Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

NFZ obiecuje „prosty język” w komunikacji z pacjentem

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie – tu cytat – deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. Miało to miejsce podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka”.

NFZ deklaruje, że budowanie pozytywnego wizerunku, staranność językowa, ale również dbałość o wysoką zrozumiałość przekazów to jeden z priorytetów Funduszu. – Upraszczanie języka komunikacji z klientami cieszy się coraz większym zainteresowaniem, nie tylko w administracji publicznej, ale także wśród firm komercyjnych. Badania pokazują, że prosty język wprost przekłada się na większe zaufanie klientów do instytucji, wpływa na jej lepsze postrzeganie, a nawet potrafi przynieść konkretne oszczędności finansowe – przekonują przedstawiciele płatnika.

W Centrali NFZ powstaje specjalny zespół, który zajmie się wprowadzaniem zasad prostego języka, zaczynając od pism kierowanych do pacjentów, przez stronę internetową Funduszu, po komunikację bezpośrednią na salach obsługi pacjentów.

– Powołamy korpus oficerów językowych. Będą to pracownicy, którzy już pracują w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ich zadaniem będzie sprawdzanie pism i korespondencji, która wychodzi z urzędu, by były one napisane w prostej, przystępnej formie – zapowiada prezes Niedzielski, p.o. prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Prezes dodaje, że deklaracja to pierwszy, ważny krok na drodze do lepszych relacji z pacjentami, bo „jako organizacja mamy tu sporo pracy do wykonania”. Trudno się z tym nie zgodzić. Miejmy nadzieję, że na deklaracjach się skończy.

Może warto też pomyśleć o lepszej komunikacji ze świadczeniodawcami?


POWIĄZANE ARTYKUŁY

eWUŚ - Dentonet.pl
eWUŚ informuje o kwarantannie Lekarz

Od 25 marca w systemie eWUŚ udostępniona została informacja o kwarantannie. Dzięki tej zmianie lekarze będą wiedzieć czy pacjent, który zgłosił się na wizytę, nie podlega aktualnie kwarantannie. To zwiększy bezpieczeństwo zarówno personelu medycznego...

konkurs dla higienistek
Czy można zawiesić praktykę w ramach NFZ? A sektor prywatny? Lekarz

Przed dylematem - zawieszać przyjęcia pacjentów czy nie - stoją tysiące lekarzy dentystów w całej Polsce. O rekomendacjach Komisji Stomatologicznej Naczelnej Rady Lekarskiej piszemy TUTAJ. Co z finansowaniem gabinetów w tej kwestii? Przesłaliśmy swo...

wielolekowość - Dentonet.pl
Wielolekowość w Polsce – raport Narodowego Funduszu Zdrowia Lekarz

Aż 1/3 Polaków po 65. roku życia przyjmuje co najmniej 5 leków dziennie. Zażywanie wielu medykamentów jednocześnie, zwane polipragmazją, zwiększa ryzyko wystąpienia groźnych powikłań i wzajemnych interakcji. Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z Naczel...

ROZWIŃ WIĘCEJ
podatek cukrowy - Dentonet.pl
NFZ zbiera poparcie dla wprowadzenia podatku cukrowego Lekarz

Już ponad 500 osób ze środowisk naukowych, przedstawicieli podmiotów leczniczych i organizacji zrzeszających pacjentów podpisało deklarację poparcia dla wprowadzenia "opłaty prozdrowotnej". Chodzi oczywiście o tzw. podatek cukrowy. Przypomnijmy – prz...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres