Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

Brak komentarzy | Publikacja:
„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 poprowadzi ona webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax.

Każdy z nas mniej więcej wie, czym jest pojęcie „marka” w odniesieniu do produktu czy firmy, ale już niekoniecznie w stosunku do lekarza dentysty. Jak zatem można rozumieć pojęcie „marki” lekarza dentysty? Co się na nią składa?

– Wydaje mi się, że dla każdego pojęcie marki w kontekście do produktu czy firmy może być inne. Większość z nas opisze markę jako nazwę, znak czy logo, ale to, co przez nie odbieramy, jest dość subiektywne. Dla jednych marka to suma doświadczeń i wspomnień skorelowanych z danym znakiem. Są też firmy, które budują swój wizerunek w oparciu o wartości, z jakimi chcą być kojarzone. Da przykładu – firmy ubezpieczeniowe czy banki starają się z reguły przedstawiać jako stateczne, istniejące od dawna organizacje, którym można zaufać i powierzyć swoje oszczędności. Nie można też zapominać o markach lifestyle’owych – ich celem jest pokazanie konkretnego stylu życia, którego jest się uczestnikiem.

Te właśnie trzy typy marek są bezpośrednio skorelowane z wizerunkiem lekarza dentysty i jego personal brandingiem. Dlaczego? Po pierwsze – chcemy być postrzegani jako profesjonaliści, którym można zaufać, którzy zaopiekują się pacjentem i zapewnią odpowiedni poziom usług. Do drugie – chcemy kojarzyć się z pozytywnymi doświadczeniami i emocjami, uśmiechem oraz metamorfozami, które zmieniają ludziom życie. Po trzecie – chcemy pokazywać ludziom, jak wiele zmieni się w ich życiu jeśli będziemy się nimi opiekować. Chcemy budować przyjacielską, otwartą atmosferę oraz być osobami, z którymi pacjenci mogą porozmawiać o swoich problemach.

W jaki sposób marka lekarza dentysty przekłada się na jego codzienną pracę w gabinecie? Jakie korzyści to niesie?

– W mojej ocenie wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów. Mogę tu podać przykłady ze swojej praktyki, bo to właśnie dzięki zaufaniu mam lojalnych pacjentów, którzy przylatują specjalnie z Wielkiej Brytanii czy Skandynawii, by leczyć się u mnie. Pacjenci mogą zobaczyć, jak wygląda nowoczesna stomatologia oraz dowiadują się, że istnieje alternatywa dla ich obecnego dentysty jeśli nie są z niego zadowoleni. Największą satysfakcję daje mi jednak możliwość edukacji pacjentów poprzez moją codzienną obecność w social mediach. W filmach na YouTube pokazuję im, jak pokonać dentofobię. Na Instagramie organizuję quizy, w których pytam na tematy dotyczące wizyt u dentysty, a na końcu omawiam wyniki albo organizuję rozmowy na żywo, gdzie pacjenci mogą mnie zapytać o wszystko. Moi pacjenci mają zatem cały czas dostęp do wiedzy, którą staram się im przekazać, a jednocześnie podtrzymuję z nimi kontakt, dzięki czemu nie zapominają o mnie i sami pamiętają o kolejnych wizytach.

Czy lekarz dentysta we współczesnym świecie powinien być obecny w social mediach? Co można dzięki temu zyskać?

– Zyskujemy przede wszystkim lepszą retencję pacjentów. Pacjent, który do mnie przychodzi, jest lepiej wyedukowany i bardziej świadomy tego, co chce zmienić w swoim uśmiechu. To także pacjent, który zgodzi się na pełen zaproponowany przez dentystę plan leczenia, a nie przerwie je, gdy tylko ustąpią dolegliwości bólowe. W związku z tym odnosimy również korzyść z tytułu wyżej marżowych procedur medycznych, na które decydują się pacjenci oraz łatwiejszego up-sellingu kolejnych.

Social media to nie tylko korzyści, ale także potencjalne zagrożenia, np. takie jak krytyczne opinie pacjentów, a nawet hejt. Jak sobie z tym radzić?

– Nie przejmować się. Na początku stresowałam się wszystkim i bałam się każdego negatywnego komentarza. Szczerze mówiąc, nie spotykam się ze zbyt dużym hejtem ze strony pacjentów. Częściej mam do czynienia z ostracyzmem środowiska, które trywializuje moją osobę i umniejsza moją wiedzę czy umiejętności. Jednak absolutnie się tym nie przejmuję. Bardzo lubię, gdy ktoś mnie nie docenia – to sprawia że mogę jeszcze bardziej go zaskakiwać! Innym aspektem jest fakt, że widzę, jak moje działania i edukacja wpływają na pacjentów lub zmuszają do refleksji lekarzy, którzy przestali się rozwijać czy podnosić kwalifikacje.

Jakie zagadnienia poruszy Pani podczas webinaru? Dlaczego warto wziąć w nim udział?

– Webinar jest dedykowany dla każdego – zarówno dla osób, które sceptycznie podchodzą do tego typu komunikacji w Internecie, jak i jej zwolenników. Dlaczego? Bo dzięki naszemu spotkaniu dowiedzą się o najczęściej popełnianych błędach oraz tego, jak się ich wystrzegać. Na kilku prostych przykładach omówimy, jak budować swój wizerunek, a także jak być obecnym w kanałach społecznościowych, w których funkcjonują pacjenci. Chciałabym, aby uczestnicy wynieśli z tego webinaru poczucie, że tworzenie wartościowych rzeczy w social mediach jest proste, a jednocześnie w różny sposób przekłada się na ich codzienną pracę. Liczę, że uda mi się również złamać krążący mit o tym, że musisz w social mediach pokazywać całe prywatne życie, by budować relacje.

Webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej odbędzie się w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax. Aby wziąć udział w webinarze, należy zgłosić chęć udziału w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku, a także obserwować profil Dentonetu. Zapraszamy!


POWIĄZANE ARTYKUŁY

ustawa o zawodzie lekarza - Dentonet.pl
NRL opiniuje zmiany w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty Lekarz

Podczas ostatniego posiedzenia prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaopiniowało projekt zmian w ustawie o zawodach lekarza i lekarza dentysty. W pewnych aspektach wychodzi on naprzeciw oczekiwaniom środowiska lekarskiego, zwłaszcza dotyczącym kształc...

zarzuty
Zarzuty prokuratorskie dla prof. Marka Z. Grozi mu do 10 lat więzienia. Lekarz

Jak poinformowała Polska Agencja Prasowa, prof. Marek Z. – znany stomatolog, naukowiec i nauczyciel akademicki, były rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu – usłyszał zarzuty niedopełnienia obowiązków i przekroczenia uprawnień w związku z prywat...

ROZWIŃ WIĘCEJ
ustawa o zawodzie lekarza - Dentonet.pl
NRL o nowelizacji ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty Lekarz

7 stycznia 2019 r. rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty. Problem w tym, że jego ostateczna wersja nie została nigdzie udostępniona i przekazana Naczelnej Radzie Lekarskiej, co wzbudziło niepokój sam...

dentobus - Dentonet.pl
Gorzów Wielkopolski: dentobus pomaga osobom zakażonym Lekarz

Pacjenci jednoimiennego szpitala zakaźnego w Gorzowie Wlkp. z potwierdzonym zakażeniem koronawirusem, objęci izolacją lub kwarantanną w domu w przypadku nagłego bólu zęba mogą korzystać z opieki stomatologicznej. To możliwe dzięki ustawionemu w zespo...

sąd - Dentonet.pl
Wrocław: Ruszył proces byłego rektora UMED-u prof. Marka Z. Lekarz

We wtorek rozpoczął się proces b. rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu prof. Marka Z. oskarżonego o przekroczenie uprawnień i niedopełnienie obowiązków. Raz już umorzono postępowanie w tej sprawie, ale sąd II instancji uwzględnił zażalenie pr...

klauzula opt-out - Dentonet.pl
Praca lekarza i lekarza dentysty? Jedynie 48 godzin w tygodniu! Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało do zarządzających podmiotami leczniczymi o poszanowanie decyzji lekarzy i lekarzy dentystów o ograniczeniu czasu pracy do 48 godzin na tydzień.Przypomnijmy – jakiś czas temu środowiska lekarskie w naszy...

dentyści w Wielkiej Brytanii - Dentonet.pl
UK: w kolejce do dentysty... około 8 mln pacjentów NHS Lekarz

Z opublikowanego w listopadzie raportu stowarzyszenia ADG wynika, że w okresie świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii na wizytę u stomatologa w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) nie będzie mógł liczyć co siódmy pacjent. Jeden na siedmiu Bry...

zarzuty
Wrocław: Będzie proces byłego rektora UM prof. Marka Z. Lekarz

Sąd Okręgowy we Wrocławiu uwzględnił zażalenie prokuratury na umorzenie sprawy byłego rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu prof. Marka Z., oskarżonego o przekroczenie uprawnień i niedopełnienie obowiązków. Nakazał ponowne rozpatrzenie sprawy....

leczenie stomatologiczne w USA - Dentonet.pl
COVID: 52% pacjentów w USA obawia się powrotu do dentysty Lekarz

Ankieta przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych przez Kaiser Family Foundation (KFF) wykazała, że z powodu COVID-19 więcej niż połowa dorosłych Amerykanów wciąż unika wizyt u dentysty i lekarzy innych specjalności. Dzieje się tak w czasie, gdy coraz w...

ustawa o zawodzie lekarza - Dentonet.pl
Co zawiera nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty? Lekarz

Pod koniec lipca została podpisana nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. Według warszawskiej Okręgowej Izby Lekarskiej, przynajmniej częściowo zawarte w niej zostały postulaty środowiska. Jak czytamy w komunikacie, ostateczny ksz...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji