Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe!

Brak komentarzy | Publikacja:
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe!

Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe!

Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, wyświetlany w poczekalni gabinetu stomatologicznego.

Według badania przeprowadzonego podczas targów stomatologicznych Krakdent 2018, aż 96% lekarzy stomatologów uważa, że wizyta w gabinecie jest świetną okazją do tego, by edukować pacjentów w zakresie higieny i zdrowia jamy ustnej. Niestety, wielu stomatologom na bezpośrednią edukację pacjenta bardzo często brakuje czasu, więc ogranicza się ona do umieszczenia w poczekalni materiałów drukowanych lub najnowszej prasy. Z doświadczenia firmy Avatar Stomatologa, oferującej systemy edukacyjne do poczekalni w formie video, wynika jednak, że czas spędzony przez pacjenta w oczekiwaniu na wizytę można wykorzystać o wiele efektywniej. – Avatar Stomatologa wykorzystuje czas spędzony przez pacjenta w poczekalni jako moment, w którym intensywnie myśli on o usługach stomatologicznych. Specjalnie przygotowane filmy i animacje w naturalny i nienachlany sposób pomagają przekonać pacjenta do skorzystania z dodatkowych usług, które sprawią, że jego uśmiech będzie piękny i zdrowy – mówi Rafał Redzynia, project manager firmy Avatar Stomatologa.

Aż 14% ankietowanych lekarzy przyznało, że w ogóle nie zwraca uwagi na to, co pacjent robi w poczekalni gabinetu. Tymczasem dedykowane krótkie filmy video oraz animacje z jednej strony mogą pełnić ważną funkcję edukacyjną (avatar doradzi, jak często i w jaki sposób myć zęby), adaptacyjną (film może być wizytówką gabinetu i lekarza, przedstawiać jego doświadczenie czy sprzęt, na którym pracuje), jak również sprzedażową. Moment oczekiwania na wizytę jest czasem, kiedy pacjent najintensywniej skupia się na zdrowiu swojej jamy ustnej i jest najbardziej zmotywowany by rozpocząć, a później kontynuować leczenie. Jeśli wówczas podejmie taką decyzję, wróci do danego gabinetu, a to wprost przekłada się na poziom finansów – dodaje Rafał Redzynia.

Wszystkich zainteresowanych zainstalowaniem w poczekalni Avatara Stomatologa zapraszamy na stronę http://avatarstomatologa.pl/.

Fot. Materiały prasowe


POWIĄZANE ARTYKUŁY

edukacja - Dentonet.pl
Edukacja pacjentów to za mało - jak jeszcze zapobiegać próchnicy? Asysta

Edukacja pacjentów w zakresie zapobiegania próchnicy to za mało – dowodzą naukowcy z Cochrane Public Health Group. Konieczne są również zabiegi fluoryzacyjne oraz ograniczenie spożycia cukru.O badaniach przeprowadzonych przez naukowców z Cochrane Pub...

nadwrażliwość
Nadwrażliwość? Potrzebna edukacja pacjentów i lekarzy Lekarz

- Edukacja naszych pacjentów w zakresie wykonywania prawidłowych zabiegów higienicznych, jak również edukacja nas samych, lekarzy i higienistek stomatologicznych, pozwoli zminimalizować ryzyko wystąpienia nadwrażliwości - mówi w rozmowie z Dentonetem...

Repetitio Inter - Dentonet.pl
Edukacja prawna zespołów stomatologicznych Lekarz

O tym, że wszyscy członkowie zespołów stomatologicznych muszą nieustannie podnosić swoje kwalifikacje, nikogo nie trzeba przekonywać. Warto jednak pamiętać, że ważna jest nie tylko edukacja dotycząca stricte zagadnień zdrowotnych czy medycznych - oso...

ROZWIŃ WIĘCEJ
czasopisma - Dentonet.pl
Czasopisma w poczekalni – czy mogą już wrócić? Lekarz

Choć w sprawnie zarządzanych gabinetach stomatologicznych pacjenci coraz rzadziej muszą czekać na swoją kolej, to jednym ze sposobów zajęcia ich uwagi w przypadku opóźnienia wizyty było zawsze udostępnianie czasopism. O tym, czy w czasach pandemii CO...

ZUS - Dentonet.pl
ZUS: możliwe zwolnienie ze składek już opłaconych Lekarz

Jak poinformował ZUS, na mocy art. 10 ustawy z 24 lipca 2020 r. o zmianie ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw, zwolnienie ze składek za marzec, kwiecień i maj również dotyczy składek opłaconych. P...

Paweł Niewada
Minimalnie inwazyjnie od zaraz? To możliwe! Lekarz

Jakie elementy filozofii minimalnie inwazyjnej stomatologii może do swojej praktyki relatywnie szybko wprowadzić lekarz, który dotychczas nie interesował się tą tematyką? Na pytanie odpowiada dr n. med. Paweł Niewada. ...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: możliwe zaliczkowe wypłaty dla świadczeniodawców Lekarz

14 marca w Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie ministra zdrowia zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zmiana umożliwia wprowadzenie rozwiązań pozwalających na poprawę płynności f...

filmy do poczekalni
Edukuj i zabawiaj pacjentów - zainwestuj w filmy do poczekalni Lekarz

Faktem jest, że dziś pacjenci w poczekalniach gabinetów stomatologicznych, szczególnie tych z sektora prywatnego, nie spędzają zbyt wiele czasu. Odpowiednia organizacja pracy placówki medycznej nie powinna do tego dopuszczać. Czas oczekiwania na wizy...

FabrykaForm Dentonet10
Wzorowa aranżacja poczekalni - porady dla lekarzy dentystów Lekarz

Wizytówka dla lekarza, strefa wyciszenia dla pacjenta - poczekalnia gra dwie role. Aby robiła to jak najlepiej, warto dopieścić jej aranżację zarówno od strony funkcjonalnej, jak i wizualnej. Podczas oczekiwania na przyjęcie przez lekarza, pacjent po...

filmy2
Dentysto, pomóż nam stworzyć idealne filmy do poczekalni! Lekarz

Choć obecne standardy obsługi pacjenta nie pozwalają, by spędzał on w poczekalni zbyt dużo czasu, to jednak bywa tam przez kilka-kilkanaście minut przed wizytą. Czas ten mogą mu umilić odpowiednie filmy do poczekalni. A kto wie lepiej od Was – lekarz...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji