tego zabrać i jakie będą nasze kolejne kroki, dowiesz się z następnego artykułu.

Nie chcesz przegapić następnego artykułu?

Dołącz do naszego bezpłatnego newslettera, w którym będziemy Cię informować o dodaniu nowych artykułów, które pomogą Ci rozwijać marketing w Twoim gabinecie. Nawiasem mówiąc, cieszy mnie fakt, że po ostatnim artykule pojawili się już pierwsi zapisani 🙂

https://www.upclinic.pl/newsletter

Z newslettera dowiesz się m.in.:

• Od czego zacząć marketing stomatologiczny?
• Jak dbać o wizerunek gabinetu stomatologicznego?
• Od czego zacząć pozyskiwanie pacjentów?
• Które z działań delegować i jak?
• Jak działa reklama gabinetu stomatologicznego i jak ją wykorzystać?
• Kiedy warto zdecydować się na agencję marketingową?

Potrzebujesz indywidualnej pomocy?

Prowadzimy bezpłatne konsultacje z właścicielami i menedżerami gabinetów, aby pomóc im skutecznie prowadzić marketing. Link do konsultacji znajdziesz tutaj: https://calendly.com/upclinic-kamil/konsultacje

Kamil Gontarski


POWIĄZANE ARTYKUŁY

higienistka stomatologiczna1
Czego higienistki stomatologiczne nie lubią w pacjentach? Asysta

Higienistki stomatologiczne cenią i szanują swoich pacjentów, a także wykazują wobec nich wiele zrozumienia i empatii. Nie znaczy to jednak, że nie ma zachowań pacjentów, które trudno im zaakceptować. W amerykańskim serwisie Dentistry IQ temat ten zg...

marketing
Postaw na marketing w Twoim gabinecie stomatologicznym! Lekarz

W amerykańskim serwisie stomatologicznym DrBicuspid.com stały współpracownik portalu i ekspert w dziedzinie marketingu w stomatologii, Rob Medina, proponuje trzy modyfikacje, które może zastosować każdy właściciel praktyki dentystycznej, aby przenieś...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

wirus HIV
Co piąta osoba z wirusem HIV nie wie o swoim zakażeniu Lekarz

Z wirusem HIV żyje w Polsce około 20 tys. osób, jednak około 20% nie wie o swoim zakażeniu, a 16% osób, które odebrały pozytywny wynik testu, nie podejmuje leczenia – wykazały badania Buddy Polska. Według danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publiczn...

Up clinic artykul 3
Jak wyleczyć marketing internetowy w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

W dzisiejszym artykule dowiesz się, jak stawiać pierwsze kroki i zacząć rozwijać marketing w gabinecie stomatologicznym. Zobaczysz, jakie obszary należy rozwijać w pierwszej kolejności, jakie działania są priorytetowe i co zrobić, jeśli nie masz czas...

druk 3D
Z czego można wydrukować w 3D implant kości? Lekarz

Nad bioaktywnym materiałem, z którego możliwe będzie drukowanie implantów kości dopasowanych do indywidualnych potrzeb danego pacjenta – zwłaszcza kości twarzoczaszki – pracują naukowcy z Politechniki Krakowskiej. O implancie przypominającym natural...

Linkhouse
Marketing gabinetu stomatologicznego - jak robić to małym kosztem? Lekarz

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...

Up clinic artykul 4
Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?! Lekarz

Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...