Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Brak komentarzy | Publikacja:
Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Asystentka stomatologiczna w swój zakres obowiązków ma wpisane przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Pamięta o tym codziennie każdego dnia. Jednak życie przynosi różne niespodzianki. I może chodzić o bezpieczeństwo pacjenta.

Taką niespodziewaną sytuacją może być konieczność udzielenia pierwszej pomocy pacjentowi. Stres przed wejściem do gabinetu, choroby krążenia, atak padaczki w poczekalni to wszystko może skutkować nagłym zasłabnięciem czekającego na wizytę podenerwowanego pacjenta. Sytuacja jest prawie opanowana, gdy coś takiego dzieje się w obecności lekarza stomatologa. Asystentka po prostu współdziała przy udzielaniu pierwszej pomocy. Na polecenie lekarza może wezwać karetkę lub podać szklankę wody w zależności od stanu zdrowia osoby poszkodowanej.

Może być jednak znacznie trudniej. Pacjent mdleje, a w tym czasie trwa ekstrakcja zęba innego pacjenta. Lekarz albo nie wie co się wydarzyło, albo nie może odejść od fotela. I tu cała odpowiedzialność spoczywa na asystentce stomatologicznej. O czym wtedy powinna pamiętać? Po pierwsze – opanowanie. Na co dzień jest kompetentna i opanowana, więc w takiej sytuacji nie będzie inaczej. Po drugie – zna zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy. Dodatkowo plansza na ten temat wisi w poczekalni, ponieważ asystentka stomatologiczna sama o to wcześniej zadbała. Po trzecie – pamięta o własnym bezpieczeństwie. Jeśli pacjent zranił się podczas omdlenia i nawet nieznacznie krwawi zakładamy rękawiczki. Po czwarte – angażuje innych do pomocy. W myśl przepisów, każda osoba jest zobowiązana do udzielenia pomocy w takiej sytuacji. Pacjenci mogą wezwać karetkę, gdy asystentka stomatologiczna prowadzi sztuczne oddychanie.

Najlepiej gdyby takie nieoczekiwane historie nigdy się nie zdarzyły. Wiadomo jednak, że wszystko jest możliwe. I trzeba być na to przygotowanym. W najbliższym czasie przypomnimy zasady udzielania pierwszej pomocy. Na ten temat informacji nigdy za wiele.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Polska Misja Medyczna
PMM finansuje działanie gabinetu stomatologicznego w Iraku Lekarz

Dzięki unitowi dentystycznemu zakupionemu przez Polską Misję Medyczną, stomatolog Ahmed Ibrahim Alsalihi z obozu dla uchodźców Alwand 1 w Iraku, może leczyć nawet 25 pacjentów dziennie.Polska Misja Medyczna finansuje działanie gabinetu stomatologiczn...

FabrykaForm Dentonet10
Wzorowa aranżacja poczekalni - porady dla lekarzy dentystów Lekarz

Wizytówka dla lekarza, strefa wyciszenia dla pacjenta - poczekalnia gra dwie role. Aby robiła to jak najlepiej, warto dopieścić jej aranżację zarówno od strony funkcjonalnej, jak i wizualnej. Podczas oczekiwania na przyjęcie przez lekarza, pacjent po...

ROZWIŃ WIĘCEJ
halitosis chlopak
Kiedy pacjent się wstydzi… higienistka może pomóc! Asysta

Nieprzyjemny zapach z ust, suchość w ustach, opryszczka - niejednokrotnie pacjenci zgłaszają się na zabiegi stomatologiczne z pewnymi "problemami", których dodatkowo - całkowicie niesłusznie - się wstydzą. Czasami stają one na przeszkodzie do przepro...

czasopisma - Dentonet.pl
Czasopisma w poczekalni – czy mogą już wrócić? Lekarz

Choć w sprawnie zarządzanych gabinetach stomatologicznych pacjenci coraz rzadziej muszą czekać na swoją kolej, to jednym ze sposobów zajęcia ich uwagi w przypadku opóźnienia wizyty było zawsze udostępnianie czasopism. O tym, czy w czasach pandemii CO...

Avatar Stomatologa - Dentonet.pl
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe! Lekarz

Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, w...

filmy2
Dentysto, pomóż nam stworzyć idealne filmy do poczekalni! Lekarz

Choć obecne standardy obsługi pacjenta nie pozwalają, by spędzał on w poczekalni zbyt dużo czasu, to jednak bywa tam przez kilka-kilkanaście minut przed wizytą. Czas ten mogą mu umilić odpowiednie filmy do poczekalni. A kto wie lepiej od Was – lekarz...

filmy do poczekalni
Edukuj i zabawiaj pacjentów - zainwestuj w filmy do poczekalni Lekarz

Faktem jest, że dziś pacjenci w poczekalniach gabinetów stomatologicznych, szczególnie tych z sektora prywatnego, nie spędzają zbyt wiele czasu. Odpowiednia organizacja pracy placówki medycznej nie powinna do tego dopuszczać. Czas oczekiwania na wizy...

fizjoterapia
Kiedy wysłać pacjenta stomatologicznego do fizjoterapeuty? Lekarz

- Wszelkie dysfunkcje w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych mogą mieć podłoże w obrębie innych stawów, np. kręgosłupa szyjnego czy stawów krzyżowo-biodrowych. Dlatego należy badać całą postawę pacjenta - mówi w rozmowie z Dentonetem fizjoterapeuta Na...

pacjent ambasadorem
Pacjent może być ambasadorem gabinetu. Jak to zrobić? Lekarz

Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...

gabinet stomatologiczny w Rwandzie
Polskie wsparcie dla gabinetu stomatologicznego w Rwandzie Lekarz

Fundacja Energa przekazała 80 tys. zł na wsparcie działań Caritas Polska w Afryce i na Białorusi. Środki wspomogą poszkodowanych przez powodzie w Mozambiku oraz zapewnią wsparcie medyczne potrzebującym w Rwandzie, Madagaskarze i na Białorusi. W Rwand...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji