Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Konflikt dentysty z pacjentem z HIV

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Konflikt dentysty z pacjentem z HIV

Konflikt dentysty z pacjentem z HIV

Stowarzyszenie Stomatologów Królestwa Niderlandów bada przypadek praktyki gabinetu stomatologicznego w Kaatsheuvel w Holandii. Sprawa ma dwa aspekty – jeden ze strony pacjenta dotyczy odmowy leczenia osoby zarażonej HIV, drugi od strony gabinetu odnosi się do nie poinformowania o tym, że pacjent jest zarażony.

Jak powiedział lokalnym mediom pacjent John na początku roku otrzymał diagnozę, że jest nosicielem wirusa HIV. Kiedy poszedł w sierpniu do dentysty został zapytany – czy coś zmieniło się w jego sytuacji zdrowotnej. Wtedy powiedział o nosicielstwie, chociaż prawnie nie jest do tego zobligowany. Okazało się, że informacje na temat jego zdrowia przekazał klinice jego były partner. Pacjent przestał być mile widzianym gościem w gabinecie stomatologicznym i odmówiono mu leczenia.

W rozmowie z lokalną prasą przedstawiciel gabinetu Cosmident powiedział, że ze strony pacjenta doszło do naruszenia zaufania i naraził on pracowników gabinetu na niebezpieczeństwo. „Muszę stanąć w obronie ludzi, którzy tu pracują" – powiedział Frank Vijgen z Cosmident.

Zgodnie z holenderskim prawem pacjenci z wirusem HIV nie są zobowiązani do informowania innych o ich statusie. Wszyscy zajmujący się leczeniem czy to dentysta, czy ratownik czy lekarz muszą przestrzegać zasad higieny i bezpieczeństwa w pracy, aby chronić się przed różnymi chorobami zakaźnymi.

Pacjent złożył skargę zarzucając gabinetowi dyskryminację. Postępowania wyjaśniające w tej sprawie prowadzą równolegle agencja RADAR zwalczająca dyskryminację i Stowarzyszenie Stomatologów Królestwa Niderlandów.

ab

 


zródło:nltimes.nl
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

lęk dziecka przed dentystą
Jak można przełamać lęk dziecka przed wizytą u dentysty? Lekarz

Dla wielu dzieci pierwsza wizyta u dentysty może być przyczyną stresu i strachu, które mogą nawet rzutować na stosunek do leczenia stomatologicznego w przyszłości. Dlatego tak ważne jest, by mądrze przełamywać lęk dziecka przed dentystą – konieczna j...

higiena jamy ustnej - Dentonet.pl
Program online zmotywuje pacjentów do dbania o zęby? Lekarz

Grupa naukowców z Buffalo University otrzymała od National Institute of Dental and Craniofacial Research 438 tys. dolarów dotacji na utworzenie specjalnego programu online, który ma motywować pacjentów do utrzymywania prawidłowej higieny jamy ustnej ...

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

ROZWIŃ WIĘCEJ
pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

separatory amalgamatu - Dentonet.pl
Poseł drąży temat obowiązkowych separatorów amalgamatu Lekarz

Poseł Grzegorz Furgo nie ustaje w próbach ustalenia, jak w praktyce będzie wyglądało obowiązkowe wyposażanie gabinetów stomatologicznych w separatory amalgamatu. Skierował w tej sprawie kolejną interpelację do ministra zdrowia.Przypomnijmy – zgodnie ...

RODO - Dentonet.pl
Przewodnik po RODO dla służby zdrowia od ministerstwa Lekarz

Ministerstwo zdrowia udostępniło na swojej stronie internetowej przewodnik po RODO dla służby zdrowia. Opracowała go grupa robocza ds. ochrony danych osobowych utworzonych w ministerstwie cyfryzacji. Utworzenie grupy było odpowiedzią na liczne przykł...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres