Przejdź do treści
Dentonet.pl Strzałka w prawo Lekarz Strzałka w prawo Dlaczego obecność gabinetu w Internecie jest niezbędna?

Dlaczego obecność gabinetu w Internecie jest niezbędna?

Tomasz

Czy próbowałeś ostatnio wyszukać online firmę, specjalistę z dowolnej dziedziny lub lekarza, ale okazało się, że w Internecie prawie nie ma po nim śladu? Co prawda w Google udało się znaleźć numer telefonu i adres, ale strony internetowej brak. Może znajdziesz ich na Facebooku, ale co z tego, skoro od roku nie pojawił się tam żaden post. Być może nawet odnajdziesz stronę www, ale zawiera ona tylko szczątkowe informacje i dane kontaktowe. Czy jest prawdopodobne, że jako klient zaufasz takiej firmie? Szanse na to są chyba prawie żadne.

Dlaczego obecność gabinetu w Internecie jest niezbędna?

Mamy rok 2025 i jest dla nas oczywiste, że każda firma – i ta duża, i całkiem mała – jest obecna w globalnej sieci. Na tyle, że zaskakuje nas, gdy natrafiamy na taką, która nie prowadzi swojej strony www. Nawet jeśli otrzymamy rekomendację od znajomego lub członka rodziny, może to wzbudzić podejrzenia, gdy wskazanej firmy nie ma online. Poczta pantoflowa otwiera wiele drzwi, ale mogą się one równie szybko zamknąć, gdy potencjalny nowy klient chce uzyskać więcej informacji, a nie znajduje prawie nic. Właśnie dlatego niezwykle ważne jest, aby gabinety stomatologiczne były obecne w Internecie – poza adresem, numerem telefonu i kilkoma zdaniami opisu.

Daj szansę zabłysnąć swojemu gabinetowi

Czy twoja praktyka stomatologiczna wyróżni się na tle innych w okolicy, gdy zainwestujesz w zbudowanie strony internetowej? Niekoniecznie, prawda jest bowiem taka, że większość gabinetów dentystycznych ma już stronę www, i to najczęściej od lat. Ale – uwaga – tu szansa dla ciebie: większość dentystów sądzi, że ich witryna www jest „samowystarczalna”, a wymaga aktualizacji tylko w przypadku zmian kadrowych lub tych dotyczących zakresu usług gabinetu.

Nie można więc pozostać na tym samym poziomie – w przeciwnym razie twoja strona internetowa i tak będzie w tyle za innymi w wynikach wyszukiwania Google. A jeśli prawie nikt na nią nie trafi, to i tak są niewielkie szanse na to, że pomoże w pozyskaniu nowych pacjentów. Strona internetowa jest potężnym narzędziem marketingowym, a gdy jest odpowiednio prowadzona, może być pomocna w przyciągnięciu nowych pacjentów, jak i generowaniu przychodów gabinetu.

Oprócz atrakcyjnej strony internetowej każda praktyka może skorzystać na obecności w mediach społecznościowych, ponieważ coraz więcej osób korzysta z social mediów w poszukiwaniu wiadomości, porad i... lekarzy. Facebook jest najpopularniejszym i najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie działań w mediach społecznościowych. Jest on wciąż bardzo popularny, zwłaszcza wśród osób dorosłych, czyli tych, które zwykle podejmują decyzje dotyczące całych rodzin. Poświęcenie czasu na rozwinięcie obecności w social mediach da twojej praktyce przewagę nad innymi gabinetami w okolicy, które prawdopodobnie w ogóle nie są obecne w mediach społecznościowych.

Bądź na bieżąco, aktualizuj

Posiadanie strony internetowej oraz strony na Facebooku to tylko pierwszy krok. Aby obecność twojej praktyki w Internecie była naprawdę skuteczna, stronę www musisz rzeczywiście prowadzić. Oznacza to, że musi być ona uaktualniana. W przypadku witryny internetowej oznacza to dodawanie stron docelowych po uruchomieniu specjalnej kampanii i tworzenie dodatkowych podstron po wprowadzeniu nowych usług. Oznacza to również aktualizację biogramów pracowników oraz zdjęć gabinetu. W przypadku mediów społecznościowych kluczowe jest regularne publikowanie postów. Dwa razy w tygodniu to idealne rozwiązanie, ale raz w tygodniu to minimum, do którego należy dążyć. Aktywność w mediach społecznościowych to cecha gabinetów, które zwracają na siebie uwagę i są zauważane przez obecnych, jak i potencjalnych pacjentów.

Aby pójść o krok dalej w kwestii obecności gabinetu w Internecie, warto dodać do witryny blog oraz krótkie filmy wideo, a następnie zamieścić odnośniki do nich w mediach społecznościowych. Te również muszą być aktualne, aby były jak najbardziej skuteczne. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, powinieneś publikować nowe posty co najmniej raz w miesiącu, a najlepiej dwa razy w miesiącu. Treści wideo można przesyłać tak często, jak się chce. Upewnij się tylko, że są one wartościowe i aktualne.

Na jakiej podstawie pacjent podejmuje decyzje o wyborze dentysty?

Czy nam się to podoba, czy też nie, decyzje podejmujemy na podstawie wrażenia, jakie odnosimy. Chociaż otrzymanie rekomendacji od kogoś, komu się ufa, może być zachętą do podjęcia decyzji, pacjenci nie polegają już wyłącznie na zdaniu znajomych – bo mają niedostępne wcześniej narzędzia. Chcą w Internecie znaleźć więcej informacji na temat gabinetu, oferowanych usług, pracujących tam ludzi, aby ocenić, czy to miejsce i te osoby im odpowiadają – przynajmniej na tym etapie. Obecność gabinetu w Internecie ma zatem kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia nowych pacjentów, nawet jeśli twój gabinet został im wcześniej polecony przez obecnych pacjentów.

A co w sytuacji, gdy potencjalnemu nowemu pacjentowi nikt nie polecił twojego gabinetu? Wtedy obecność twojej praktyki w Internecie jest tym bardziej ważna. Dawno minęły czasy książek telefonicznych i poszukiwanie nowego dentysty pacjenci najczęściej rozpoczynają online. Być może potencjalny pacjent przypadkowo zauważy szyld twojej praktyki, ale przecież nie zapisze się od razu na wizytę. Bardziej prawdopodobne jest to, że wróci do domu i wyszuka twoją praktykę w sieci, zanim się z tobą skontaktują. To, co znajdzie na stronie praktyki, zdecyduje o tym, czy zostanie twoim pacjentem, czy nie.

Podsumowując, oczekujący sukcesu, prężnie działający gabinet stomatologiczny musi być obecny w Internecie, aby przyciągać nowych pacjentów. Poczta pantoflowa, choć wciąż cenna, dziś już nie wystarczy. Klienci podejmują decyzje zakupowe na podstawie tego, co znajdują w Internecie i dotyczy to również tego, gdzie udają się na leczenie stomatologiczne. Jeżeli twój gabinet jest obecny w sieci, a przy tym strona ta „żyje”, jest uaktualniana oraz działają gabinetowe media społecznościowe, to jesteś w grze.

Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia – tzw. złote zasady komunikacji lekarza dentysty z pacjentem.

T.H.

Źródło: https://www.dentistrytoday.com

Proponowane

Nowa Zelandia w obliczu kryzysu zdrowia jamy ustnej Nowa Zelandia w obliczu kryzysu zdrowia jamy ustnej

Nowa Zelandia w obliczu kryzysu zdrowia jamy ustnej

Ponad jedna trzecia dorosłych Nowozelandczyków cierpi na nieleczoną próchnicę, a każdego roku tysiące osób trafiają do szpitali z powodu problemów stomatologicznych, którym można było zapobiec. Nowozelandzkie Towarzystwo Stomatologiczne (New Zealand Dental Association, NZDA) bije na alarm i przedstawia strategię „Oral Health Roadmap 2025-2030”, domagając się zdecydowanych działań, w tym wprowadzenia podatku od napojów słodzonych. Według NZDA, zdrowie jamy ustnej w Nowej Zelandii znajduje się w poważnym […]
Kanada: błąd przy ekstrakcji zęba i próba zatajenia? Kanada: błąd przy ekstrakcji zęba i próba zatajenia?

Kanada: błąd przy ekstrakcji zęba i próba zatajenia?

W Kanadzie rozstrzygnięto sprawę dotyczącą dentysty, który – jak ustalono – omyłkowo usunął stały ząb u 11-letniego pacjenta, a następnie próbował zatuszować pomyłkę. Krajowy organ rozstrzygający w tego typu sprawach uznał, że stomatolog popełnił błąd, skierował go na indywidualne szkolenie oraz poddał jego praktykę 24-miesięcznemu monitorowaniu. Cała sprawa rozpoczęła się 22 sierpnia 2022 r. Wówczas do gabinetu dentystycznego zgłosiła się matka z 11-letnim dzieckiem, które sygnalizowało dolegliwości […]
NYU: studenci stomatologii ćwiczą znieczulenia na symulatorach VR NYU: studenci stomatologii ćwiczą znieczulenia na symulatorach VR

NYU: studenci stomatologii ćwiczą znieczulenia na symulatorach VR

Wykładowcy nowojorskiego College of Dentistry opracowali autorską technologię VR, która pozwala studentom stomatologii doskonalić praktyczne umiejętności – w tym podawanie znieczulenia – w realistycznym, ale bezpiecznym środowisku wirtualnym. Strach przed zastrzykami to problem dotykający nawet co czwartego dorosłego pacjenta. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że stres związany z iniekcjami dotyczy również przyszłych dentystów, którzy dopiero uczą się tej procedury – starając się jednocześnie zachować spokój […]
USA: Śmierć nastolatki po podaniu znieczulenia w gabinecie USA: Śmierć nastolatki po podaniu znieczulenia w gabinecie

USA: Śmierć nastolatki po podaniu znieczulenia w gabinecie

Siedemnastoletnia pacjentka zmarła w szpitalu kilka dni po tym, jak straciła przytomność w trakcie podawania znieczulenia przed zabiegiem stomatologicznym w jednej z praktyk dentystycznych w stanie Illinois. Sprawa, w tym przyczyna i okoliczności śmierci młodej kobiety, jest nadal przedmiotem śledztwa. Sophia Farmer, mieszkanka Spring Grove w pobliżu Chicago, zmarła w szpitalu trzy dniu po prowadzanym leczeniu, które odbyło się w placówce Northern Lakes Oral Surgery and Dental Implant […]

Najnowsze

Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266 Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266

Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266

Plazmocytoma głowy i szyi z rozległym odkładaniem amyloidu – opis przypadku, higiena jamy ustnej kluczem do lepszej kontroli glikemii, duży potencjał druku 3D w tworzeniu uzupełnień protetycznych, uczucie wstydu – bariera w dostępie do leczenia stomatologicznego, reforma bez pieniędzy. Za nowoczesne materiały zapłacą dentyści – zachęcamy do zapoznania się z najciekawszymi wiadomościami z branży stomatologicznej z ostatnich dni! Plazmocytoma to rzadki nowotwór złośliwy wywodzący się z monoklonalnych komórek plazmatycznych. […]
Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima

Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima

Na zachodnim krańcu Japonii położona jest niewielka Ikeshima – jedna z prawie 7000 wysp, które zajmuje Kraj Kwitnącej Wiśni. Jeszcze pod koniec ubiegłego wieku Ikeshima tętniła życiem, a dziś jest niemal opuszczona – podobnie jak jej infrastruktura. Wśród pamiątek prężnego rozwoju w historii wyspy zachował się gabinet stomatologiczny z pełnym wyposażeniem. Po odkryciu w 1959 r. bogatych podmorskich złóż węgla spokojna dotąd wysepka została […]
14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi 14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi

14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi

14 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Cukrzycy, ustanowiony w 1991 r. przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną i Światową Organizację Zdrowia. Hasło tegorocznych obchodów – „Cukrzyca a dobre samopoczucie w pracy” – zwraca uwagę na funkcjonowanie osób z cukrzycą w miejscu pracy, czyli w przestrzeni, w której spędzają znaczną część dnia i która w istotny sposób wpływa na ich zdrowie. Światowy Dzień Cukrzycy został ustanowiony w 1991 r. przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną (IDF) i Światową Organizację Zdrowia […]
Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek

Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek

Leczenie protetyczne pacjentów po zabiegach resekcyjnych lub urazach w obszarze części twarzowej czaszki należy do najtrudniejszych problemów w terapii, przed którymi staje lekarz protetyk. Zadaniem takich uzupełnień jest przede wszystkim ograniczenie widocznej deformacji poprzez poprawę estetyki twarzy oraz, o ile to możliwe, poprawę funkcji. Zaopatrzenie chorego w protezę twarzy ma niebagatelne znaczenie dla jego psychiki i niejednokrotnie pomaga pacjentowi ponownie odnaleźć się w społeczeństwie, wrócić do życia […]

Treści przeznaczone wyłącznie dla profesjonalistów medycznych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dostęp do części treści portalu Dentonet.pl jest przeznaczony wyłącznie dla profesjonalistów medycznych: lekarzy dentystów, higienistek stomatologicznych, asystentek stomatologicznych, techników dentystycznych oraz innych osób wykonujących zawód medyczny.

Ważne zastrzeżenie

Jeżeli nie jesteś profesjonalistą medycznym, możesz korzystać wyłącznie ze strefy ogólnej, przeznaczonej dla pacjentów i osób niezwiązanych zawodowo z medycyną.

Oświadczam, że jestem profesjonalistą medycznym w rozumieniu MDR i chcę uzyskać dostęp do treści specjalistycznych.