Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Publikacja:
Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Dental Defence Union (DDU) jest częścią MDU (Medical Defence Union) – organizacji powstałej w 1885 roku i zajmującej się doradztwem oraz prawnym wsparciem brytyjskich medyków.

Stomatologiczny oddział MDU, czyli DDU to nie tylko stomatologiczna „samoobrona”, ale profesjonalne doradztwo i porady prawne, tudzież porady, jak stomatologicznych reklamacji unikać i im zapobiegać.

Niedawno DDU opublikował informację na temat reklamacji składanych przez pacjentów na leczenie stomatologiczne.

Ogółem w I kw. br. angielscy pacjenci poskarżyli się na swojego dentystę 415 razy. Trzecia część tych skarg dotyczyła niezadowolenia z wyników leczenia.

Najczęstsze powody skarg pacjentów to: brak lub spóźniona diagnoza, dotycząca głównie próchnicy (60 przypadków), słaba komunikacja i nieuprzejmość dentysty (50), złe dopasowanie koron (35 przypadków) oraz wypełnień (30).

Inne zarzuty stawiane dentystom to m.in.:

  • złe dopasowanie lub łamanie się protez (22),
  • wysokość opłat (18),
  • nieprawidłowo przeprowadzone leczenie kanałowe (17) lub ortodontyczne (13),
  • powikłania pozabiegowe (14 przypadków).

W zdecydowanej większości (405 przypadków) zarzuty stawiane były stomatologom i tylko 10 z nich dotyczyło personelu pomocniczego (głównie higienistek).

Około 70 zażaleń dotyczyło młodych lekarzy, z czego dwa leczenia kanałowego. DDU zaleca, aby młodzi stażem stomatolodzy nie podejmowali się zabiegów, które przekraczają ich kompetencje i umiejętności.

Debbie Herbst, która zebrała i analizowała skargi pacjentów, powiedziała: – Zaledwie kilka przypadków reklamacji odnosiło się do technicznych aspektów zabiegu, wiele dotyczyło niezadowolenia pacjenta z wyników leczenia. Ważne jest, aby przed zabiegiem pacjent był dokładnie poinformowany i rozumiał, czego może oczekiwać po leczeniu. Powinno to być również odnotowane w jego dokumentacji.

I dodaje: – Jeśli pacjent składa skargę lub reklamację, to bardzo ważna jest profesjonalna reakcja. Jeśli pacjent odczuwał niepokój lub dyskomfort lub jeśli nie wszystko poszło po jego myśli, to istotne są przeprosiny. Należy wyjaśnić, jakie w danym przypadku kroki zaradcze zostaną podjęte i ewentualnie zaoferować częściową lub całkowitą refundację leczenia.

– Z doświadczenia DDU wynika, że większość typu spraw daje się załatwić na poziomie praktyki stomatologicznej – podsumowuje Debbie Herbst.

 

źródło: DDU

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wiertla i pacjent
O co pytają pacjenci w NFZ? Protezy, ekstrakcje, wizyty Lekarz

Lista najczęstszych pytań dotyczących stomatologii skierowanych do Narodowego Funduszu Zdrowia przez pacjentów może być dla lekarzy wskazówką. Jakich wątpliwości pacjenci mają najwięcej? Co ich interesuje? Poniżej cytujemy kilka pytań dotyczących naj...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
COVID-19 w USA: pacjenci systematycznie wracają do dentysty Lekarz

Mimo dalszego rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2 w USA, liczba pacjentów zgłaszających się do gabinetów dentystycznych systematycznie rośnie. Dzieje się tak, choć dzienna liczba potwierdzonych nowych przypadków COVID-19 utrzymuje się na bardzo wysokim...

opieka stomatologiczna w Anglii - Dentonet.pl
UK: pacjenci z mniejszości etnicznych mniej usatysfakcjonowani Lekarz

Pacjenci brytyjskich gabinetów stomatologicznych wywodzący się z mniejszości etnicznych podają znacząco niższy poziom satysfakcji z przeprowadzonego leczenia niż osoby rasy białej. Takie wnioski płyną z opublikowanego w tym miesiącu raportu przygotow...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Pacjenci: kluczowe znaczenie komunikacji z dentystą Lekarz

Lekarze dentyści na pierwszym miejscu stawiają zwykle swoje umiejętności kliniczne, ale pacjenci mogą nieco inaczej postrzegać pracę stomatologów – w większym stopniu zwracają uwagę na to, czy lekarz buduje przyjazną atmosferę, w której pacjent czuje...

volodymyr hryshchenko XLNo 18vqDg unsplash
Gabinety wprowadzają dodatkowe opłaty, pacjenci krytykują Lekarz

Jak poinformował portal Bankier.pl, niektóre gabinety stomatologiczne w czasie pandemii koronawirusa doliczają do standardowych rachunków za leczenie dodatkowe opłaty, które mają pokrywać zwiększone koszty środków ochrony osobistej. Opłata taka może ...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: pacjenci wciąż skarżą się na leczenie stomatologiczne Lekarz

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...

uśmiech
Dzięki wideorozmowom pacjenci zobaczyli swój uśmiech Pacjent

Choć żyjemy w czasach powszechnie wykonywanych selfie, wielu z nas nie lubi być fotografowanymi, nie przepada też za oglądaniem własnych zdjęć. Czasem jednak sytuacja zmusza nas do obserwowania własnego wizerunku – jak obecnie, podczas udziału w służ...

telefoniczna informacja pacjenta - Dentonet.pl
Na co pacjenci skarżą się do Rzecznika Praw Pacjenta? Lekarz

W kwietniu pracownicy Rzecznika Praw Pacjenta odebrali łącznie prawie 12 000 połączeń i na ich podstawie interweniowali w 1504 przypadkach. Pacjenci skarżą się m.in. na problemy z kontaktem telefonicznym z przychodnią, dostęp do leków dla dzieci i se...

implant 1527310 960 720
"Zawsze są pacjenci, którzy nie mogą czekać" [WYWIAD] Lekarz

O prowadzeniu praktyki stomatologicznej w pierwszych dniach epidemii SARS-CoV-2 z dr. n. med. Tomaszem Marią Kerczem rozmawia Tomasz Hankiewicz. Panie Doktorze, trawestując tytuł powieści Gabriela G. Marqueza, jak wygląda stomatologia w czasach zara...