Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Jak postępować z agresywnym pacjentem?

Brak komentarzy | Publikacja:
Jak postępować z agresywnym pacjentem?

Jak postępować z agresywnym pacjentem?

Agresywni pacjenci w placówce medycznej czy gabinecie stomatologicznym nie należą do rzadkości. Bardzo często źródłem negatywnych emocji jest frustracja własnym życiem bądź nieudolnością służby zdrowia w znaczeniu ogólnym. Jeśli w dodatku pacjent ma niską świadomość samego siebie, nie potrafi nazywać swoich emocji ani sobie z nimi radzić – tworzy to „mieszankę wybuchową”. Co gorsza – zdarza się, że tacy pacjenci wyładowują swoje emocje na osobach najmniej winnych ich złemu samopoczuciu.

Co wtedy? Bardzo ważne jest opanowanie i zachowanie spokoju, nie oddawanie „pięknym za nadobne”, ponieważ odpowiadanie agresją na agresję nie obniża jej, ale wzmaga. Na pewno pomoże nam, jeśli nie będziemy odnosili takich wybuchów do siebie, ale zachowamy dystans. To nie nasza wina, że ktoś nieodpowiednio się wobec nas zachowuje, ale osoby, która nie potrafi zachować się odpowiednio. Podejmowanie dyskusji z takimi osobami jest bezcelowe – jeśli ktoś traktuje nas jako „obiekt zastępczy” do wyładowania emocji, z pewnością nie zdobędzie się na racjonalne myślenie i analizowanie faktów (będzie przeżywał jedynie emocje).

Z naszej strony ważne jest wtedy, by nasze powinności realizować w pełni profesjonalnie, z zachowaniem potrzebnych do tego procedur. Jednocześnie (choć z pewnością nie jest to łatwe) postarajmy się być uprzejmi, taktowni i spokojni.

BZ

Źródło: http://pshs.pl


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Leczenie kanałowe na jednej wizycie - Dentonet.pl
Jak trzeba rozmawiać z pacjentem "antyendodontycznym"? Lekarz

"Panie doktorze, czy to prawda, że leczenie kanałowe jest groźne dla zdrowia?" – co lekarz dentysta powinien odpowiedzieć pacjentowi na tak postawione pytanie? Tego dowiedzą się uczestnicy sesji "Netflix vs. Evidence Based Dentistry" podczas 3. Kongr...

innowacja gabinet
Innowacyjne relacje i sposoby komunikacji lekarza z pacjentem Lekarz

Nowinki technologiczne i innowacyjne rozwiązania zmienią sposób komunikowania się placówek medycznych z pacjentami? Chodzi nie tylko o promocję usług. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla komp...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Marzena Dominiak
"Pacjentem zajmują się całe zespoły stomatologiczne" Asysta

- Do tej pory PTS było organizacją skupiającą lekarzy. Patrząc jednak na rozwój współczesnej stomatologii widać, że teraz zdrowiem pacjenta zajmują się całe zespoły stomatologiczne - mówi prof. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomat...

Paweł Strzelec - Dentonet.pl
Dlaczego nie warto negocjować z pacjentem? [video] Lekarz

- Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem - mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Pawe...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Więcej zajęć z komunikacji z pacjentem na studiach medycznych? Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i prezes Naczelnej Izby Lekarskiej wystąpili do rektorów wyższych uczelni medycznych z propozycją zwiększenia liczby godzin nauczania praktycznego w zakresie skutecznej komunikacji z pacjentem.Współcześnie pacjenci są coraz bar...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to … Lekarz

- Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach - mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. ...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ obiecuje "prosty język" w komunikacji z pacjentem Pacjent

Bez urzędniczej nowomowy, za to w przyjaznej atmosferze w zrozumiałej formie. Taką komunikację z pacjentami deklaruje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jego przedstawiciele podpisali właśnie - tu cytat - deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pa...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Właściwą komunikacją z pacjentem można wygrać wiele Lekarz

- W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi - mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju pr...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji