Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

I love my dentist!

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
I love my dentist!

I love my dentist!

Ponad trzy czwarte osób regularnie odwiedzających gabinet stomatologiczny lubi swojego dentystę – wynika z badań przeprowadzonych na Podbeskidziu.

Reszta chodzi bo musi.

Wśród ankietowanych znalazły się również osoby, które nie do końca lubią swoich stomatologów, widzą braki w ich profesjonalizmie lekarskim, a mimo to są do nich przywiązani i nie chcą zmieniać.

W badaniu cechą charakterystyczną osób przywiązanych do określonych stomatologów był zaimek dzierżawczy „mój”. „Mój lekarz”, „mój dentysta”, „mój gabinet”, „mój stomatolog” to najczęstsze sformułowania jakie padały w odpowiedziach na pytania. Osoby nie przywiązane do jednego gabinetu, czy lekarza częściej mówiły „dentysta do którego chodzę”, „stomatolog, który mnie leczy” etc.

Częściej do jednego lekarza przywiązują się osoby starsze. W badaniu bielskiej Kliniki Implantologii i Stomatologii Estetycznej to aż 9 na 10 osób w wieku 45+.

Decydującym czynnikiem przywiązania tych pacjentów do stomatologa jest jego podejście, sposób traktowania i prowadzenia rozmowy z pacjentem, a także komunikowanie bezpieczeństwa i zaopiekowania. Profesjonalizm leczenia, czy zabiegów estetycznych oceniana jest często przez pryzmat odpowiedniej komunikacji.

– Ważną rolę w leczeniu pacjentów odgrywa właściwa komunikacja – mówi lek. n. med. Tomasz Sypień z bielskiej Kliniki Implantologii i Stomatologii Estetycznej. – To ona pozwala na przekazanie informacji o stanie zdrowia, zmotywowaniu pacjenta do odpowiedniej dbałości o zęby, a pacjentowi pozwala na ocenę profesjonalizmu lekarza przynajmniej w zakresie komunikacyjnym – dodaje lekarz.

Osoby młodsze, ale uniezależnione od rodziców w wieku 18-28 lat nie mają problemu z częstymi zmianami dentystów. Ich wybory opierają się na obserwacji stomatologa podczas zabiegu, obserwacji skutków leczenia oraz cenniki.

Ta grupa badanych stawia przed lekarzami wysokie wymagania profesjonalizmu leczenia oraz komunikacji. Osoby młodsze nie mają również oporów, aby zgłosić reklamację oraz podzielić się swoim negatywnym spostrzeżeniem co do samego zabiegu.

Co sprawia, że pacjent przywiązuje się do jednego stomatologa i traktuje go jak „swojego”?

Większość z pacjentów ma poczucie, że jest lekarz, który czuwa nad stanem jego uzębienia, zna go i wie z czym do niego przyszedł oraz potrafi szybko zdiagnozować problem w oparciu o historię leczenia, zdjęcia jakie wykonał i rozmowy jakie z nami odbył. Jest również pod telefonem, co daje mu dodatkowe poczucie bezpieczeństwa.

– Większość pacjentów traktuje stomatologów jako dobrych znajomych – mówi doktor Sypień. – Zanim przejdziemy do tematów leczenia rozmawiamy o ich życiu, zmianach, wnukach, pracy, wakacjach i pogodzie. Szkoda tylko, że w czasie leczenia rozmowa jest już utrudniona – dodaje stomatolog.

Już po raz kolejny w badaniach wśród mężczyzn okazuje się, że kontakt ze stomatologiem porównują do kontaktu z mechanikiem samochodowym. Wolą mieć jednego mechanika, który zna ich auto i w razie nagłej awarii traktuje ich priorytetowo dając krótki termin naprawy i przyjmując bez kolejki, a w razie dalszych problemów doprowadzi sprawę do końca.

Okazuje się, że nie ważne czy lubimy naszych stomatologów, czy nie. Potrzebujemy ich i nie tylko do leczenia zębów, ale również dla naszego poczucia bezpieczeństwa, do rozmowy i żartów.

 

na podstawie senior.pl


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dentofobia
Dentofobia, czyli czego boi się pacjent w gabinecie stomatologicznym? Lekarz

Ból brzucha, potliwość dłoni czy ogólne rozdrażnienie to dolegliwości, które mogą występować u pacjenta przed wizytą u dentysty. Ciekawe są doniesienia naukowe dotyczące głównych źródeł strachu pacjenta w gabinecie. Z badań naukowych wynika, że około...

leczenie_pod_mikroskopem.jpg
Nowoczesny sprzęt stomatologiczny ważny dla pacjentów Lekarz

Do 2020 roku polski rynek stomatologiczny ma być wart już około 12,5 mld zł – tak mówią prognozy krakowskiej firmy badawczo-konsultingowej PMR. Oczywiście, ogromną większość tej kwoty stanowią finanse i inwestycja sektora prywatnego. Odsetek pacjentó...

1466824089_szumowski_konto_pacjenta_1
Czym będzie Internetowe Konto Pacjenta? Ruszy w przyszłym roku Lekarz

Internetowe Konto Pacjenta to wyniki badań, zaplanowane wizyty, historie leczenia czy wystawione zwolnienia. - To rozwiązanie, które gromadzi wszystkie dokumenty dotyczące zdrowia, takie jak recepty, zwolnienia i wyniki badań. Pacjent przechowuje swo...

ROZWIŃ WIĘCEJ
komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Więcej zajęć z komunikacji z pacjentem na studiach medycznych? Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i prezes Naczelnej Izby Lekarskiej wystąpili do rektorów wyższych uczelni medycznych z propozycją zwiększenia liczby godzin nauczania praktycznego w zakresie skutecznej komunikacji z pacjentem.Współcześnie pacjenci są coraz bar...

branża stomatologiczna - Dentonet.pl
Polska stomatologia zdominowana przez prywatne podmioty Lekarz

Jak informuje Rynek Zdrowia, branża usług stomatologicznych w Polsce została zdominowana przez prywatne podmioty, które stać na inwestycje w sprzęt i technologie. W 2016 r. na skorzystanie z usług prywatnego stomatologa zdecydowało się aż 69% pacjent...

zagranica wakacje Wlochy
Różne stawki w różnych krajach - pamiętaj o karcie EKUZ Pacjent

Narodowy Fundusz Zdrowia jak co roku w okresie wakacyjnym przypomina, że aby skorzystać z publicznej służby zdrowia poza granicami Polski w krajach Unii Europejskiej, niezbędna jest karta EKUZ. Jej wyrobienie trwa dwie minuty, a można to zrobić w każ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres