Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Jak nie wkurzać swojego szefa?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Jak nie wkurzać swojego szefa?

Jak nie wkurzać swojego szefa?

Niedawno pisaliśmy o tym, co denerwuje pacjentów w zachowaniu asystentek. Dziś zwrócimy uwagę na to, co może być źle widziane przez stomatologów.

Nieznajomość procedur oraz instrumentarium
Nikt nie jest chodzącą encyklopedią i to oczywiste, że można czegoś nie wiedzieć. W tym punkcie chodzi jednak o nieznajomość podstaw – narzędzi, środków medycznych czy zasad postępowania, dezynfekcji itp. To zrozumiałe, że asystentka, która jest dopiero przyuczana do zawodu, może nie wiedzieć wszystkiego i może nie pamiętać pewnych procedur. Gorzej, jeśli brakiem wiedzy wykazuje się osoba z kilkuletnim doświadczeniem w zawodzie i z odpowiednim wykształceniem. To trochę tak, jakby informatyk nie potrafił obsługiwać komputera. Chcąc znaleźć lub utrzymać pracę w zawodzie, trzeba dbać o wiedzę i znajomość procedur medycznych.

Brak chęci nauki i rozwoju
Szef wysyła Cię na szkolenie, a Ty kręcisz nosem? Ciągła edukacja w zawodzie asystentki jest bardzo ważną sprawą. Wiedza zdobyta w szkole może nie wystarczyć, aby fachowo wykonywać swoją pracę. Tym, czego może wymagać pracodawca, jest rozwój wiedzy oraz tak zwanych umiejętności miękkich. Jeśli stomatolog, z którym pracujesz, wprowadza nowe metody leczenia lub wyposaża gabinet w nowy sprzęt, warto poszerzyć swoją wiedzę, aby nadążyć za nim. Inwestycja w szkolenie, rozwijające np. umiejętności komunikacyjne, również jest opłacalna. To pomoże nie tylko w pracy z pacjentem, ale również kontakcie z pracodawcą. Jeśli szef nie wysyła Cię na szkolenia, może warto mu to kiedyś zaproponować?

Zły kontakt z pacjentem
Jeśli asysta ma być wizytówką gabinetu stomatologicznego, to oczywiście powinna przede wszystkim dobrze traktować pacjenta. Dobre wrażenie zaczyna się od pierwszego kontaktu czy to telefonicznego, czy w momencie kiedy pacjent wejdzie do gabinetu. Tu ma znaczenie wygląd, sposób rozmowy, takt. W trakcie zabiegu liczy się delikatność wobec pacjenta, a więc to, czy swoim zachowaniem nie sprawiasz mu dodatkowego i niepotrzebnego bólu. Nawet jeśli masz zły humor, pacjent nie jest temu winien.

Niedokładność
Zawód asystentki jest zawodem odpowiedzialnym. Od tego, jak wykonujesz swoje zadania, zależy bezpieczeństwo i zdrowie pacjenta. Dlatego dbaj o dokładne czyszczenie i dezynfekcję narzędzi oraz sprzętu stomatologicznego. Sprawdzaj też sprzęt przed zabiegiem – czy działa, czy są wszystkie niezbędne preparaty i narzędzia. Zawsze też pamiętaj o własnej higienie w pracy, a więc o dokładnym myciu rąk, noszeniu rękawiczek, fartucha itp. Równie ważną rzeczą, choć może nie tak oczywistą, są włosy – jeśli masz długie, niech zawsze będą związane i ukryte pod czepkiem.

Niesłuchanie lekarza
W trakcie zabiegu stomatolog jest szefem, a Twoim zadaniem jest pomaganie mu w pracy i ułatwianie jej. Jeśli dentysta prosi Cię o zrobienie lub poprawienie czegoś – niezwłocznie zareaguj. Jednak skoro masz być prawdziwą pomocą, ucz się takiej współpracy, aby podawać mu to, czego potrzebuje, zanim Ci o tym powie. Oczywiście to wymaga doświadczenia i zgrania się, a także uważnej obserwacji tego, co dzieje się w trakcie zabiegu.

Nawet jeśli dopiero zaczynasz pracę, pytaj stomatologa, z którym będziesz pracować, jakie ma wobec Ciebie oczekiwania oraz jaki ma styl pracy. Ewentualne uwagi rozważajcie po zabiegu. I tu niezwykle ważna jest jedna rzecz: zapamiętuj, co pracodawca do Ciebie mówi, możesz nawet zapisywać jego uwagi i oczekiwania lub poprosić go o ustalenie zakresu obowiązków. Dzięki temu unikniecie sytuacji konfliktowych.

Oczywiście te punkty nie dotyczą wszystkich asystentek. Coraz częściej osoby pracujące w tym zawodzie są świadome tego, jak ważna jest ich praca. Jednak jeśli odnajdujesz się w którymś punktów, być może jest to sygnał do zmiany. Możesz również porozmawiać ze swoim pracodawcą i poprosić go o uwagi na temat tego, co możesz poprawić w swojej pracy. Nie po to, żeby się przygnębić, ale po to, żeby Twoja praca była przyjemniejsza, bardziej efektywna oraz bezpieczniejsza dla pacjenta.

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

szkolne gabinety - Dentonet.pl
"Nie wysłałabym swojego dziecka do szkolnego dentysty" Lekarz

– Możemy leczyć zęby dzieci tylko tymi materiałami, które refunduje fundusz z podstawowego koszyka świadczeń. Są to niestety najgorsze materiały, wypełnienia robimy czarnymi plombami z amalgamatu – mówi portalowi edziecko.pl chcąca zachować anonimowo...

Lekarze wybrali szefa samorządu. Jest nim Andrzej Matyja z Krakowa Lekarz

Wczoraj po południu zakończył się Krajowy Zjazd Lekarzy. Prezesem Naczelny Rady Lekarskiej został Andrzej Matyja, chirurg z Krakowa (zdobył 217 głosów). Rywalizował z Romualdem Krajewskim (wiceszef NRL VII kadencji) (129 głosów) oraz wiceprezesem OIL...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres