Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…
Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…
Asystentka stomatologiczna w swój zakres obowiązków ma wpisane przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Pamięta o tym codziennie każdego dnia. Jednak życie przynosi różne niespodzianki. I może chodzić o bezpieczeństwo pacjenta.
Taką niespodziewaną sytuacją może być konieczność udzielenia pierwszej pomocy pacjentowi. Stres przed wejściem do gabinetu, choroby krążenia, atak padaczki w poczekalni to wszystko może skutkować nagłym zasłabnięciem czekającego na wizytę podenerwowanego pacjenta. Sytuacja jest prawie opanowana, gdy coś takiego dzieje się w obecności lekarza stomatologa. Asystentka po prostu współdziała przy udzielaniu pierwszej pomocy. Na polecenie lekarza może wezwać karetkę lub podać szklankę wody w zależności od stanu zdrowia osoby poszkodowanej.
Może być jednak znacznie trudniej. Pacjent mdleje, a w tym czasie trwa ekstrakcja zęba innego pacjenta. Lekarz albo nie wie co się wydarzyło, albo nie może odejść od fotela. I tu cała odpowiedzialność spoczywa na asystentce stomatologicznej. O czym wtedy powinna pamiętać? Po pierwsze – opanowanie. Na co dzień jest kompetentna i opanowana, więc w takiej sytuacji nie będzie inaczej. Po drugie – zna zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy. Dodatkowo plansza na ten temat wisi w poczekalni, ponieważ asystentka stomatologiczna sama o to wcześniej zadbała. Po trzecie – pamięta o własnym bezpieczeństwie. Jeśli pacjent zranił się podczas omdlenia i nawet nieznacznie krwawi zakładamy rękawiczki. Po czwarte – angażuje innych do pomocy. W myśl przepisów, każda osoba jest zobowiązana do udzielenia pomocy w takiej sytuacji. Pacjenci mogą wezwać karetkę, gdy asystentka stomatologiczna prowadzi sztuczne oddychanie.
Najlepiej gdyby takie nieoczekiwane historie nigdy się nie zdarzyły. Wiadomo jednak, że wszystko jest możliwe. I trzeba być na to przygotowanym. W najbliższym czasie przypomnimy zasady udzielania pierwszej pomocy. Na ten temat informacji nigdy za wiele.
ab
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W artykule przedstawiamy zgromadzone i sprawdzone pod kątem skuteczności 9 wskazówek, które pomogą zmienić monitor w poczekalni w skuteczne narzędzie sprzedaży usług stomatologicznych. Sprawdzą się one w każdym gabinecie i będą skutecznie wspierać bi...
Dzięki unitowi dentystycznemu zakupionemu przez Polską Misję Medyczną, stomatolog Ahmed Ibrahim Alsalihi z obozu dla uchodźców Alwand 1 w Iraku, może leczyć nawet 25 pacjentów dziennie.Polska Misja Medyczna finansuje działanie gabinetu stomatologiczn...
Wizytówka dla lekarza, strefa wyciszenia dla pacjenta - poczekalnia gra dwie role. Aby robiła to jak najlepiej, warto dopieścić jej aranżację zarówno od strony funkcjonalnej, jak i wizualnej. Podczas oczekiwania na przyjęcie przez lekarza, pacjent po...
Nieprzyjemny zapach z ust, suchość w ustach, opryszczka - niejednokrotnie pacjenci zgłaszają się na zabiegi stomatologiczne z pewnymi "problemami", których dodatkowo - całkowicie niesłusznie - się wstydzą. Czasami stają one na przeszkodzie do przepro...
Choć w sprawnie zarządzanych gabinetach stomatologicznych pacjenci coraz rzadziej muszą czekać na swoją kolej, to jednym ze sposobów zajęcia ich uwagi w przypadku opóźnienia wizyty było zawsze udostępnianie czasopism. O tym, czy w czasach pandemii CO...
Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, w...
Choć obecne standardy obsługi pacjenta nie pozwalają, by spędzał on w poczekalni zbyt dużo czasu, to jednak bywa tam przez kilka-kilkanaście minut przed wizytą. Czas ten mogą mu umilić odpowiednie filmy do poczekalni. A kto wie lepiej od Was – lekarz...
Faktem jest, że dziś pacjenci w poczekalniach gabinetów stomatologicznych, szczególnie tych z sektora prywatnego, nie spędzają zbyt wiele czasu. Odpowiednia organizacja pracy placówki medycznej nie powinna do tego dopuszczać. Czas oczekiwania na wizy...
- Wszelkie dysfunkcje w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych mogą mieć podłoże w obrębie innych stawów, np. kręgosłupa szyjnego czy stawów krzyżowo-biodrowych. Dlatego należy badać całą postawę pacjenta - mówi w rozmowie z Dentonetem fizjoterapeuta Na...
Pacjent może pełnić funkcję ambasadora gabinetu w swoim miejscu pracy, wśród rodziny i znajomych. - Żeby tak się stało, musi zapamiętać wizytę nie tylko w głowie, ale też w sercu. Jak to osiągnąć? Trzeba zastanowić się, kim jest współczesny pacjent i...
Fundacja Energa przekazała 80 tys. zł na wsparcie działań Caritas Polska w Afryce i na Białorusi. Środki wspomogą poszkodowanych przez powodzie w Mozambiku oraz zapewnią wsparcie medyczne potrzebującym w Rwandzie, Madagaskarze i na Białorusi. W Rwand...
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji