Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza


Na co skarżą się angielscy pacjenci?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Dental Defence Union (DDU) jest częścią MDU (Medical Defence Union) – organizacji powstałej w 1885 roku i zajmującej się doradztwem oraz prawnym wsparciem brytyjskich medyków.

Stomatologiczny oddział MDU, czyli DDU to nie tylko stomatologiczna „samoobrona”, ale profesjonalne doradztwo i porady prawne, tudzież porady, jak stomatologicznych reklamacji unikać i im zapobiegać.

Niedawno DDU opublikował informację na temat reklamacji składanych przez pacjentów na leczenie stomatologiczne.

Ogółem w I kw. br. angielscy pacjenci poskarżyli się na swojego dentystę 415 razy. Trzecia część tych skarg dotyczyła niezadowolenia z wyników leczenia.

Najczęstsze powody skarg pacjentów to: brak lub spóźniona diagnoza, dotycząca głównie próchnicy (60 przypadków), słaba komunikacja i nieuprzejmość dentysty (50), złe dopasowanie koron (35 przypadków) oraz wypełnień (30).

Inne zarzuty stawiane dentystom to m.in.:

  • złe dopasowanie lub łamanie się protez (22),
  • wysokość opłat (18),
  • nieprawidłowo przeprowadzone leczenie kanałowe (17) lub ortodontyczne (13),
  • powikłania pozabiegowe (14 przypadków).

W zdecydowanej większości (405 przypadków) zarzuty stawiane były stomatologom i tylko 10 z nich dotyczyło personelu pomocniczego (głównie higienistek).

Około 70 zażaleń dotyczyło młodych lekarzy, z czego dwa leczenia kanałowego. DDU zaleca, aby młodzi stażem stomatolodzy nie podejmowali się zabiegów, które przekraczają ich kompetencje i umiejętności.

Debbie Herbst, która zebrała i analizowała skargi pacjentów, powiedziała: – Zaledwie kilka przypadków reklamacji odnosiło się do technicznych aspektów zabiegu, wiele dotyczyło niezadowolenia pacjenta z wyników leczenia. Ważne jest, aby przed zabiegiem pacjent był dokładnie poinformowany i rozumiał, czego może oczekiwać po leczeniu. Powinno to być również odnotowane w jego dokumentacji.

I dodaje: – Jeśli pacjent składa skargę lub reklamację, to bardzo ważna jest profesjonalna reakcja. Jeśli pacjent odczuwał niepokój lub dyskomfort lub jeśli nie wszystko poszło po jego myśli, to istotne są przeprosiny. Należy wyjaśnić, jakie w danym przypadku kroki zaradcze zostaną podjęte i ewentualnie zaoferować częściową lub całkowitą refundację leczenia.

– Z doświadczenia DDU wynika, że większość typu spraw daje się załatwić na poziomie praktyki stomatologicznej – podsumowuje Debbie Herbst.

 

źródło: DDU

 



POWIĄZANE ARTYKUŁY

dziecko w gabinecie - Dentonet.pl
Dziecko w twoim gabinecie: 5 porad, które usprawnią wizytę Lekarz

Wielu lekarzy dentystów obawia się przyjmować dzieci. Zakładają, że nie poradzą sobie z płaczem, napadami złości i brakiem współpracy malucha, który nijak nie chce zrozumieć, że leczenie służy jego zdrowiu. Oczywiście wskazane są wizyty adaptacyjne, ...

e-recepta - Dentonet.pl
106 mln e-recept od maja 2018 roku, czas na e-skierowanie Lekarz

8 stycznia br. e-recepta zastąpiła tradycyjną papierową receptę. Od maja 2018 r. (od początku pilotażu) wystawiono już ponad 106 mln elektronicznych recept, z tego ponad 40 mln tylko w ciągu pierwszego miesiąca jej obowiązywania. W tym czasie najwięc...

turystyka stomatologiczna - Dentonet.pl
Obcokrajowcy leczą zęby w Polsce - atutem głównie niskie ceny Lekarz

Turystyka stomatologiczna w Polsce nabiera rozmachu. Z roku na rok polskie gabinety odwiedza coraz więcej Niemców, Brytyjczyków a nawet Skandynawów. Cudzoziemców przyciągają niższe ceny, wysoka jakość leczenia oraz nowocześnie wyposażone, komfortowe ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
kontrole nieprawidłowości - Dentonet.pl
NFZ: dużo nieprawidłowości w leczeniu stomatologicznym Lekarz

Od I do III kwartału do oddziałów wojewódzkich NFZ-u wpłynęło łącznie 796 zgłoszeń o nieprawidłowościach. Najwięcej – bo 36,5% (291 zgłoszeń) – dotyczyło leczenia stomatologicznego. Jak wynika z opublikowanego właśnie przez centralę NFZ-u raportu, 36...

zgoda pacjenta na leczenie - Dentonet.pl
Zgoda pacjenta na leczenie pomaga w diagnostyce i terapii Lekarz

Wyrażenie przez pacjenta zgody na wykonanie procedury medycznej to nie tylko zwykła formalność, pomaga też w diagnostyce i terapii – przekonuje dr Piotr Lodziński z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.Zgodę pacjenta na przeprowadzenia badania, zabi...

powikłania po leczeniu - Dentonet.pl
Powikłania w implantologii? Czasem winny jest pacjent, ale… Lekarz

To prawda, że w pewnych przypadkach za powikłania w leczeniu implantologicznym odpowiada pacjent. - Lekarz dentysta musi zadać sobie jednak pytanie, czy odpowiednio go wyedukował. Jeśli chodzi o powikłania czysto lekarskie, one są z kolei często ... ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres