Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

Co zrobić, by nie być nudnym rozmówcą?

Z pewnością każdy z nas chciałby być atrakcyjny dla innych nie tylko pod względem wizualnym, ale i podczas prowadzonych rozmów. Jest to ważne także w naszej pracy zawodowej, szczególnie kiedy mamy kontakt z ludźmi, a rozmawianie z nimi należy do naszych obowiązków.

Mark Leary (psycholog społeczny i specjalista z zakresu autoprezentacji) przeprowadził badania, podczas których wyłonił poszczególne zachowania, które inni odbierają jako nudne. Oto lista kilku z nich:
1. Nasi rozmówcy najbardziej nie lubią, kiedy narzekamy podczas rozmowy;
2. Kiedy poruszamy banalne tematy i zagadnienia;
3. Jeśli nie nawiązujemy kontaktu z naszym rozmówcą i nie angażujemy się w rozmowę;
4. Przeciąganie rozmów nie na temat nie jest mile widziane;
5. Jeśli w tym co mówimy powtarzamy się jak „zdarta płyta” – co chwilę mówimy o tym samym;
6. Kiedy jesteśmy przesadnie poważni i nie uśmiechamy się – inni nie odbierają nas dobrze;
7. Silenie się na poczucie humoru – przynosi efekt odwrotny do zamierzonego;
8. Mówienie tylko o sobie nie zjednuje nam sympatii otoczenia.

Na podstawie tych punktów możemy przeprowadzić refleksję odnośnie naszych ostatnich rozmów z ludźmi – czy wymienione zachowania są też i naszym udziałem. Jeśli tak – może to wyjaśniać, czemu ktoś unika rozmowy z nami lub pacjent wybrał inną placówkę medyczną, niż ta w której pracujemy.

Jakie pozytywne zmiany możemy wprowadzić do naszych rozmów z innymi?
– nie używajmy „pustych słów”, które nic nie znaczą (np. nie reagujmy dźwiękami „aha”, „mhm” na czyjeś wypowiedzi)
– starajmy się unikać mówienia o swoich emocjach, a skupmy się na faktach i obiektywnych informacjach
– jeśli mówimy o swoich uczuciach, pytajmy także o nie drugą stronę

To ważne, by pamiętać, że rozmowa to nie monolog, ale dialog i koncentrowanie się na naszym rozmówcy, a nie tylko na tym, co sami chcemy powiedzieć.

BZ
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dictaphone-1580003_960_720
Potajemne nagrania lekarzy w gabinecie. Czy są legalne? Lekarz

Czy pacjent ma prawo nagrywać (np. z ukrycia) lekarza podczas wizyty w gabinecie? Wielu prawników, zajmujących się ochroną zdrowia i relacjami pacjentów z lekarzami, podkreśla, że to jedno z najczęściej pojawiających się pytań podczas wykładów czy ko...

Akademia Dawsona - Dentonet.pl
Trzy zasady terapii okluzyjnej - konferencja Akademii Dawsona Lekarz

"Funkcjonalna okluzja" to konferencja która nauczy Cię, że dobra, estetyczna i kompletna stomatologia zaczyna się od zrozumienia okluzji oraz funkcji narządu żucia. Podstawą filozofii Akademii Dawsona jest wiedza o tym, że staw skroniowo-żuchwowy, mi...

ROZWIŃ WIĘCEJ
sztuczna inteligencja
Czy sztuczna inteligencja może już wkrótce zastąpić lekarzy? Lekarz

Dr Jan Poleszczuk z Instytutu Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej PAN w Warszawie w swoich badaniach z różnych obszarów matematyki. A obszarem, o którym świat od kilku lat huczy, jest sztuczna inteligencja i sztuczne sieci neuronowe. Pytany, czy...

_BB25501-2
"Najbardziej dumny jestem z ludzi". Wywiad z prezesem Olidentu Lekarz

- Wyjątkowe porozumienie i poczucie wspólnego tworzenia czegoś naprawdę cennego sprawiają, że praca jest przyjemnością, a nasze sukcesy jej naturalną konsekwencją – mówi w rozmowie z Dentonetem dr Raimund Kuspiel, prezes Olidentu. To polski producent...

czym-jest-zdrowie-calej-jamy-ustnej
Czym jest zdrowie całej jamy ustnej? Lekarz

Dzięki naszej ciężkiej pracy jako stomatologów wielu pacjentów rozumie potrzebę postępowania profilaktycznego. Są przyzwyczajeni do czyszczenia i kontroli zębów u stomatologa pod kątem obecności próchnicy czy chorób przyzębia. Jednak personel dentyst...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres