Dentonet
PACJENT
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Chirurgia
Choroby jamy ustnej
Estetyka
Pacjent w gabinecie
Poradnia
Profilaktyka

ISO – podstawowe pojęcia

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +

ISO – podstawowe pojęcia

 

1.Co to jest jakość?

Jakość to spełnienie wymagań klienta oraz wymagań prawnych.

 

Poniżej inne, najbardziej popularne definicje jakości wg autorów tworzących podstawy zarządzania jakością:

 

JAKOŚĆ TO ZGODNOŚĆ Z WYMAGANIAMI (P.B.Crosby)

 

"Przewidywany stopień jednorodności i niezawodności przy możliwie niskich kosztach i dopasowaniu do wymagań rynku" (E.W. Deming)

"Przydatność użytkowa" (J.M. Juran)

 

2.Co to jest ISO?

To skrót od International Organization for Standardization – Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna

 

3.Jakie są główne normy ISO?

Podstawowe normy ISO to:

ISO 9000:2000 (PN-EN ISO 9000:2001 – Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia)

ISO 9001:2008 (PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością – Wymagania)

ISO 9004:2000 (PN-EN ISO 9004:2001 Systemy zarządzania jakością – Wytyczne doskonalenia)

ISO 19011:2002 (PN-EN ISO 19011:2003 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub systemów zarządzania środowiskowego)

 

Tylko w odniesieniu do normy ISO 9001:2008 można uzyskać certyfikat, pozostałe są tylko wytycznymi zalecanymi do stosowania.

 

4.Co to jest audit?

Systematyczny i niezależny proces oceny, polegający na zbieraniu dowodów (poprzez słuchanie odpowiedzi na pytania, obserwacje otoczenia i zachowań pracowników, weryfikację dokumentów i zapisów) mający na celu stwierdzenie, w jakim stopniu organizacja spełnia określone kryteria (wymagania klientów, normy, założone cele, standardy zarządzania, standardy sektorowe).

 

5.Co to jest niezgodność?

Niezgodność to niespełnienie wymagania.


Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres