Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”

Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 poprowadzi ona webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax.

Każdy z nas mniej więcej wie, czym jest pojęcie „marka” w odniesieniu do produktu czy firmy, ale już niekoniecznie w stosunku do lekarza dentysty. Jak zatem można rozumieć pojęcie „marki” lekarza dentysty? Co się na nią składa?

– Wydaje mi się, że dla każdego pojęcie marki w kontekście do produktu czy firmy może być inne. Większość z nas opisze markę jako nazwę, znak czy logo, ale to, co przez nie odbieramy, jest dość subiektywne. Dla jednych marka to suma doświadczeń i wspomnień skorelowanych z danym znakiem. Są też firmy, które budują swój wizerunek w oparciu o wartości, z jakimi chcą być kojarzone. Da przykładu – firmy ubezpieczeniowe czy banki starają się z reguły przedstawiać jako stateczne, istniejące od dawna organizacje, którym można zaufać i powierzyć swoje oszczędności. Nie można też zapominać o markach lifestyle’owych – ich celem jest pokazanie konkretnego stylu życia, którego jest się uczestnikiem.

Te właśnie trzy typy marek są bezpośrednio skorelowane z wizerunkiem lekarza dentysty i jego personal brandingiem. Dlaczego? Po pierwsze – chcemy być postrzegani jako profesjonaliści, którym można zaufać, którzy zaopiekują się pacjentem i zapewnią odpowiedni poziom usług. Do drugie – chcemy kojarzyć się z pozytywnymi doświadczeniami i emocjami, uśmiechem oraz metamorfozami, które zmieniają ludziom życie. Po trzecie – chcemy pokazywać ludziom, jak wiele zmieni się w ich życiu jeśli będziemy się nimi opiekować. Chcemy budować przyjacielską, otwartą atmosferę oraz być osobami, z którymi pacjenci mogą porozmawiać o swoich problemach.

W jaki sposób marka lekarza dentysty przekłada się na jego codzienną pracę w gabinecie? Jakie korzyści to niesie?

– W mojej ocenie wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów. Mogę tu podać przykłady ze swojej praktyki, bo to właśnie dzięki zaufaniu mam lojalnych pacjentów, którzy przylatują specjalnie z Wielkiej Brytanii czy Skandynawii, by leczyć się u mnie. Pacjenci mogą zobaczyć, jak wygląda nowoczesna stomatologia oraz dowiadują się, że istnieje alternatywa dla ich obecnego dentysty jeśli nie są z niego zadowoleni. Największą satysfakcję daje mi jednak możliwość edukacji pacjentów poprzez moją codzienną obecność w social mediach. W filmach na YouTube pokazuję im, jak pokonać dentofobię. Na Instagramie organizuję quizy, w których pytam na tematy dotyczące wizyt u dentysty, a na końcu omawiam wyniki albo organizuję rozmowy na żywo, gdzie pacjenci mogą mnie zapytać o wszystko. Moi pacjenci mają zatem cały czas dostęp do wiedzy, którą staram się im przekazać, a jednocześnie podtrzymuję z nimi kontakt, dzięki czemu nie zapominają o mnie i sami pamiętają o kolejnych wizytach.

Czy lekarz dentysta we współczesnym świecie powinien być obecny w social mediach? Co można dzięki temu zyskać?

– Zyskujemy przede wszystkim lepszą retencję pacjentów. Pacjent, który do mnie przychodzi, jest lepiej wyedukowany i bardziej świadomy tego, co chce zmienić w swoim uśmiechu. To także pacjent, który zgodzi się na pełen zaproponowany przez dentystę plan leczenia, a nie przerwie je, gdy tylko ustąpią dolegliwości bólowe. W związku z tym odnosimy również korzyść z tytułu wyżej marżowych procedur medycznych, na które decydują się pacjenci oraz łatwiejszego up-sellingu kolejnych.

Social media to nie tylko korzyści, ale także potencjalne zagrożenia, np. takie jak krytyczne opinie pacjentów, a nawet hejt. Jak sobie z tym radzić?

– Nie przejmować się. Na początku stresowałam się wszystkim i bałam się każdego negatywnego komentarza. Szczerze mówiąc, nie spotykam się ze zbyt dużym hejtem ze strony pacjentów. Częściej mam do czynienia z ostracyzmem środowiska, które trywializuje moją osobę i umniejsza moją wiedzę czy umiejętności. Jednak absolutnie się tym nie przejmuję. Bardzo lubię, gdy ktoś mnie nie docenia – to sprawia że mogę jeszcze bardziej go zaskakiwać! Innym aspektem jest fakt, że widzę, jak moje działania i edukacja wpływają na pacjentów lub zmuszają do refleksji lekarzy, którzy przestali się rozwijać czy podnosić kwalifikacje.

Jakie zagadnienia poruszy Pani podczas webinaru? Dlaczego warto wziąć w nim udział?

– Webinar jest dedykowany dla każdego – zarówno dla osób, które sceptycznie podchodzą do tego typu komunikacji w Internecie, jak i jej zwolenników. Dlaczego? Bo dzięki naszemu spotkaniu dowiedzą się o najczęściej popełnianych błędach oraz tego, jak się ich wystrzegać. Na kilku prostych przykładach omówimy, jak budować swój wizerunek, a także jak być obecnym w kanałach społecznościowych, w których funkcjonują pacjenci. Chciałabym, aby uczestnicy wynieśli z tego webinaru poczucie, że tworzenie wartościowych rzeczy w social mediach jest proste, a jednocześnie w różny sposób przekłada się na ich codzienną pracę. Liczę, że uda mi się również złamać krążący mit o tym, że musisz w social mediach pokazywać całe prywatne życie, by budować relacje.

Webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej odbędzie się w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax. Aby wziąć udział w webinarze, należy zgłosić chęć udziału w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku, a także obserwować profil Dentonetu. Zapraszamy!


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pasta Darlie - Dentonet.pl
Colgate-Palmolive: pasta do zębów Darlie zmieni wizerunek Asysta

Koncern Colgate-Palmolive poinformował, że po fali antyrasistowskich protestów w USA zmieni identyfikację wizualną swojej pasty do zębów Darlie. W przeszłości nazywała się ona "Darkie", a na opakowaniu znajdował się wizerunek czarnoskórego mężczyzny ...

Współpraca dentysty z technikiem kluczem do sukcesu leczenia [webinar] Lekarz

Już w najbliższy wtorek (23 czerwca) zapraszamy na webinar "Tworzymy uśmiechy - stwórzmy też dialog – rozmowa lekarza protetyka z technikiem dentystycznym. Jak efektywnie współpracować na linii dentysta – technik dentystyczny" organizowany przez firm...

Zaburzenia hemostazy w praktyce dentysty – już bez tajemnic! Lekarz

Blisko 1000 lekarzy dentystów zarejestrowało się na stronie Akademii Sensodyne, by wziąć udział w webinarach „Zdrowy uśmiech to nie wszystko? Co stomatolog musi wiedzieć o hemostazie”, organizowanych przez firmę GSK, właściciela marek Sensodyne, Core...

ROZWIŃ WIĘCEJ
"Każda treść publikowana w social mediach musi mieć wartość" Lekarz

– Social media to narzędzia, które pozwalają budować wizerunek lekarza dentysty zarówno w stosunku do pacjentów, jak i innych lekarzy – mówiła podczas sobotniego webinaru „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” lek. dent. Anna Kuśnierczak, znana również jako ...

social media - Dentonet.pl
Dentysta w social mediach – możliwość czy konieczność? [webinar] Lekarz

Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada – poprowadzi webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki osobist...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres