Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

„Najbardziej dumny jestem z ludzi”. Wywiad z prezesem Olidentu

Brak komentarzy | Publikacja:
„Najbardziej dumny jestem z ludzi”.  Wywiad z prezesem Olidentu

„Najbardziej dumny jestem z ludzi”. Wywiad z prezesem Olidentu

– Wyjątkowe porozumienie i poczucie wspólnego tworzenia czegoś naprawdę cennego sprawiają, że praca jest przyjemnością, a nasze sukcesy jej naturalną konsekwencją – mówi w rozmowie z Dentonetem dr Raimund Kuspiel, prezes Olidentu. To polski producent materiałów stomatologicznych, dostępnych dziś na niemal każdym kontynencie. O zmieniającej się branży i produktach, preferencjach lekarzy oraz dużym projekcie filmowym firmy z prezesem Olidentu rozmawia Piotr Łukaszewicz.

Czym, w Pana ocenie, kierują się zazwyczaj lekarze dentyści przy wyborze producenta materiałów stomatologicznych? Czy chętnie i często zmieniają dostawców? Są otwarci na zmiany w tym zakresie?

Producenci, dystrybutorzy, lekarze, konsumenci – wszyscy nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań. Branża stomatologiczna jest wyjątkowo dynamiczna w tym względzie oraz bardzo wymagająca, stąd większość materiałów dostępnych na rynku jest dobrej jakości. W tak komfortowych okolicznościach lekarze chętnie próbują nowości, więc nie są specjalnie lojalni wobec jednego producenta.

I wcale nas to nie dziwi, a wręcz jest wskazane. Jednak równie często decyzja o zmianie produktu podejmowana jest wyłącznie na podstawie ceny. Należy się wówczas liczyć z brakiem wsparcia merytorycznego czy obniżoną jakością obsługi klienta, a to nie buduje długoterminowych relacji. Olident nigdy nie wybiera drogi na skróty, a nasi odbiorcy to doceniają.

Firma Olident obecna jest na rynku od ponad dwudziestu lat. Branża stomatologiczna przeszła w tym czasie ogromne zmiany, zarówno w zakresie sprzętu, jak i wykorzystywanych materiałów. Czy dzisiejsza stomatologia jest bardzo odległa od tej, w której przyszło Panu zaczynać działalność produkcyjną?

O tak. Kiedy Olident zaczynał swoją działalność liczba firm stomatologicznych na polskim rynku była niewielka. Producenci i dystrybutorzy materiałów stomatologicznych mieli bardzo ograniczone możliwości, więc każdy nowy produkt był natychmiast zauważany w ofercie i chętnie kupowany. Czas przyniósł ogromną konkurencję i dużo wyższe wymagania lekarzy, ale dzięki temu stomatologia jest dziś na nieporównywalnym poziomie. Możemy być dumni z polskich specjalistów z zakresu stomatologii estetycznej czy implantologii, a nasi endodonci należą do europejskich liderów. Może zabrzmi to nieskromnie, ale my, producenci i dystrybutorzy, również się do tego przyczyniliśmy i zamierzamy to kontynuować.

Czym, być może nawet w Pana subiektywnej ocenie, wyróżniają się produkty Olident na konkurencyjnym rynku?

Olident wyróżnia się jako cała marka. Jakość naszych produktów jest niepodważalna, sprawdzona na szeroką skalę, a wyjątkowości dodaje im design opakowań, prezentacja w materiałach informacyjnych i na wystawach branżowych, a także serwis zarówno w relacjach B2C, jak i B2B. To wszystko jest szczególnie doceniane za granicą, stąd eksport stał się dla nas bardzo ważny. Wypracowaliśmy już sobie bardzo stabilną pozycję niemal na każdym kontynencie, a dystrybutorzy z coraz bardziej egzotycznych krajów zgłaszają nam chęć współpracy. To ogromna satysfakcja, na którą jednak, znowu będę nieskromny, sobie zapracowaliśmy.

Być może jest jeden produkt w ofercie, z którego jest Pan dumny w sposób szczególny?

Produkty Olidentu są świetne, ale to, z czego jestem szczególnie dumny, to nie produkt w dosłownym tego słowa znaczeniu. Zespół ludzi, z którymi pracuję, jest moją największą dumą. Wyjątkowe porozumienie i poczucie wspólnego tworzenia czegoś naprawdę cennego, sprawiają, że praca jest przyjemnością. W takich relacjach pomysły same przychodzą do głowy, a sukces jest tego naturalną konsekwencją.

Realizują Państwo duży projekt, o którym pisaliśmy w portalu Dentonet, pod hasłem „Filmowy Olident”. W filmowej formie prezentują Państwo zastosowanie swoich materiałów, pokazują historię firmy oraz nową siedzibę. Zachęcają Państwo też do udziału w konkursie. Skąd pomysł na taki projekt?

Rzeczywiście to był duży projekt i tym bardziej cieszymy się, że udało się go zrealizować w tak wysokiej jakości, bez kompromisów. Film pokazujący historię i dzisiejszą rzeczywistość Olidentu powstał z chęci podsumowania już 22 letniej pracy firmy oraz zaproszenia do nowej siedziby.

Natomiast filmy produktowe to efekt wsłuchiwania się w potrzeby naszych klientów, które nie zawsze są nawet przez nich na głos wypowiadane. Forma filmów dostępnych online, konkursów internetowych, mailingów czy reklam na portalach stomatologicznych to naturalna kolej rzeczy. Otworzyliśmy także sklep internetowy, który już przynosi wymierne korzyści.

Udostępniają Państwo swoim klientom serię rozbudowanych filmów instruktażowych. Wydaje się, że to bardzo trafiona forma edukacji, niezobowiązująca klienta do obecności w określonym czasie czy miejscu. Z jakim odbiorem spotykają się filmy? Czy spełniają założony efekt?

Czasy materiałów drukowanych stają się powoli historią, z różnych względów: ekonomicznych, ekologicznych, jak i postępowych. Wszyscy pracujemy szybciej, brakuje nam czasu nie tylko na spokojne przeglądanie broszur informacyjnych, ale nawet na czytanie instrukcji użycia produktów. Z naszego doświadczenia wynika, że wiele niepowodzeń zabiegowych spowodowanych jest właśnie drobnymi błędami w procedurze. Postanowiliśmy je wskazać w naszych filmach.

To wygodna instrukcja użycia ze sprytnymi drobiazgami, co pozwala szybko usprawnić codzienną pracę w gabinecie. Otrzymujemy mnóstwo pozytywnych opinii o filmach. Doceniają je nie tylko lekarze, ale także nasi kontrahenci, konkurencja i media, choć głównie za granicą. Polska wydaje się cenić bardziej rozwiązania zachodnie, jakby patrzyli za daleko, a przecież tu obok dzieją się rzeczy wyjątkowe. Mam nadzieję, że pewnego dnia nasza pasja i ponadprzeciętność zostaną także docenione lokalnie.

Dziękuję za rozmowę.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

ortodoncja bezestrakcyjna
Arabia Saudyjska: ortodontyczne wybory młodych ludzi Lekarz

Przezroczyste nakładki prostujące typu clear aligner to najbardziej atrakcyjny i najchętniej użytkowany typ aparatu ortodontycznego. Taki wynik przyniosły badania przeprowadzone wśród saudyjskiej młodzieży przez naukowca z Wydziału Stomatologii Uniwe...

aligator
Badania aligatorów pomogą pobudzić odrastanie zębów u ludzi? Lekarz

Dzięki dokładnemu poznaniu procesów odpowiedzialnych za odrastanie zębów u aligatorów możliwe będzie pobudzenie podobnych funkcji u ludzi - informuje "Proceedings of the National Academy of Sciences".Międzynarodowy zespół naukowców z USA, Tajwanu i C...

szczepionka przeciw koronawirusowi - Dentonet.pl
Do 2022 r. możliwe zaszczepienie wszystkich ludzi Lekarz

Na świecie podano już ponad 670 mln dawek szczepionek przeciwko SARS-CoV-2. W Polsce liczba szczepień przekroczyła 6,6 mln, z czego prawie 4,6 mln to szczepienia jedną dawką, a 2 mln – dwiema dawkami. WHO ocenia, że do 2022 r. zaszczepieni zostaną ju...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Olident 1
Nominacji nie było, ale Oskar już jest! Historia filmowego Olidentu Lekarz

Minęło sporo czasu nim pomysł stworzenia tych wyjątkowych filmów instruktażowych zmienił się w konkretne działanie. Sama koncepcja też przechodziła swoje metamorfozy. I bardzo dobrze, bo w efekcie powstało 19 wartościowych filmów, które są już tłumac...

IV Tydzień Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi - Dentonet.pl
Jestem czujny onkologicznie - akcja społeczna podczas targów Krakdent Lekarz

Rak jamy ustnej to choroba groźna i podstępna, która w każdym budzi niepokój. Tymczasem z powodu braku należytej czujności choroba wykrywana jest najczęściej w III i IV stopniu zaawansowania. Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej, który obchodziliśmy 20...

Jestemczujny2
Krakdent: akcja społeczna #Jestem czujny onkologicznie Lekarz

W trakcie targów stomatologicznych Krakdent 2019 odbywa się akcja profilaktyczna #Jestem Czujny Onkologicznie, która ma promować wśród lekarzy dentystów czujność onkologiczną. Na stoiskach ośmiu firm odbywają się badania kliniczne oraz przesiewowe po...

Adam Niedzielski - Dentonet.pl
Adam Niedzielski prezesem Narodowego Funduszu Zdrowia Lekarz

Minister zdrowia Łukasz Szumowski, po uzyskaniu pozytywnej opinii rady Narodowego Funduszu Zdrowia, powołał Adama Niedzielskiego na stanowisko prezesa NFZ-u.Adam Niedzielski jest ekonomistą i menedżerem specjalizującym się w zarządzaniu finansami ora...

pasta - Dentonet.pl
UK: 100 000 tub pasty dla najbardziej potrzebujących Lekarz

W każdym społeczeństwie, nie wykluczając wysokorozwiniętych, żyją ludzie, którzy samodzielnie nie są w stanie zaspokoić swoich potrzeb – także tych medycznym, a przy tym nie mają świadomości roli, jaką dla prawidłowego funkcjonowania organizmu odgryw...

Olczak Kowalczyk
Prof. Dorota Olczak-Kowalczyk będzie prezesem PTSD Lekarz

Pod koniec maja w Kazimierzu Dolnym odbyło się Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej. W trakcie obrad udzielono absolutorium ustępującemu zarządowi oraz radzie nadzorczej, a także wybrano nowe władze. Pre...

Tomasz Dzieciątkowski
Szczepienia co roku, a może rzadziej? "Jestem optymistą" Lekarz

Wciąż nie wiadomo, ile czasu trwać będzie poszczepienna ochrona przed COVID-19 i jak często te szczepienia będzie trzeba powtarzać. Trwają badania, ale ... - Jestem w tym temacie ostrożnym optymistą - mówi w rozmowie z Dentonetem wirusolog, dr hab. n...

koronawirus - Dentonet.pl
WHO: transmisja SARS-CoV-2 za sprawą młodych ludzi Lekarz

Takeshi Kasai, przewodniczący Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w rejonie Zachodniego Pacyfiku, powiedział, że pandemia koronawirusa w coraz większym stopniu rozwija się za sprawą ludzi młodych, nieświadomych swojej infekcji. Jak informuje PAP, zd...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji