Nowe sposoby na przyciągnięcie pacjentów do gabinetu stomatologicznego
Nowe sposoby na przyciągnięcie pacjentów do gabinetu stomatologicznego
Lekarze stomatolodzy poszukują coraz to nowych sposobów na pozyskanie pacjentów i ich wierność gabinetowi. Okazuje się jednak, że niektóre rozwiązania są prostsze niż moglibyśmy się spodziewać. Okazuje się bowiem, że ogromne znaczenie ma odpowiedni zapach i dźwięk. Badania wykazują, że oddziaływanie na zmysły pacjenta powoduje, że jego identyfikacja naszego gabinetu może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent – będzie mu się on kojarzył z przyjemnym zapachem i muzyką.
Dotychczas wielu stomatologów, z uwagi na przepisy prawne, rezygnowało z odtwarzania muzyki w gabinetach – obecnie na rynku można znaleźć firmy, które ją udostępniają specjalnie dla gabinetów stomatologicznych (po zamontowaniu odpowiednich dekoderów i opłaceniu niedrogiego abonamentu). Podobnie jest z zapachem – na rynku funkcjonują także firmy, które zapewniają stosowne zapachy do gabinetów stomatologicznych.
Przy niewielkim nakładzie kosztów i wysiłku możemy umilić naszym pacjentom leczenie, sprawić, że nasz gabinet będzie kojarzył im się z przyjemnym miejscem, do którego będą chcieli ponownie zawitać.
BZ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć lekarz dentysta rozpoczynający pracę na własny rachunek. Lokal przeznaczony na gabinet musi nie tylko spełniać szereg wymogów technicznych, ale również ...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...
Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...
Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...
Rabaty to popularna i nierzadko skuteczna strategia marketingowa, często stosowana także przez gabinety stomatologiczne, aby przyciągnąć nowych pacjentów. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy obniżanie cen usług to naprawdę najlepszy sposób na przy...
W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...