Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Dlaczego trzeba dbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Dlaczego trzeba dbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy?

Dlaczego trzeba dbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy?

Praca asystentek stomatologicznych wymaga dużej dawki profesjonalnej wiedzy, odpowiedzialności oraz rzetelności. Do wykonywania obowiązków w sposób niebudzący zastrzeżeń przełożonych i pacjentów potrzebna jest właściwa atmosfera w miejscu pracy. Oto kilka rad, dlaczego warto o nią dbać.

Wszystkie zawody medyczne są związane z ogromną odpowiedzialnością, przede wszystkim za zdrowie pacjentów, ale także za własne bezpieczeństwo. Do prawidłowego i rzetelnego wykonywania zawodowych obowiązków niezbędna jest dobra atmosfera w miejscu pracy – trudno skupić się na powierzonych zadaniach oraz wzbudzić w sobie maksimum zaangażowania, jeśli samo przyjście do kliniki powoduje w pracownikach ucisk w żołądku.

Czym jest właściwa atmosfera w pracy? Można ją określić jako pozytywne relacje między pracownikami a przełożonym oraz między samymi pracownikami. W jej skład wchodzi m.in. prawidłowa komunikacja, lojalność, zachowanie zasad kultury osobistej, brak niezdrowej rywalizacji, poczucie równego traktowania czy nierozsiewanie plotek. Przestrzeganie tych zasad sprawia, że wszyscy członkowie gabinetu stomatologicznego czują się zespołem, mogą w pełni skupić się na wykonywanych obowiązkach, a to wprost przekłada się na jakość ich pracy oraz jej efektywność.

Trzeba pamiętać, że to właśnie jakość i efektywność pracy jest szczególnie istotna w przypadku zawodów związanych z ochroną zdrowia. Stres, wywołany niewłaściwymi relacjami z kolegami lub przełożonym, może utrudniać wykonywanie obowiązków lub nawet je uniemożliwiać. Trudno bowiem skupić się na pracy, jeśli przełożony poddaje w wątpliwość posiadane przez asystentkę kwalifikacje albo przed chwilą doszło do nieporozumień z koleżanką w sprawie grafiku pracy na przyszły miesiąc. W budowaniu właściwej atmosfery niezwykle istotna jest rola przełożonego, który przy organizacji czasu pracy czy rozdzielaniu obowiązków powinien traktować wszystkich pracowników w sposób sprawiedliwy, oczywiście biorąc pod uwagę ich kwalifikacje czy umiejętności. Z drugiej jednak strony, także asystentka może zadbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy – unikać plotkowania, uśmiechać się i w grzeczny sposób traktować każdego, nawet kogoś, za kim tak naprawdę nie przepada. To normalne, że nie z każdym współpracownikiem uda się od razu zaprzyjaźnić. Ważne jest jednak to, aby osobiste animozje nie wpływały na jakość wykonywanej pracy.

Dbałość o dobre relacje w miejscu pracy ma jeszcze jeden istotny aspekt – nigdy nie wiadomo, czy nie spotkamy obecnych współpracowników na dalszym etapie zawodowej kariery albo w zupełnie innych okolicznościach. Budowanie wokół siebie pozytywnego, ale i profesjonalnego obrazu pomaga uzyskać referencje w przypadku chęci zmiany pracy na inną, sprawia, że jesteśmy zapamiętywani jako osoby rzetelne i przyjazne, a także może być brane pod uwagę przez przełożonego np. podczas rozdysponowywania premii uznaniowych. Warto pamiętać o jednym – w pracy spędza się tak dużo czasu, że trzeba zrobić wszystko, aby nie było to powodem stresu i napięcia.

Kultura, pozytywne wrażenie, właściwa forma rozmowy przez telefon – to zdaniem dr Magdaleny Szumskiej podstawy profesjonalnej recepcji w gabinecie stomatologicznym. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Kamil Kuczewski - Dentonet.pl
"Brak kompetencji w zarządzaniu odbija się na pracy gabinetu" Lekarz

W pierwszej części wywiadu z Kamilem Kuczewskim – wykładowcą, szkoleniowcem, doradcą i trenerem rozwoju praktyk stomatologicznych – rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest dobra atmosfera w zespole stomatologicznym, jak przekłada się ona na personel i pa...

zapobieganie zakażeniom - Dentonet.pl
Ryzyko zakażeń pod kontrolą - zasady dla asysty i higienistek Asysta

Amerykańskie służby przypomniały dentystom, asystentkom i higienistkom stomatologicznym pięć zasad, których przestrzeganie znacznie zmniejsza ryzyko zakażeń w gabinecie.Pracownicy gabinetów stomatologicznych oraz leczeni w nich pacjenci są narażeni n...

Dentonet - etyka zawodowa w pracy asysty stomatologicznej
Etyka w pracy asystentek i higienistek stomatologicznych Asysta

W polskim ani unijnym prawodawstwie nie istnieje dokument, który regulowałby etyczne aspekty pracy asystentek stomatologicznych, tak jak w przypadku lekarzy czyni to Kodeks Etyki Lekarskiej. Istnieje jednak kilka zasad, których przestrzeganie gwarant...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Recepcja - Dentonet.pl
Recepcja w gabinecie stomatologicznym – klucz do sukcesu Asysta

Wiele asystentek stomatologicznych w ramach swoich zawodowych obowiązków zajmuje się również obsługą recepcji, czyli odbieraniem telefonów, zapisywaniem pacjentów na wizyty czy udzielaniem im wstępnych informacji dotyczących leczenia. Recepcja to bar...

Zdrowy kręgosłup - Dentonet.pl
Zdrowy kręgosłup u asystentek i higienistek stomatologicznych Asysta

Zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa, jego skrzywienie lub dyskopatia to schorzenia zaliczane do grupy chorób zawodowych asystentek i higienistek stomatologicznych. Z tego powodu niezwykle istotne jest zapobieganie dolegliwościom poprzez zachowanie zasad...

Jak dbać o zęby w pracy - Dentonet.pl
Jak dbać o zęby w pracy? Wystarczy przestrzegać kilku zasad! Pacjent

Myślenie, że o higienę zębów należy dbać jedynie w domowym zaciszu jest błędne. Równie ważne jest zatroszczenie się o czystość zębów w pracy – większość z nas spędza tam bowiem około 8 godzin dziennie, w trakcie których zjada posiłki i pije napoje. N...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres