Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań”

„Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań”

O profesjonalnym marketingu dla branży stomatologicznej rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl.

 Branża stomatologiczna rządzi się swoimi prawami. Podstawą są oczywiście usługi najwyższej jakości, jednak wybicie się tle konkurencji w obecnych czasach jest dość dużym wyzwaniem. Czy odpowiednie działania marketingowe podjęte w Internecie mogą w tym pomóc?

Marek Szymczak, dyrektor operacyjny firmy Stomatologia.314.pl: Tak, marketing stomatologiczny to dziedzina, która wymaga odpowiednio dobranych rozwiązań, dopasowanych indywidualnie do konkretnego gabinetu czy kliniki. Dla wielu stomatologów może być to problem, w końcu po studiach medycznych nie muszą posiadać wiedzy z zakresu ekonomii czy marketingu internetowego. Celem lekarzy, z którymi pracujemy na co dzień jest przede wszystkim niesienie pomocy pacjentom. Właśnie do takich osób nasza agencja kieruje swoje kompleksowe usługi. Wiemy, że aby gabinet czy klinika mogły prężnie funkcjonować, konieczne jest nie tylko zachowanie stałych pacjentów, ale i pozyskiwanie nowych, w tym na wybrane przez stomatologa usługi. I tu właśnie wkraczamy my, przy okazji udowadniając, że skuteczny marketing stomatologiczny nie musi wymagać dużych nakładów finansowych, by był w stanie spełnić postawione oczekiwania.

Zatem jakie działania są podejmowane przez Waszą firmę Stomatologia.314.pl w celu pozyskiwania nowych pacjentów na wybrane usługi stomatologiczne? Czego powinien spodziewać się stomatolog podczas współpracy z Wami?

Tuż po stworzeniu dedykowanej strony internetowej, w której zawarte są mechanizmy sprzedażowe, zaczynamy promować ją w wyszukiwarkach internetowych na hasła wpisywane przez potencjalnych pacjentów w danym regionie. Dodam, że wszystkie nasze strony dostosowane są do najnowszych urządzeń mobilnych. Dzięki temu można z łatwością dotrzeć do danych treści za pomocą telefonu z dowolnego miejsca, a także umówić się na wizytę do wybranego lekarza. Pozwala to trafić do większej grupy pacjentów oraz pozytywnie wpływa na pozycję ustalonego hasła w TOP 10 Google na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Podejmujemy działania, mające na celu pozyskanie odbiorców na konkretne usługi stomatologiczne w określonym regionie oraz zajmujemy się pozycjonowaniem haseł wyszukiwanych przez pacjentów w Google. Ponadto wykorzystujemy linki sponsorowane AdWords i tworzymy dedykowane kampanie banerowe w sieci reklamowej Google, które pozwalają na pojawienie się naszych klientów w najpopularniejszych portalach. Opisane kampanie połączone z remarketingiem reklamowym (przypominanie odbiorcom o tym, że warto wrócić do placówki) oraz analityką internetową służą efektywnemu pozyskiwaniu pacjentów na wybrane przez stomatologa usługi.

Wracając do kwestii finansowych – opisane działania, w tym pozycjonowanie organiczne haseł, kampanie reklamowe, remarketing, kampanie banerowe ukierunkowane na wybrane grupy pacjentów są szeroko zakrojone, więc jak wpływa to na cenę usługi?

W zespole Stomatologia.314.pl zależy nam na podkreśleniu faktu, że profesjonalne pozyskiwanie pacjentów w internecie, w tym na wybrane usługi, wcale nie musi być drogie. W zależności od ustaleń z naszymi klientami pobieramy opłatę tylko za osiągnięte wyniki pozycjonowania haseł poszukiwanych przez pacjentów. Oznacza to, że koszty pojawią się dopiero wtedy, gdy ustalone hasło znajdzie się w TOP 10 Google na pierwszej stronie wyszukiwania lub odbiorca kliknie w baner bądź reklamę tekstową kierującą do strony www.

Oczywiście ceny kliknięć w banery, reklamy tekstowe oraz za efekty pozycjonowania na wybrane hasła różnią się w zależności od regionu Polski. Opłata za jedno kliknięcie w reklamę zaczyna się już od kilkudziesięciu groszy. Klienci płacą za efekty osiągnięte przez naszą firmę oraz za wartościowy ruch, który przekierowujemy na wcześniej przygotowaną sprzedażową stronę internetową. Udowadniamy, że marketing stomatologiczny, w tym pozycjonowanie organiczne haseł w TOP 10 Google, może działać już wtedy, gdy początkowo zostaną przeznaczone na niego niewielkie środki.

Czyli zdecydowanie się na model rozliczenia za efekty osiągnięte przez firmę Stomatologia.314.pl jest bezpiecznym wyborem?

Owszem, tym bardziej że zawsze zaczynamy od niewielkich kwot. Analizujemy je każdego dnia i zbieramy informacje odnośnie użytkowników oraz poszukiwanych usług w wybranym regionie Polski. Wnikliwa analiza umożliwia nam optymalne dopasowanie budżetu do naszego klienta oraz sprawdzenie efektywności kreacji graficznych i tekstowych. Ponadto, mamy możliwość wprowadzenia ewentualnych zmian w wybranej kampanii. Wykluczamy ryzyko inwestycji dużych kwot bez gwarancji ich odpowiedniego wykorzystania.

Jak duże znaczenie ma tu znajomość branży stomatologicznej?

Znajomość branży stomatologicznej w przypadku prowadzenia działań związanych z marketingiem stomatologicznym jest bardzo ważna. Pozwala nam ona na dobranie odpowiednich instrumentów działania w zależności od regionu czy wybranych usług stomatologicznych. Wcześniejsze zapoznanie się z klientem i specyfiką jego placówki umożliwia znalezienie najskuteczniejszych fraz kluczowych wyszukiwanych przez pacjentów, wpływających na ruch na stronie oraz jej wysoką pozycję w Google. Finalnie wpływa to na maksymalne ograniczenie ryzyka finansowego dla naszych klientów.

Czym zatem podyktowany jest wybór konkretnych fraz?

Dobór słów kluczowych nie jest przypadkowy. Poprzedzamy go analizą trendów haseł wyszukiwanych przez pacjentów. Następnie dopasowujemy wybrane frazy do konkretnego obszaru, w którym działa dana praktyka stomatologiczna. Inne frazy pasują do dużej kliniki w Warszawie, a inne do małego, kameralnego gabinetu. Wybieramy je precyzyjnie, na podstawie najczęstszych wyszukiwań pacjentów z danego obszaru oraz potencjalnej konkurencji naszych klientów. Wspominam o konkretnym regionie, ponieważ nie jest konieczne reklamowanie usług w całej Polsce. Ważna jest regionalizacja działań, która bardzo często pozwala na zaoszczędzenie przez stomatologa sporych środków finansowych każdego miesiąca. Mało prawdopodobne jest, by pacjenci z drugiego końca kraju poszukiwali gabinetu odległego o setki kilometrów. Korzystniejsze pod względem wyników oraz finansów są działania na skalę lokalną w odpowiednio dobranych kanałach.

Skoro można skupić się na wybranej lokalizacji w poszukiwaniu pacjentów, możliwe jest ukierunkowanie działań na konkretną grupę odbiorców naszych usług?

Oczywiście, że tak. Wiemy, że stomatolodzy często mają swoją ulubioną dziedzinę, na której się koncentrują i w której chcą spełniać się podczas codziennej pracy z pacjentami. Wówczas w tym kierunku prowadzimy działania marketingu stomatologicznego. Oferujemy zatem wsparcie zarówno w pozyskiwaniu odbiorców w ogóle, jak i tych zainteresowanych konkretnie określonymi działaniami, na których lekarz chce się skupić. Oznacza to pozyskiwanie pacjentów na wybrane usługi z Polski, jak i z zagranicy.

Do czego jeszcze wykorzystywane są frazy/słowa/hasła kluczowe?

Za ich sprawą strona internetowa zyskuje lepszą widoczność w wyszukiwarkach dla osób poszukujących konkretnej usługi stomatologicznej. To jedna ze skuteczniejszych dróg pozyskiwania pacjentów, i to z określonych grup zainteresowań oraz z wybranych regionów. W prosty sposób mogą oni znaleźć interesujące ich usługi. Uważamy, że to doskonały sposób na zdobywanie nowych odbiorców. Wiemy, że pozycjonowanie organiczne wybranych fraz w TOP 10 Google ma wielowymiarowe korzyści podczas prowadzenia biznesu stomatologicznego. Począwszy od zdobywania nowych pacjentów na wybrane usługi, poprzez prestiż wśród konkurencyjnych gabinetów czy klinik w wybranym regionie, a kończąc na zbudowaniu profesjonalnego, widocznego wizerunku placówki. Poza tą dziedziną marketingu w wyszukiwarkach internetowych, świadczymy też usługi remarketingu reklamowego. Jest to doskonałe przypomnienie naszym pacjentom o usługach stomatologicznych świadczonych przez gabinet czy klinikę, skłaniające pacjentów do powrotu na stronę i skorzystania z nich.

Podsumowując: jakie korzyści płyną z zastosowania opisanych wcześniej rozwiązań marketingowych, także dla pacjentów?

Lepsza widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach pozwala pacjentom na szybkie odnalezienie konkretnych usług specjalisty oraz rozwiązanie problemów, na czym przede wszystkim nam zależy. Zyskują oni dostęp do profesjonalnej pomocy stomatologów, z którymi współpracujemy, tym samym powiększając grono pacjentów danej placówki stomatologicznej. Gdy dodamy do tego fakt, że klienci płacą za efekty naszych działań, można uznać to za optymalnie efektywne rozwiązanie, które daje gwarancję nieprzekroczenia ustalonego z klientem miesięcznego budżetu marketingowego.

Dziękuję za rozmowę!

Jeśli powyższy artykuł Cię zainteresował i chciałbyś porozmawiać,  jesteśmy do Twojej dyspozycji!

www.Stomatologia.314.pl

email: [email protected]

tel. 533 089 400

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dental-tree
Dlaczego dentyście opłacają się zakupy przez Internet? Lekarz

Lekarze stomatolodzy bez wątpienia należą do najbardziej zapracowanych grup zawodowych – i nie chodzi tu tylko o samo leczenie pacjentów, ale także dopełnianie formalności biurokratycznych i urzędowych czy zarządzanie kliniką. Z tego właśnie powodu w...

innowacja gabinet
Innowacyjne relacje i sposoby komunikacji lekarza z pacjentem Lekarz

Nowinki technologiczne i innowacyjne rozwiązania zmienią sposób komunikowania się placówek medycznych z pacjentami? Chodzi nie tylko o promocję usług. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla komp...

1
"Markę kliniki buduje się latami" - rozmowa z Markiem Szymczakiem Lekarz

O budowaniu wizerunku w branży stomatologicznej oraz służących do tego narzędziach rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl.Pacjenci oczekują pomocy specjalisty godnego zaufania, cieszącego się dobrą opinią. ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Avatar Stomatologa - Dentonet.pl
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe! Lekarz

Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, w...

Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres