Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

Publikacja:
Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

Marketing gabinetu stomatologicznego – kształtowanie wizerunku

Jak być pozytywnie postrzeganym na rynku usług stomatologicznych. Specjalnie dla portalu Dentonet.pl wywiadu udzielił lekarz dentysta, wiceprezes OIL w Krakowie oraz członek Naczelnej Rady Lekarskiej – Robert Stępień.

 

Jak kształtować wyjątkowy wizerunek praktyki stomatologicznej, na co zwrócić uwagę, co sprawi, że wyróżnimy się na rynku?

Praktyka stomatologiczna, która chce wyróżniać się na rynku in plus powinna tak kształtować swój wizerunek, by być postrzegana przez pacjentów jako rzetelna, posiadająca i prezentująca wysokie kompetencje medyczne. Profesjonalizmowi każdego z pracowników gabinetu (w tym personelu pozamedycznego) winna towarzyszyć dbałość o ciągły rozwój. Placówka powinna być odpowiedzialna za zdrowie pacjenta, kierować się zasadami uczciwości, tzn. obiecywać to, co jest możliwe. Dzięki temu zyska wiarygodność, opinię gabinetu, na którego pracownikach można polegać. Pożądaną cechą jest także elastyczność – pracownicy gabinetu powinni konstruktywnie reagować na każdą potrzebę pacjenta, inspirować się jego potrzebami, a także oferować nowatorskie rozwiązania.

 

Jak dbać o reputację gabinetu i jak ją naprawić w sytuacji, gdy straciliśmy w oczach pacjentów?

Reputację buduje się latami, a można ją stracić w jeden dzień. Dlatego zmiana wizerunku jest częstym zabiegiem poprawiającym reputację. Elementami, z których można korzystać przy wzmacnianiu reputacji są:

•              wykształcenie,

•              fachowa wiedza medyczna,

•              doświadczenie zawodowe,

•              doświadczenie życiowe,

•              wrażliwość emocjonalna,

•              umiejętności społeczne demonstrowane w praktyce,

•              przekonania moralne i etyczne.

Każdy z tych elementów powinien być oceniony w kontekście wpływu na spełnienie oczekiwań środowiska lokalnego. W zależności od wyników takich badań wypracowana strategia wzmocnienia wizerunku powinna koncentrować się na wartościach akceptowalnych społecznie i będących mocną stroną ordynującego lekarza dentysty i jego zespołu.

 

Jak wzmacniać pozytywny wizerunek praktyki stomatologicznej? Czy jest jakiś moment, od którego nie musimy już pracować nad wizerunkiem, czy jest to proces ciągły?

Wzmacnianie pozytywnego wizerunku to mówienie tego, co chcieliby słyszeć o nas pacjenci i dawanie na to dowodów. Jeśli zaprzestajemy pracy nad swoim wizerunkiem, to nasza świadoma kompetencja w tym zakresie w miarę upływu czasu przeradza się nieświadomą kompetencję, a stąd już tylko krok do nieświadomej niekompetencji. „Świadomość daje mi władzę”, więc rzeczą niezwykle ważną w tym procesie jest wiedza o tym, jak w czasie zmieniają się społeczne oczekiwania wobec zawodu lekarza dentysty. Uchwycenie trendów i intuicja, w którym kierunku rozwijać strategię wzmacniania wizerunku, są niezbędne do tego, aby nie pozostać w swoich działaniach w tyle w stosunku do innych.

 

Co zrobić, byśmy byli rozpoznawani na rynku, absolutnie unikatowi?

Po pierwsze określić, w czym jesteśmy wyjątkowi, co wyróżnia nas od innych. To odpowiedź na pytanie, w jakim zakresie pacjent otrzymuje coś więcej niż oferuje inna praktyka będąca w zasięgu jego możliwości. Należałoby pogrupować pacjentów według ustalonych przez siebie kryteriów, takich jak np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status zawodowy czy społeczny, a następnie zastanowić się nad ich oczekiwaniami i dopasować swoją strategię wyróżniania się do tej grupy, na której nam szczególnie zależy pod kątem predyspozycji zawodowych własnych oraz całego zespołu. Można to zrobić, pytając siebie, swój zespół oraz potencjalnych pacjentów, w czym moja praktyka mogłaby być inna, specyficzna, wyjątkowa i niepowtarzalna. Oczekiwania pacjentów zmieniają się w czasie, dlatego wzmacnianie swojego wizerunku zgodnie z oczekiwaniami społecznymi jest procesem ciągłym.

 

KL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

kary za bledy medyczne
Z gabinetu stomatologicznego… prosto do aresztu Lekarz

Lekarz dentysta, który przed kilkoma miesiącami utracił prawo wykonywania zawodu, został aresztowany pod zarzutem leczenia stomatologicznego bez wymaganej licencji. Utrata możliwości dalszej pracy w zawodzie wiązała się z licznymi zarzutami, które od...

Biegun Poludniowy
Z gabinetu stomatologicznego na Biegun Południowy Lekarz

W rozmowie z brytyjskim portalem stomatologicznym Dentistry.co.uk dr Cat Burford opowiada o swoich planach samotnej, prowadzonej bez wsparcia wyprawy na Biegun Południowy. Dr Burford opowiada o tym, skąd wziął się pomysł na podbój Antarktyki oraz jak...

Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

ROZWIŃ WIĘCEJ
wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

Up clinic artykul 4
Ale jak znaleźć czas na ten marketing gabinetu?! Lekarz

Osoby, które przeczytały nasz ostatni artykuł o tym, jak z pozytywnym skutkiem stosować marketing w swoim gabinecie, mogą zastanawiać się, skąd wziąć czas na jego prowadzenie, gdy już teraz mamy tyle na głowie. Jeśli rzetelnie przygotowaliśmy listę d...

sukces gabinetu
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego Lekarz

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...

UpClinic artykul5
Jak wybrać agencję marketingową dla gabinetu stomatologicznego? Lekarz

W poprzednim artykule doszliśmy do punktu, w którym powinniśmy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Czy aby na pewno my i nasz zespół mamy wystarczająco dużo czasu, by samodzielnie prowadzić działania marketingowe w naszym gabinecie? Odpo...

Linkhouse
Marketing gabinetu stomatologicznego - jak robić to małym kosztem? Lekarz

Marketing branży medycznej jest ograniczony odpowiednią ustawą i Kodeksem Etyki Lekarskiej. Działania promocyjne w sieci są więc nie lada wyzwaniem. Jak prowadzić z głową komunikację marketingową w branży stomatologicznej i dentystycznej? Jak robić t...