Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Powstał Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Powstał Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety

Powstał Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety

Organizacje zrzeszające producentów suplementów diety wypracowały wspólnie Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Branża opracowała samoregulację, by uporządkować i wprowadzić wysokie standardy dotyczące sposobu komunikacji, promocji oraz reklamy. Ma ona zapewnić konsumentowi rzetelną i jasną informację dotyczącą tej kategorii produktów spożywczych.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety to zbiór dobrych praktyk w zakresie reklamy i odpowiedź branży na dyskusje dotyczące reklam produktów oraz ich odbioru przez konsumentów. Główny problem, jaki dostrzegali zarówno decydenci, jak i branża suplementów diety, to brak zrozumienia przez konsumentów różnicy między suplementem diety a lekiem. Sytuacja wymagała, aby branża sama zadbała o właściwy sposób komunikacji, a także o edukację konsumenta w tym zakresie. Jednocześnie, ministerstwo zdrowia i instytucje kontrolujące rynek suplementów już od dłuższego czasu oczekiwały uporządkowania kwestii reklam suplementów diety. Wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda jakiś czas temu zapowiedział m.in. surowe kary finansowe za publikowanie nieprawdziwych informacji w reklamach.

Autoregulacja wprowadza standardy uszczegóławiające obecnie obowiązujące przepisy prawa. W Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety znalazły się rozwiązania ukierunkowane na zwiększenie świadomości konsumentów oraz na uporządkowanie sposobu komunikacji reklamowej, a branża otrzymała narzędzia do eliminowania reklam naruszających zaufanie do tej kategorii produktów. Firmy będące członkami inicjatorów autoregulacji posiadają około 80% udziałów w rynku reklam suplementów diety.

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety – co zawiera?

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety zawiera szereg zapisów, które wzmacniają obowiązujące przepisy prawa i nakładają na reklamodawców dodatkowe obowiązki w tym zakresie. Jak będą wyglądać nowe reklamy suplementów diety? Kodeks wprowadza m.in. ustanowienie obowiązku umieszczania nazwy kategorii „suplement diety” w reklamie w prawym dolnym rogu. Ułatwi to identyfikację produktu konsumentowi. W reklamach radiowych pojawi się natomiast obowiązek dwukrotnego zaznaczenia nazwy kategorii. W Kodeksie wprowadzono również zakaz wykorzystywania wizerunku lub rekomendacji lekarza czy farmaceuty, a także zakaz odnoszenia się w reklamie do chorób, sugerując właściwości lecznicze produktu.

Wypracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety było wynikiem kilkumiesięcznych negocjacji w środowisku branżowym. Według regulatora, pozytywne sygnały z rynku, świadczące o skuteczności autoregulacji, mogą być podstawą do ograniczania zamiaru wprowadzania dodatkowych regulacji w tym zakresie.

Jakie leki przeciwbólowe polecać pacjentom? Wskazówek na ten temat udziela dr n. med. Joanna Kusowska, specjalista chorób wewnętrznych, farmakolog kliniczny z Gabinetu Konsultacyjnego „Good Clinical Practice” w Łodzi.

AF

Fot. eliasfalla, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Zęby jak perły, czyli piękno starej prasowej reklamy Lekarz

Tym razem przedmiotem rozważań będą ponad stuletnie amerykańskie reklamy zachęcające do dbania o zęby. Rubifoam to nie piana, jak nazwa mogłaby wskazywać, a nawet nie pasta lub proszek. Zwany z francuska „dentifrice” Rubifoam to płyn o nieznanym dz...

sterylizator do szczoteczek - Dentonet.pl
Powstał domowy sterylizator do szczoteczek do zębów Asysta

Marka Oclean zaprezentowała swój pierwszy domowy sterylizator do szczoteczek do zębów. Można go kupić w serwisie Aliexpress. Urządzenie ma wymiary 12,1 x 6,7 x 5,6 cm, a jego obudowa wykonana została z tworzywa sztucznego. We wnętrzu sterylizatora z...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
"Nie jesteśmy w stanie wykonać umów, część praktyk nie przetrwa" Lekarz

Prezes NFZ-u podpisał zarządzenie zmieniające wycenę punktową niektórych świadczeń stomatologicznych, głównie z zakresu endodoncji. Zdaniem Andrzeja Cisły – wiceprezesa Naczelnej Izby Lekarskiej – są to zmiany niedostateczne. Dentyści współpracujący ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 a prowadzenie praktyk w stomatologii – ankieta od NRL Lekarz

Komisja stomatologiczna Naczelnej Rady Lekarskiej zachęca dentystów do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej wpływu pandemii koronawirusa na prowadzenie praktyk stomatologicznych. – Jesteśmy liczną grupą zawodową. COVID-19 to nowe wyzwanie, prze...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres