Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie – tu cytat – deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. Miało to miejsce podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka”.

NFZ deklaruje, że budowanie pozytywnego wizerunku, staranność językowa, ale również dbałość o wysoką zrozumiałość przekazów to jeden z priorytetów Funduszu. – Upraszczanie języka komunikacji z klientami cieszy się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko w administracji publicznej, ale także wśród firm komercyjnych. Badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie, a nawet potrafi przynieść konkretne oszczędności finansowe – przekonują przedstawiciele płatnika.

W Centrali NFZ powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka, zaczynając od pism kierowanych do pacjentów, przez stronę internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

– Powołamy korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie – zapowiada prezes Niedzielski, p.o. prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Prezes dodaje, że deklaracja to pierwszy, ważny krok na drodze do lepszych relacji z pacjentami, bo „jako organizacja mamy tu sporo pracy do wykonania”. Trudno się z tym nie zgodzić. Miejmy nadzieję, że na deklaracjach się skończy.

Może warto też pomyśleć o lepszej komunikacji ze świadczeniodawcami?


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Adam Niedzielski - Dentonet.pl
Adam Niedzielski oficjalnie objął resort zdrowia Lekarz

Prezydent Andrzej Duda 26 sierpnia powołał na urząd ministra zdrowia dr. nauk ekonomicznych Adama Niedzielskiego. Wręczenia powołania odbyło się w Pałacu Prezydenckim. – Chciałbym podziękować odchodzącym ministrom – profesorowi Szumowskiemu i profes...

Adam Niedzielski - Dentonet.pl
Adam Niedzielski będzie nowym ministrem zdrowia Lekarz

Premier Mateusz Morawiecki przedstawił opinii publicznej kandydatury ministrów odpowiedzialnych za służbę zdrowia i politykę zagraniczną. Na czele ministerstwa zdrowia stanie Adam Niedzielski – prezes NFZ-u, natomiast nowym szefem dyplomacji zostanie...

NFZ kontrole w I półroczu - Dentonet.pl
Eksperci: Mniej składek wpłynie do NFZ-u w najbliższym czasie Lekarz

– W najbliższym czasie możemy spodziewać się zwolnień, a płace pracowników nie będą rosły tak szybko, jak można było oczekiwać przed pandemią, co oznacza, że mniej składek zasili budżet Narodowego Funduszu Zdrowia – mówi w rozmowie z agencją Newseria...

ROZWIŃ WIĘCEJ
planowe leczenie - Dentonet.pl
Kiedy powrót do pełnej dostępności świadczeń zdrowotnych? Lekarz

Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia powołał grupę ekspertów, która zajmie się opracowaniem mapy drogowej powrotu do pełnej dostępności świadczeń medycznych dla pacjentów po czasie epidemii. Pierwszym zadaniem zespołu będzie sprawdzenie, jak obecnie w...

dentobus - Dentonet.pl
NFZ sfinansuje świadczenia stomatologiczne dla chorych na COVID-19 Lekarz

Narodowy Fundusz Zdrowia zapewnił finansowanie doraźnych świadczeń stomatologicznych dla pacjentów chorych na COVID-19 i podejrzewanych o zakażenie. Na mocy ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdzi...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres