Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza


Na co skarżą się angielscy pacjenci?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Na co skarżą się angielscy pacjenci?

Dental Defence Union (DDU) jest częścią MDU (Medical Defence Union) – organizacji powstałej w 1885 roku i zajmującej się doradztwem oraz prawnym wsparciem brytyjskich medyków.

Stomatologiczny oddział MDU, czyli DDU to nie tylko stomatologiczna „samoobrona”, ale profesjonalne doradztwo i porady prawne, tudzież porady, jak stomatologicznych reklamacji unikać i im zapobiegać.

Niedawno DDU opublikował informację na temat reklamacji składanych przez pacjentów na leczenie stomatologiczne.

Ogółem w I kw. br. angielscy pacjenci poskarżyli się na swojego dentystę 415 razy. Trzecia część tych skarg dotyczyła niezadowolenia z wyników leczenia.

Najczęstsze powody skarg pacjentów to: brak lub spóźniona diagnoza, dotycząca głównie próchnicy (60 przypadków), słaba komunikacja i nieuprzejmość dentysty (50), złe dopasowanie koron (35 przypadków) oraz wypełnień (30).

Inne zarzuty stawiane dentystom to m.in.:

  • złe dopasowanie lub łamanie się protez (22),
  • wysokość opłat (18),
  • nieprawidłowo przeprowadzone leczenie kanałowe (17) lub ortodontyczne (13),
  • powikłania pozabiegowe (14 przypadków).

W zdecydowanej większości (405 przypadków) zarzuty stawiane były stomatologom i tylko 10 z nich dotyczyło personelu pomocniczego (głównie higienistek).

Około 70 zażaleń dotyczyło młodych lekarzy, z czego dwa leczenia kanałowego. DDU zaleca, aby młodzi stażem stomatolodzy nie podejmowali się zabiegów, które przekraczają ich kompetencje i umiejętności.

Debbie Herbst, która zebrała i analizowała skargi pacjentów, powiedziała: – Zaledwie kilka przypadków reklamacji odnosiło się do technicznych aspektów zabiegu, wiele dotyczyło niezadowolenia pacjenta z wyników leczenia. Ważne jest, aby przed zabiegiem pacjent był dokładnie poinformowany i rozumiał, czego może oczekiwać po leczeniu. Powinno to być również odnotowane w jego dokumentacji.

I dodaje: – Jeśli pacjent składa skargę lub reklamację, to bardzo ważna jest profesjonalna reakcja. Jeśli pacjent odczuwał niepokój lub dyskomfort lub jeśli nie wszystko poszło po jego myśli, to istotne są przeprosiny. Należy wyjaśnić, jakie w danym przypadku kroki zaradcze zostaną podjęte i ewentualnie zaoferować częściową lub całkowitą refundację leczenia.

– Z doświadczenia DDU wynika, że większość typu spraw daje się załatwić na poziomie praktyki stomatologicznej – podsumowuje Debbie Herbst.

 

źródło: DDU

 



POWIĄZANE ARTYKUŁY

profilaktyka onkologiczna - Dentonet.pl
Opieka stomatologiczna nad pacjentami onkologicznymi Lekarz

Jakie są wskazania do usuwania ognisk infekcji z jamy ustnej w czasie przygotowania do leczenia onkologicznego? Czy i jakie zabiegi stomatologiczne można przeprowadzać w trakcie chemioterapii? Kiedy po zakończeniu terapii onkologicznej można rozpoczą...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: pacjenci wciąż skarżą się na leczenie stomatologiczne Lekarz

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

ROZWIŃ WIĘCEJ
endodoncja
Leczenie endodontyczne? To zawsze pacjent "godzinny" Lekarz

– Pacjent endodontyczny to zawsze pacjent godzinny. Pośpiech jest złym doradcą, a jego konsekwencją może być m.in. niedokładne płukanie kanałów. Ten błąd zdarza się w gabinetach. Wykładowcy na konferencjach i szkoleniach podkreślają wagę szczegółoweg...

lekarz dentysta
Rzecznik Praw Pacjenta: niewiele skarg na pracę dentystów Lekarz

Zespół ekspertów opracował i zaprezentował raport, będący podsumowaniem ostatnich czterech lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Jedynie 4% skarg zgłaszanych przez infolinię dotyczyło leczenia stomatologicznego.Od dziesięciu lat u Rze...

nadwrazliwość
O prawnych konsekwencjach nadwrażliwości pozabiegowej Lekarz

O tym, z jakimi konsekwencjami musi się liczyć stomatolog, któremu pacjent zarzuci powikłanie w postaci nadwrażliwości pozabiegowej, rozmawiamy z Anetą Naworską, adwokatem, specjalistką z zakresu prawa rodzinnego oraz medycznego. Aneta Naworska będzi...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres