Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

Niewidomy mężczyzna musi osobiście rejestrować się u stomatologa

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Niewidomy mężczyzna musi osobiście rejestrować się u stomatologa

Niewidomy mężczyzna musi osobiście rejestrować się u stomatologa

Niewidomy pacjent chciał telefonicznie umówić się na wizytę u lekarza. Rejestratorka odmówiła, kazała mu stawić się osobiście. Przychodnia złamała prawo – umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia

– Do przychodni Vita-Med. przy ulicy Wejherowskiej w Gdyni zadzwoniłem, by zapisać się do dentysty. Tłumaczyłem rejestratorce, że jestem niewidomy i nie poruszam się sam. Odmówiła – powiedział nam Wiesław Hoffmann. Mężczyzna jest inwalidą pierwszego stopnia. Żeby wyleczyć ząb, musi umówić się z przewodnikiem, który zawiezie go na miejsce, poczeka do końca wizyty i odwiezie do domu.

Osobista rejestracja w przychodni oznacza, że przewodnik będzie mu potrzebny dwukrotnie: za pierwszym razem już około godz. 6.30 – o tej porze pacjent powinien stawić się przed przychodnią.

– Niestety, pacjenci, którzy chcą zapisać się u nas do dentysty, przychodzą tak wcześnie – powiedziała "Gazecie" Krystyna Czyżewska, pomoc stomatologiczna w gdyńskiej przychodni. – Muszą rejestrować się osobiście, bo mamy bardzo małe limity z Funduszu Zdrowia. Zaczynamy zapisy około siódmej, chorzy z kolejki mają pierwszeństwo.

Czy dla niewidomego pacjenta nie można zrobić wyjątku? – Mogliby zapisać mnie na przykład na późniejszy termin, ale też mi odmówiono – mówi pan Hoffmann.Mężczyzna złożył oficjalną skargę w biurze rzecznika praw pacjenta w pomorskim Narodowym Funduszu Zdrowia.

– Sprawa jest prosta – uważa Jadwiga Styczeń, rzecznik praw pacjenta z gdańskiego Funduszu. – Przychodnia zawarła z nami umowę i ma obowiązek rejestrować pacjentów na trzy sposoby: osobiście, przez telefon lub przez osoby trzecie. Jeśli odmawiają rejestracji przez telefon, to łamią umowę z nami. Tak naprawdę wszystko zależy od przyzwoitości pań siedzących w rejestracji.

Arleta Mikulska, dyrektor gdyńskiej przychodni, uważa, że to nieporozumienie: – Przede wszystkim pacjent powinien skontaktować się ze mną, a nie dzwonić do rzecznika. Na pewno bym mu pomogła.

Poza tym, rzeczywiście u nas trudno dostać się do stomatologa, bo mamy mały kontrakt na te usługi. Wyjaśnię sprawę, bo pacjenci też często mijają się z prawdą. Zapewniam, że osobom niepełnosprawnym naprawdę chętnie pomagamy.

 

Alicja Katarzyńska


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dokumentacja medyczna - Dentonet.pl
Udostępnianie dokumentacji medycznej w dobie pandemii Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta, odpowiadając na pytania zgłoszone do jego biura przypomina, że w dobie pandemii koronawirusa placówki, przychodnie i gabinety nie mogą nie przestrzegać praw pacjenta w zakresie udostępniania dokumentacji medycznej. Rzecznik P...

Dentysta na NFZ - Dentonet.pl
Województwo pomorskie: czynne gabinety stomatologiczne Pacjent

Z danych udostępnionych przez Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ-u wynika, że w województwie pomorskim pomocy udziela pacjentom 330 gabinetów stomatologicznych współpracujących z Funduszem. Lista opublikowana przez NFZ jest na bieżąco aktualizowana – 1...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u czynna całą dobę Pacjent

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby, w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta of...

ROZWIŃ WIĘCEJ
O co pytają pacjenci w NFZ? Protezy, ekstrakcje, wizyty Lekarz

Lista najczęstszych pytań dotyczących stomatologii skierowanych do Narodowego Funduszu Zdrowia przez pacjentów może być dla lekarzy wskazówką. Jakich wątpliwości pacjenci mają najwięcej? Co ich interesuje? Poniżej cytujemy kilka pytań dotyczących naj...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta od NFZ-u Pacjent

13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.800 190 590 to dotychczasowy numer bez...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres