Przejdź do treści
Dentonet.pl Strzałka w prawo Lekarz Strzałka w prawo Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Tomasz

Postępująca cyfryzacja i powszechny dostęp do narzędzi, które pozwalają klientom (i pacjentom) wyrażać opinie – te pozytywne, jak i negatywne – to znak naszych czasów. Tendencji tej nie powinna ignorować branża stomatologiczna: warto raczej zastanowić się, w jaki sposób, dzięki opiniom pacjentów, można poprawić wizerunek praktyki, a zarazem podnieść poziom satysfakcji pacjentów. Jednym ze sposobów jest pozyskiwanie ich opinii za pośrednictwem ankiet.

Dentysto, czy pozyskujesz opinie swoich pacjentów?

Zadowolenie pacjenta to ogólne wrażenie, jakie wynosi on z wizyty w gabinecie, w coraz większym stopniu oparte także na innych czynnikach niż wyłącznie jakość przeprowadzonego leczenia. Celem właścicieli i menedżerów każdej praktyki powinno być zapewnienie takich doświadczeń, które spełnią oczekiwania pacjentów. A jeszcze lepiej, jeśli je przekroczą – wówczas istnieje duża szansa, że zadowolony pacjent sam będzie polecał gabinet swoim bliskim i znajomym. Aby osiągnąć wspomniane cele, pomocne mogą być ankiety z opiniami pacjentów, które pozwolą zidentyfikować problemy i obszary w funkcjonowaniu gabinetu wymagające poprawy.

Jakie są zalety ankiet dla pacjentów?

Ankiety to nośnik bardzo cennych informacji dla kliniki (dlatego warto prosić o szczere, konstruktywne opinie, a nie peany na cześć lekarza i gabinetu). Opinie te łatwo zdobyć, ponieważ nasi pacjenci są coraz bardziej przyzwyczajeni do wyrażania swojego zdania (np. na platformach sprzedażowych, w sklepach internetowych) – dlatego też prośba o opinię o gabinecie dla większości z nich nie powinna stanowić zaskoczenia.

Kluczowe korzyści ze stosowania ankiet to:

- poprawa wyników zadowolenia pacjentów,

- poprawa jakości leczenia pacjentów,

- rozpoznanie obszarów działania gabinetu, które wymagają poprawy,

- lepsza komunikacja między pacjentem a kliniką i jej personelem,

- identyfikacja potrzeb i preferencji pacjenta.

Ankiety dla pacjentów, ale jakie?

Istnieje kilka sposobów zbierania opinii pacjentów na podstawie ankiet. Po pierwsze, możesz skorzystać z elektronicznego oprogramowania do badania doświadczeń pacjentów. Wiąże się to z wykorzystaniem różnych narzędzi online w celu wygenerowania ankiety – taką ankietę możesz wysłać pacjentom SMS-em lub e-mailem po zakończeniu leczenia.

Innym sposobem pozyskiwania opinii pacjentów jest korzystanie z połączeń telefonicznych po umówionej wizycie. Poproś recepcjonistkę lub innego pracownika z kliniki, aby zadzwonił do pacjenta dzień lub dwa po wizycie. Możesz też przygotować drukowaną ankietę, o której wypełnienie prosisz pacjentów po zakończeniu wizyty.

Należy przy tym pamiętać, że każdy pacjent będzie miał inne preferencje, dlatego ankiety należy przeprowadzać w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy (warto mieć więcej niż jeden rodzaj ankiety – np. elektroniczną i papierową).

Opinie pacjentów wypromują Twoją klinikę

Gdy otrzymasz pozytywną opinię na temat leczenia przeprowadzonego w Twojej klinice (poza opiniami, które pacjent publikuje samodzielnie) i chcesz się nią podzielić, musisz wykonać kilka kroków. Najpierw należy uzyskać pisemną zgodę pacjenta na jej opublikowanie i udostępnienie na Twojej stronie internetowej oraz w gabinetowych mediach społecznościowych (o zgodę można poprosić przed wypełnieniem ankiety). Gdy uzyskasz zielone światło dla publikacji, zanim jeszcze upublicznisz wpis, odpowiedz na następujące pytania:

- czy są jakieś dane identyfikujące pacjenta, które potencjalnie mogłyby naruszyć jego prywatność,

- czy dołączenie oceny pacjenta pomoże, czy może jednak zaszkodzi reputacji Twojej kliniki,

- czy język użyty w recenzji pacjenta jest odpowiedni do witryny internetowej oraz mediów społecznościowych Twojej praktyki.

Gdy zdecydujesz, że czas na publikację, zamieść opinię na swojej stronie i udostępnij ją na platformach społecznościowych gabinetu.

Pacjent, z którym udało się dentyście zbudować trwałą relację, częściej wróci do takiego lekarza, będzie go polecał i będzie otwarty na przedstawiane mu propozycje leczenia. – To, czy pacjent ufa lekarzowi, bezpośrednio przekłada się na to, czy zaakceptuje plan leczenia i ile czasu zajmie przejście z nim przez ten proces – mówi Sergiusz Szajek, trener biznesu i coach, współpracujący m.in. z siecią Medicover Stomatologia.

T.H.

Źródło: https://www.dentistrytoday.com/

Proponowane

Negatywne opinie pacjentów: jak sobie z nimi radzić? Negatywne opinie pacjentów: jak sobie z nimi radzić?

Negatywne opinie pacjentów: jak sobie z nimi radzić?

W dzisiejszych czasach niezbędne jest, aby firma, która chce się rozwijać (dotyczy to także praktyk dentystycznych) była obecna w Internecie. Sieć jest jednak często miejscem wymiany opinii, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Brytyjski portal stomatologiczny Dentistry.co.uk podpowiada, jak radzić sobie z niepochlebnymi recenzjami, jakie bywają zamieszczane online. Konta w mediach społecznościowych i strona internetowa to standard w funkcjonowaniu współczesnych gabinetów dentystycznych. Niezależnie od tego, czy próbujesz […]
Jakie są wskazania do wykonywania zabiegów GBR i GTR? Jakie są wskazania do wykonywania zabiegów GBR i GTR?

Jakie są wskazania do wykonywania zabiegów GBR i GTR?

– Guided Tissue Regeneration i Guided Bone Regeneration są zabiegami, które wykorzystuje się od lat w tzw. sterowanej regeneracji tkanek. Może ona dotyczyć tkanki miękkiej, przede wszystkim chodzi tutaj o dziąsło otaczające ząb we wszelkiego rodzaju recesjach i oczywiście ubytki kostne. Żeby przejść do tych zabiegów, pacjent musi być zakwalifikowany, musi być wykluczona możliwość innego leczenia, np. zachowawczego – mówi dr hab. n. med. Maciej […]
Czym jest endodoncja i jakie są wskazania do leczenia endodontycznego? Czym jest endodoncja i jakie są wskazania do leczenia endodontycznego?

Czym jest endodoncja i jakie są wskazania do leczenia endodontycznego?

Endodoncja to jedna z najważniejszych gałęzi współczesnej stomatologii. Dzięki niej możliwe jest uratowanie zębów objętych zaawansowaną próchnicą, stanem zapalnym miazgi lub powikłaniami pourazowymi. Na czym polega leczenie endodontyczne? Dlaczego leczenie kanałowe pod mikroskopem jest już standardem? Jakie korzyści dla pacjenta niesie wdrożone w porę i prawidłowo przeprowadzone leczenie kanałowe? Odpowiadamy na te i inne pytania! Jeszcze kilkanaście lat temu ząb objęty nieodwracalnym zapaleniem miazgi […]
Paracetamol z ibuprofenem zamiast opioidu po ekstrakcji Paracetamol z ibuprofenem zamiast opioidu po ekstrakcji

Paracetamol z ibuprofenem zamiast opioidu po ekstrakcji

Połączenie paracetamolu i ibuprofenu może być skuteczniejsze w ograniczaniu dolegliwości bólowych po ekstrakcji zatrzymanych zębów mądrości niż opioidy. Taki wniosek płynie z badania naukowców z Rutgers Health School of Dental Medicine (USA), którego wyniki opublikowano 4 stycznia w „Journal of American Dental Association”. W badaniu z udziałem ponad 1800 osób stwierdzono, że pacjenci przyjmujący kombinację ibuprofenu i paracetamolu odczuwali mniejszy ból, lepiej spali, byli też bardziej […]

Najnowsze

Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266 Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266

Stomatologiczny przegląd tygodnia – część 266

Plazmocytoma głowy i szyi z rozległym odkładaniem amyloidu – opis przypadku, higiena jamy ustnej kluczem do lepszej kontroli glikemii, duży potencjał druku 3D w tworzeniu uzupełnień protetycznych, uczucie wstydu – bariera w dostępie do leczenia stomatologicznego, reforma bez pieniędzy. Za nowoczesne materiały zapłacą dentyści – zachęcamy do zapoznania się z najciekawszymi wiadomościami z branży stomatologicznej z ostatnich dni! Plazmocytoma to rzadki nowotwór złośliwy wywodzący się z monoklonalnych komórek plazmatycznych. […]
Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima

Japonia: Opuszczony gabinet dentystyczny na wyspie Ikeshima

Na zachodnim krańcu Japonii położona jest niewielka Ikeshima – jedna z prawie 7000 wysp, które zajmuje Kraj Kwitnącej Wiśni. Jeszcze pod koniec ubiegłego wieku Ikeshima tętniła życiem, a dziś jest niemal opuszczona – podobnie jak jej infrastruktura. Wśród pamiątek prężnego rozwoju w historii wyspy zachował się gabinet stomatologiczny z pełnym wyposażeniem. Po odkryciu w 1959 r. bogatych podmorskich złóż węgla spokojna dotąd wysepka została […]
14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi 14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi

14 listopada – cukrzyca w centrum uwagi

14 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Cukrzycy, ustanowiony w 1991 r. przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną i Światową Organizację Zdrowia. Hasło tegorocznych obchodów – „Cukrzyca a dobre samopoczucie w pracy” – zwraca uwagę na funkcjonowanie osób z cukrzycą w miejscu pracy, czyli w przestrzeni, w której spędzają znaczną część dnia i która w istotny sposób wpływa na ich zdrowie. Światowy Dzień Cukrzycy został ustanowiony w 1991 r. przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną (IDF) i Światową Organizację Zdrowia […]
Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek

Epitezy stosowane w rehabilitacji protetycznej pacjentów z ubytkami tkanek

Leczenie protetyczne pacjentów po zabiegach resekcyjnych lub urazach w obszarze części twarzowej czaszki należy do najtrudniejszych problemów w terapii, przed którymi staje lekarz protetyk. Zadaniem takich uzupełnień jest przede wszystkim ograniczenie widocznej deformacji poprzez poprawę estetyki twarzy oraz, o ile to możliwe, poprawę funkcji. Zaopatrzenie chorego w protezę twarzy ma niebagatelne znaczenie dla jego psychiki i niejednokrotnie pomaga pacjentowi ponownie odnaleźć się w społeczeństwie, wrócić do życia […]

Treści przeznaczone wyłącznie dla profesjonalistów medycznych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, dostęp do części treści portalu Dentonet.pl jest przeznaczony wyłącznie dla profesjonalistów medycznych: lekarzy dentystów, higienistek stomatologicznych, asystentek stomatologicznych, techników dentystycznych oraz innych osób wykonujących zawód medyczny.

Ważne zastrzeżenie

Jeżeli nie jesteś profesjonalistą medycznym, możesz korzystać wyłącznie ze strefy ogólnej, przeznaczonej dla pacjentów i osób niezwiązanych zawodowo z medycyną.

Oświadczam, że jestem profesjonalistą medycznym w rozumieniu MDR i chcę uzyskać dostęp do treści specjalistycznych.