Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Media tradycyjne czy social media – co wybiera pacjent z pokolenia Y?

1 komentarz | Publikacja:
Media tradycyjne czy social media – co wybiera pacjent z pokolenia Y?

Media tradycyjne czy social media – co wybiera pacjent z pokolenia Y?

Jakie kanały komunikacji warto wybrać, by komunikować się z millenialsami – grupą pacjentów urodzonych po 1980 roku?

Generacja Y, zwana millenialsami, to współcześni 20- i 30-latkowie. Urodzeni w latach 1980-2000 określani są pokoleniem informacyjnym – bez problemu korzystają z Interenetu, potrafią zrewidować wiedzę na interesujące ich tematy. Cechuje ich duża samoświadomość, wiara we własną nieomylność i biegłość w obsłudze nowych technologii. Jak dotrzeć z komunikatem do tego pokolenia? W jakich mediach znajdziemy naszych potencjalnych pacjentów?

Aby to sprawdzić, agencja Synapsy Communication wraz z instytutem badawczym PMR przeprowadziła badania jakościowe, na podstawie których powstał raport „Jak budować komunikację marketingową z pokoleniem Y?”. Na potrzeby analizy zbadano ich profile w mediach społecznościowych, przez tydzień obserwowano zachowania, poproszono o wykonanie różnych zadań obrazujących codzienne czynności, a także pytano o zdanie na tematy związane z angażującymi treściami, z którymi na co dzień spotykają się w mediach. Jednym z analizowanych tematów był ich stosunek do mediów tradycyjnych i social mediów.

W rozdziale poświęconym tematowi mediów tradycyjnych czytamy, że:

•    Telewizja jest najczęściej tłem dla codziennych czynności, wykonywanych w domu. Dlatego część treści reklamowych, przekazywanych za pomocą tego medium nie dociera do odbiorców. Włączanie telewizora to często nawyk wyniesiony z polskiego domu.
•    Również radio to coraz częściej medium tła – młodzi ludzie słuchają go podczas podróży samochodem i innych codziennych aktywności. Nie są przywiązani do jednej rozgłośni radiowej. Medium to przestało być platformą, która dostarcza nowych doznań muzycznych, ponieważ zostało zastąpione przez serwisy streamingowe. Według respondentów, w radiu najczęściej usłyszymy reklamy suplementów medycznych – ten przekaz, podany za pomocą trywialnych haseł reklamowych i sztucznych dialogów nie trafia do młodszych odbiorców.
•    Prasa – oparta wyłącznie na jednym zmyśle dla millenialsówjest nudna. Większość z nich sporadycznie zagląda do prasy lifestylowej lub bardziej tematycznej. Większość woli jednak korzystać z materiałów udostępnianych za darmo w Internecie.
•    Banery reklamowe wrosły na stałe miejski krajobraz – jest ich tak wiele, że odbiorcy wcale na nie już nie reagują. W większości przypadków są dla nich niezauważalne, a badani byli w stanie wskazać zaledwie pojedyncze przykłady ciekawych reklam ze swojego otoczenia. Atrakcyjnym dla nich pomysłem są reklamy teaserowe, które nie od razu ujawniają produkt czy markę. Takie akcje wzbudzają zainteresowanie odbiorców i są w stanie zachęcić ich do działania, np. szukania informacji w Internecie, aby dowiedzieć się, kto stoi za daną reklamą.

Na drugim biegunie zbioru narzędzi komunikacyjnych znajdują się media społecznościowe i to one dziś stały się dla millenialsów kluczową platformą wymiany informacji i czerpania wiedzy o świecie. Większość igreków korzysta z trzech podstawowych portali społecznościowych: Facebooka, Instagrama i Snapchata. Co ciekawe, funkcja, sposób używania i podejście są całkowicie odmienne dla każdej z tych platform.

•    Facebook daje millenialsom przede wszystkim możliwość komunikacji. Messenger zastąpił tradycyjne SMS-y, a zamknięte grupy tematyczne stanowią podstawową platformę wymiany informacji. Młodzi ludzie traktują Facebooka jak „tablicę ogłoszeniową” oraz źródło wiedzy. Częstotliwość udostępniania postów jest stosunkowo niska i są to raczej przemyślane treści ze względu na duży zasięg Facebooka. To właśnie tu następuje również interakcja z markami i gwiazdami.
•    Instagram spełnia dla millenialsów dwa podstawowe zadania. Po pierwsze, służy do kreowania ich wizerunku – wrzucane zdjęcia są przygotowane, „obrobione”, mają pokazywać ich w konkretnych sytuacjach, takich jak podróże, koncerty, zakupy itp. Po drugie, Instagram jest swego rodzaju „wizjerem”, przez który podglądają inne osoby. Młodzi ludzie na Instagramie obserwują również marki i znane osoby.
•    Miejscem, gdzie millenialsi są najbardziej aktywni jest Snapchat. Wąskie grono zaufanych odbiorców i ulotność udostępnianych treści sprawia, że chętnie i często wrzucają tam zdjęcia i filmy, nawet bardzo prywatne. Tutaj kreowanie wizerunku nie jest tak istotne, liczą się informacje – gdzie jestem, co robię, co widzę. Snapchat jest zarezerwowany wyłącznie do prywatnych celów, nie ma tutaj interakcji z markami.

Podsumowanie:

•    Planując działania komunikacyjne skierowane do millenialsów warto pamiętać, że w zasadzie nie rozstają się oni ze swoim smartfonem – w czasie wolnym, w pracy, na zajęciach, w trakcie spotkań. Sprawdzanie nowych postów w social mediach weszło im w nawyk, stało się wręcz bezwiednym odruchem. To swego rodzaju uzależnienie od stymulacji, które nie pozwala na detoks od wirtualnego świata.
•    Dlatego to właśnie w social mediach rozgrywa się walka o uwagę i zaangażowanie igreków. Polecanym działaniem dla gabinetu stomatologicznego będzie więc założenie i prowadzenie w sposób ciekawy profilu na Facebooku i Instagramie. Zadbajmy o własne hashtagi, relacje video, wywiady z ekspertami, a także ciekawe elementy aranżacji gabinetu, które zainspirują pacjentów do podzielenia się ciekawymi zdjęciami na Instagramie.
•    Media tradycyjne są tłem codziennych aktywności. Jeśli już zdecydujemy się na reklamę w lokalnym radiu – warto przemyśleć komunikat i nie tylko reklamować swoje usługi, ale mówić językiem korzyści i pokazać, co nasz pacjent zyska na współpracy właśnie z nami.

Materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY

endodoncja
Leczenie endodontyczne? To zawsze pacjent "godzinny" Lekarz

– Pacjent endodontyczny to zawsze pacjent godzinny. Pośpiech jest złym doradcą, a jego konsekwencją może być m.in. niedokładne płukanie kanałów. Ten błąd zdarza się w gabinetach. Wykładowcy na konferencjach i szkoleniach podkreślają wagę szczegółoweg...

iniekcja - Dentonet.pl
Innowacyjne mikroigły 4D zastąpią tradycyjne iniekcje? Lekarz

Inżynierowie z Rutgers University opracowali w technologii 4D mikroigiełki, które przypominając nieco niektóre pasożyty przyczepiają się do tkanek i w zupełnie nieodczuwalny dla pacjenta sposób wstrzykują do organizmu określone substancje, np. leki c...

social media - Dentonet.pl
Dentysta w social mediach – możliwość czy konieczność? [webinar] Lekarz

Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada – poprowadzi webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki osobist...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 w gabinecie Asysta

W najnowszych wytycznych ministra zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w dobie pandemii koronawirusa znalazł się opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w trakcie kwarantanny lub z potwierdzonym zakażen...

dentysta rozpoznanie cukrzycy
Pacjent z cukrzycą u dentysty - opracowano wytyczne Lekarz

Dla stomatologów, pacjentów, lekarzy medycyny - opracowane i opublikowane zostały wytyczne dla trzech grup, dotyczące związków zapalenia przyzębia i cukrzycy. Jak informowaliśmy, przygotowania tych zaleceń podjęła się prof. dr hab. n. med. Renata Gór...

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

Plansza
"Każda treść publikowana w social mediach musi mieć wartość" Lekarz

– Social media to narzędzia, które pozwalają budować wizerunek lekarza dentysty zarówno w stosunku do pacjentów, jak i innych lekarzy – mówiła podczas sobotniego webinaru „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” lek. dent. Anna Kuśnierczak, znana również jako ...

waiting room 548136 960 720
Jeden pacjent na godzinę - wytyczne ekspertów PTS-u Lekarz

Taki czas przyjmowania pacjentów sprawi, że nie będzie tłoku w poczekalni, co w dobie pandemii ma szczególne znaczenie. Pozwoli też na przygotowanie gabinetu po wizycie na przyjęcie kolejnego pacjenta. To wytyczne przedstawione przez Prezydium Polski...

pacjent nefrologiczny
PTS: pacjent nefrologiczny w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Jak informuje Polskie Towarzystwo Stomatologiczne na swojej stronie internetowej, coraz częstszym wyzwaniem dla lekarzy dentystów są choroby nerek i nadciśnienie tętnicze u dzieci i młodzieży, które są powiązane ze zmianami w jamie ustnej i próchnicą...

Przemyslaw Marcinowski Kopia
Leczenie interdyscyplinarne - tutaj korzysta pacjent Lekarz

Korzyścią dla pacjenta w leczeniu interdyscyplinarnym jest fakt, że będzie on leczony według najlepszej wiedzy wielu specjalistów. To gwarancja, że zostaną wykorzystane w jego leczeniu wszelkie dostępne rozwiązania. Największą trudnością w planowaniu...

pacjent z SARS-Cov-2 w gabinecie - Dentonet.pl
Pacjent z podejrzeniem SARS-CoV-2 w gabinecie – wytyczne Lekarz

W zaktualizowanych 5 maja wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego znalazł się szczegółowo opisany schemat postępowania z pacjentem z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2. Jak czytamy w wytycznych, pacjentom ze stanem ostr...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
Oceń komentarz:     1: : 0 Odpowiedz