Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Kompetencje miękkie coraz ważniejsze w pracy lekarza dentysty

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Kompetencje miękkie coraz ważniejsze w pracy lekarza dentysty

Kompetencje miękkie coraz ważniejsze w pracy lekarza dentysty

Coraz większą uwagę w zawodach lekarza oraz lekarza dentysty zwraca się na tzw. umiejętności miękkie. Okazuje się, że grają one olbrzymią rolę również podczas oceny lekarza przez pacjenta. Lekarze, którzy są opanowani, empatyczni, potrafią rozmawiać, radzą sobie dobrze ze stresem, są uznawani za bardziej kompetentnych przez pacjentów nawet przy mniejszej wiedzy medycznej.

Umiejętności miękkie potrzebne są także podczas zarządzania zespołem oraz prywatną praktyką, ceni się tu przede wszystkim: umiejętność negocjacji, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

Tymczasem, chociaż na rynku medycznym pojawia się coraz więcej szkoleń z zakresu rozwijania umiejętności miękkich, lekarze rzadko z nich korzystają. Jak pokazują statystyki przeprowadzone przez Naczelną Izbę Lekarską, 64% pytanych lekarzy nie uczestniczyła nigdy w szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich.  Brało w nich udział tylko 26% badanych lekarzy i lekarzy dentystów.

Wśród różnych szkoleń w zakresie kompetencji miękkich, w których brali udział badani najczęściej wskazywano szkolenie dotyczące efektywnej komunikacji z pacjentem, 63% respondentów uczestniczyło w szkoleniu o takiej tematyce.

Najmniej lekarzy wzięło udział w szkoleniu dotyczącym radzenia sobie z manipulacją i agresją, przekazywania trudnych informacji, wspierania pacjentów oraz ich rodzin w traumatycznych sytuacjach. Lekarze dentyści istotnie rzadziej niż lekarze brali udział w szkoleniach dotyczących efektywnej komunikacji z pacjentem (84%) i umiejętności negocjacji, asertywnej komunikacji i wykorzystania własnego potencjału (65%).

Prawie wszyscy badani (łącznie 92%) są zdania, że umiejętności w zakresie kompetencji miękkich są przynajmniej tak samo ważne jak wiedza i umiejętności fachowe, 11% uważa, że są ważniejsze. Jednak wciąż 24% lekarzy dentystów nie odczuwa wcale potrzeby kształcenia się w zakresie umiejętności miękkich.

Oto, jak lekarze oceniają siebie sami w zakresie radzenia sobie w obszarze kompetencji miękkich:

 

Wynika z tego, że lekarze dentyści najpewniej w kompetencjach miękkich czują się w zakresie efektywnej komunikacji z pacjentem, a najsłabiej oceniają swoje umiejętności w zakresie radzenia sobie z manipulacją i agresją.

 

KL

źródło: statystyka nil


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Narodowa Strategia Onkologiczna - Dentonet.pl
Kluczowa współpraca lekarza dentysty z onkologiem Lekarz

O współpracy lekarzy dentystów z onkologami mówi prof. Arkadiusz Jeziorski, kierownik Kliniki Chirurgii Onkologicznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. W ramach VIII Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi przypominamy najciekawsz...

publiczna stomatologia - Dentonet.pl
Polacy coraz rzadziej u dentysty, jeśli idą – to prywatnie Lekarz

Według badania CBOS, regularnie spada liczba Polaków, która korzysta z pomocy dentystów – zarówno prywatnie, jak i w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego. W ostatnim czasie tylko co trzeci badany (31%) odwiedził dentystę lub protetyka. W 201...

ustawa o zawodzie lekarza - Dentonet.pl
Co zawiera nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty? Lekarz

Pod koniec lipca została podpisana nowelizacja ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. Według warszawskiej Okręgowej Izby Lekarskiej, przynajmniej częściowo zawarte w niej zostały postulaty środowiska. Jak czytamy w komunikacie, ostateczny ksz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Hemostaza w praktyce lekarza dentysty (webinar) Lekarz

Zaburzenia hemostazy – czyli krzepnięcia krwi – to problem, który może mieć ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Zagadnienia tego dotyczyć będzie webinar "Zdrowy uśmiech to nie wszystko! Co stomatolog powinien wiedzieć o hemostazie?"...

"Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów" Lekarz

Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz....

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres