Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Trzecia edycja akcji „Chroń dziecięce uśmiechy”

Publikacja:
Trzecia edycja akcji „Chroń dziecięce uśmiechy”

Trzecia edycja akcji „Chroń dziecięce uśmiechy”

Zakończył się cykl trzech akcji „Chroń dziecięce uśmiechy”, w ramach którego przeprowadzono przeglądy stomatologiczne u 25 tys. dzieci ze wszystkich województw. Wyniki nie napawają optymizmem – przeciętny uczeń szkoły podstawowej ma aż trzy zęby z próchnicą.

Organizatorami akcji „Chroń dziecięce uśmiechy” były Polski Czerwony Krzyż i Wrigley Polska, a partnerami merytorycznymi – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej i grupa Lux Med. Dwie pierwsze edycje programu odbyły się w 2013 i 2014 r. Trzecią przeprowadzono w okresie od września 2015 r. do lutego 2016 r. W ramach przedsięwzięcia, ponad 250 tys. dzieci ze szkół podstawowych na terenie całej Polski wzięło udział w lekcjach na temat prawidłowej higieny jamy ustnej. U 25 tys. uczniów przeprowadzono bezpłatne przeglądy stomatologiczne.

Niestety, wyniki badań nie napawają optymizmem – przeciętny uczeń szkoły podstawowej ma aż trzy zęby z próchnicą. Na chorobę tą cierpi aż 76% dzieci, zaś 13% uczniów nigdy wcześniej nie miało styczności z lekarzem dentystą. Z kolei ponad 50% dzieci w wieku 6-12 lat ma już wypełnienia w zębach. – Taki stan rzeczy potwierdza zasadność prowadzenia programów profilaktycznych oraz budowania świadomości w zakresie prawidłowej higieny jamy ustnej – mówi prof. dr n. med. Bartłomiej W. Loster, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Niepokojące są także dane dotyczące higieny jamy ustnej u dzieci. Aż 25% z nich szczotkuje zęby raz dziennie albo rzadziej, a dodatkowo u ponad połowy szczoteczki do zębów są wymieniane jedynie raz lub dwa razy do roku. – Próchnica w znacznie mniejszym stopniu manifestuje się u dzieci, które regularnie szczotkują zęby, wymieniają szczoteczki do zębów, a także wspomagają codzienną pielęgnację jamy ustnej dodatkowymi akcesoriami. Niezwykle ważne jest, aby poprzez programy edukacyjne, takie jak „Chroń dziecięce uśmiechy” regularnie uświadamiać dzieciom i ich rodzicom, jak dużą rolę odgrywa prawidłowa higiena jamy ustnej, a także wyrabiać u najmłodszych odpowiednie nawyki, co przełoży się na dobry stan ich uzębienia w późniejszym wieku – mówi dr n. med. Anna Jurczak, prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.

Fot. PCK


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Ekspertki Sensodyne - Dentonet.pl
Ekspertki Sensodyne - trwa trzecia już edycja akcji Asysta

Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...

Ekspertki Sensodyne 1
Ty też możesz zostać Ekspertką Sensodyne! Trwa kolejna edycja akcji Asysta

Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...

Rozdajemy usmiechy
"Rozdajemy uśmiechy na zdrowie". Profilaktyka, leczenie i edukacja Lekarz

Na początku marca br. podczas śniadania prasowego zainaugurowana została II edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowanej wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz ene...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Y Brush
Mycie zębów w 10 sekund? Trzecia generacja Y-Brush Asysta

Na początku września w Berlinie odbyła się Międzynarodowa Wystawa Elektroniki Użytkowej IFA 2022. Zaprezentowano na niej trzecią generację szczoteczek Y-Brush, które – jak twierdzi producent – skutecznie myją zęby w 10 sekund. Zaprojektowana przez i...

usmiech
The Mirror: najpiękniejsze uśmiechy świata. Kto zwyciężył? Asysta

Jeden z najbardziej poczytnych dzienników na Wyspach Brytyjskich – The Mirror – zaproponował wybór osób (kobiety i mężczyzny) o „najbardziej atrakcyjnym i imponującym uśmiechu na świecie”. O wyborze zwycięzców nie decydowali jednak czytelnicy bulwaró...

rozdajemy usmiechy
Ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie" Lekarz

3 lutego ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie", realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, sieć enel-med stomatologia oraz firmę Septodont. W ramach akcji w całym kraju realizowane będą bezpłatne przeglądy i leczenie stomatologicz...

Smiles for America
Smiles for America: piękniejsze uśmiechy bohaterów Lekarz

Smiles for America to nowy projekt, w który zaangażowana jest grupa 50 cenionych lekarzy dentystów reprezentujących 50 stanów USA. Stomatolodzy łączą siły, aby zapewnić piękny uśmiech 50 wybranym osobom uznanym za bohaterów Ameryki – w tym policjanto...

szczepionka przeciw COVID - Dentonet.pl
„Trzecia dawka szczepionki poprawia odporność” Lekarz

Dawka przypominająca (booster) powinna być zaliczana jako niezbędne dopełnienie szczepienia przeciwko COVID-19. Kto tylko może powinien ją przyjąć - przekonuje prof. Wojciech Szczeklik z Krakowa. Specjalista powołuje się na dane z badań w Stanach Zj...

Rozdajemy usmiechy 2
"Rozdajemy uśmiechy na zdrowie" – ruszyła II edycja akcji Lekarz

6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Se...

Septodont 04
Septodont, PTS i enel-med stomatologia rozdają uśmiechy Lekarz

16 grudnia br. firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na ...