Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

Blogować czy nie blogować? Oto jest pytanie…

Masz już stronę internetową, ale pragniesz czegoś więcej? Chcesz dzielić się z pacjentami swoją wiedzą, wykorzystać swoje zdolności pisarskie, albo przyciągnąć większą liczbę pacjentów? Załóż blog! Po co? Ponieważ prowadzenie blogu możne znacząco wpłynąć na popularność Twojego gabinetu oraz zwiększyć liczbę pacjentów. Jak to się dzieje?

Więcej pacjentów
Specjaliści od marketingu internetowego zauważyli, że firmy, które prowadzą blogi specjalistyczne, mają wyższą sprzedaż i wierniejszych klientów, niż te, które opierają się tylko na stronie internetowej. Dlaczego? Ponieważ blogi są znacznie chętniej czytane, polecane, niż standardowe strony internetowe, a także budują relacje.

Źródło wiedzy
Na strony internetowe ludzie wchodzą, aby zdobyć informacje – o cenach, adresie, rodzaju świadczonych usług itp. Natomiast blog jest miejscem, w którym mogą zdobyć wiedzę. Tam możesz podzielić się z pacjentami najnowszymi informacjami, napisać jak wyglądają zabiegi oraz przybliżyć im swoją pracę.

Budowanie więzi
Niewątpliwą zaletą blogów jest język, w jakim są pisane. Można sobie tam pozwolić na większą swobodę, niż w przypadku strony internetowej. Im bardziej wpis jest indywidualny i przyjazny, tym lepszy. Pacjenci mają szansę poznać bardziej „ludzką” stronę swojego stomatologa oraz rozmawiać z nim w komentarzach. W ten sposób buduje się grono stałych odbiorców, którzy regularnie odwiedzają stronę internetową i czują się związani z gabinetem lub stomatologiem, który jest autorem wpisów.

Jesteś ekspertem
Pisząc blog, stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie. Jeśli we wpisach dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem, pacjenci widzą, że znasz się na rzeczy, a to ułatwia im podjęcie decyzji o leczeniu się w Twoim gabinecie.

Jak zacząć blogować?
Najważniejsze są chęci. Jeśli chcesz prowadzić blog, zacznij pisać artykuły, odwiedzać blogi o podobnej tematyce, poznawać swoich odbiorców. Zastanów się, jaki będzie charakter Twoich wpisów – żartobliwy, przyjazny, rzeczowy? O czym będziesz pisać? Wciel się w rolę pacjenta i pomyśl, o czym oni będą chcieli czytać?

Pamiętaj o:
Regularnych wpisach – częstotliwość i regularność dodawania nowych wpisów na blog jest bardzo ważna. Codziennie, co drugi dzień, raz na tydzień? – ważne, żeby ustalić to na początku i trzymać się tego. Pacjenci będą czytać blog i wracać do niego, jeśli będą wiedzieli, że publikowane tam informacje są aktualne i pojawiają się dość często.
Ciekawych wpisach – nikomu nie będzie chciało się czytać nudnego tekstu, pełnego fachowych, niezrozumiałych pojęć. Przede wszystkim pisz, unikając trudnych terminów. Postaraj się również pisać obrazowo, dodawać ciekawostki, uzupełniać wpisy zdjęciami.
Charakterze blogu – blog to nie miejsce na reklamę. Miejsce na zachwalanie usług jest na stronie internetowej. Blog służy do budowania więzi i przekazywania wiedzy.

Wszystko pięknie, ładnie, ale…
Blog jest świetnym rozwiązaniem, ale jego prowadzenie zajmuje czas – artykuł trzeba napisać, poprawić, żeby nie było błędów, opublikować; poza tym warto odpisywać na komentarze i maile czytelników oraz udzielać się na podobnych stronach. Z drugiej strony te działania mogą wpłynąć na pozytywny wizerunek gabinetu, warto więc podjąć się tego trudu. A jeśli problemem jest brak wiedzy, to w Internecie można znaleźć wiele artykułów z praktycznymi poradami jak prowadzić blog.


KeL
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dentonet - protest rezydentów
"To będzie początek nowego rozdania". Protest w Warszawie Lekarz

- Ten dzień będzie początkiem nowego rozdania. Wiemy, że naszą siłą jest wspólny front. Jest jeszcze wiele do zrobienia, wiele ran do zaleczenia, ale jesteśmy dobrej myśli. Udało się to, co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się abstrakcją - mówią ...

jak odzyskać pacjentów - Dentonet.pl
COVID-19 w stomatologii: kilka kroków do odzyskania pacjentów Lekarz

Powrót pacjentów do gabinetu stomatologicznego po okresie „zamrożenia” to poważne wyzwanie, przed którym stoją dentyści od Los Angeles po Tokio, włączając całą Europę. Według danych z USA, zaledwie połowa pacjentów zdecydowała się na powrót do dentys...

"Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów" Lekarz

Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz....

ROZWIŃ WIĘCEJ
cyfryzacja służby zdrowia - Dentonet.pl
MojeID – kolejne narzędzie cyfryzacji w ochronie zdrowia Pacjent

Polscy pacjenci chcą mieć stały dostęp do wyników swoich badań i historii leczenia. Takie możliwości od prawie roku daje Internetowe Konto Pacjenta. Teraz można zalogować się do niego z wykorzystaniem uwierzytelnienia bankowego – służy do tego innowa...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres