Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

Z pewnością każdy z nas chciałby być atrakcyjny dla innych nie tylko pod względem wizualnym, ale i podczas prowadzonych rozmów. Jest to ważne także w naszej pracy zawodowej, szczególnie kiedy mamy kontakt z ludźmi, a rozmawianie z nimi należy do naszych obowiązków.

Mark Leary (psycholog społeczny i specjalista z zakresu autoprezentacji) przeprowadził badania, podczas których wyłonił poszczególne zachowania, które inni odbierają jako nudne. Oto lista kilku z nich:
1. Nasi rozmówcy najbardziej nie lubią, kiedy narzekamy podczas rozmowy;
2. Kiedy poruszamy banalne tematy i zagadnienia;
3. Jeśli nie nawiązujemy kontaktu z naszym rozmówcą i nie angażujemy się w rozmowę;
4. Przeciąganie rozmów nie na temat nie jest mile widziane;
5. Jeśli w tym co mówimy powtarzamy się jak „zdarta płyta” – co chwilę mówimy o tym samym;
6. Kiedy jesteśmy przesadnie poważni i nie uśmiechamy się – inni nie odbierają nas dobrze;
7. Silenie się na poczucie humoru – przynosi efekt odwrotny do zamierzonego;
8. Mówienie tylko o sobie nie zjednuje nam sympatii otoczenia.

Na podstawie tych punktów możemy przeprowadzić refleksję odnośnie naszych ostatnich rozmów z ludźmi – czy wymienione zachowania są też i naszym udziałem. Jeśli tak – może to wyjaśniać, czemu ktoś unika rozmowy z nami lub pacjent wybrał inną placówkę medyczną, niż ta w której pracujemy.

Jakie pozytywne zmiany możemy wprowadzić do naszych rozmów z innymi?
– nie używajmy „pustych słów”, które nic nie znaczą (np. nie reagujmy dźwiękami „aha”, „mhm” na czyjeś wypowiedzi)
– starajmy się unikać mówienia o swoich emocjach, a skupmy się na faktach i obiektywnych informacjach
– jeśli mówimy o swoich uczuciach, pytajmy także o nie drugą stronę

To ważne, by pamiętać, że rozmowa to nie monolog, ale dialog i koncentrowanie się na naszym rozmówcy, a nie tylko na tym, co sami chcemy powiedzieć.

BZ
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Lasery Nd:YAG i Er:YAG w codziennej praktyce dentystycznej Lekarz

Lek. dent. Michał Nawrocki M. Sc. zaprasza na wykład poświęcony wykorzystywaniu laserów we współczesnej stomatologii, który zaprezentowany zostanie podczas 1 Konferencji Dentonet Online. Zapisy na konferencję? Kliknij TUTAJ. Dzisiejsze, nowoczesn...

Jak opanować lęk i stres w dobie pandemii koronawirusa? Asysta

Rozmowy z bliskimi, a także różnego rodzaju techniki relaksacyjne i uważności (mindfulness), aktywność fizyczna, a w ostateczności – porada u specjalisty, powinny pomóc w opanowaniu wysokiego poziomu lęku w dobie epidemii koronawirusa – wskazała w ro...

zespół stomatologiczny - Dentonet.pl
Jak przygotować zespół na zmiany w prowadzeniu praktyki? Lekarz

Serwis Denistry.co.uk podpowiada stomatologom, jak przygotować pracowników na wyzwania związane z ponownym otwarciem gabinetu. Nie ma w tym materiale mowy o nowych ograniczeniach czy środkach ochrony indywidualnej, ale o mechanizmach, które ułatwią w...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Czy wrócimy jeszcze do świata sprzed epidemii? [WEBINAR] Lekarz

Takie pytania i przygnębiający nastrój niepewności są dziś powszechne wśród lekarzy dentystów. Zamknięte gabinety lub ich działalność ograniczona do minimum to oczywiste straty finansowe. Najgorsza jest chyba niepewność - bo nikt odpowiedzialny dziś ...

"Spokojnie. To tylko koronawirus". Webinar z psychologiem Lekarz

- Ludzie, którzy z nami pracują, należą do naszej drużyny. Takie spojrzenie na zespół niesie dwie korzyści. Pierwszą z nich jest uwypuklenie, że nasza – jako właścicieli biznesu – sytuacja dotyczy nas wszystkich. Zaprasza ludzi do wspólnego szukania ...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres